Οι ευρωπαϊκές χώρες που αντιμετωπίζουν επείγον πρόβλημα εφοδιασμού με φυσικό αέριο θα μπορούν να ζητούν βοήθεια από τις γειτονικές χώρες, βάσει του νέου κανονισμού που υιοθέτησε χθες το ΕΚ. Ο κανονισμός , σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ανοίγει νέους ορίζοντες για τον ευρωπαϊκό, πρωτίστως, στόλο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων αερίων καθώς είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν προβλήματα ροών σε αγωγούς από μία σειρά κρίσεων που στο πρόσφατο παρελθόν δημιούργησαν προβλήματα σε χώρες της κεντρικής κυρίως Ευρώπης. Με βάση τον κανονισμό ένα κράτος μέλος θα μπορεί να ενεργοποιεί τον μηχανισμό αλληλεγγύης καλώντας τα άλλα κράτη μέλη να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση μιας σοβαρής κρίσης εφοδιασμού. Ο νέος κανονισμός ορίζει τέσσερις ομάδες κινδύνου οι οποίες θα αποτελούνται από διάφορα κράτη μέλη που θα συμμετάσχουν στις περιφερειακές «εκτιμήσεις επικινδυνότητας» και θα διεξαγάγουν κοινές αξιολογήσεις των κινδύνων αποφασίζοντας από κοινού για τα μέτρα πρόληψης και έκτακτης ανάγκης. Θα υπάρχουν τρία επίπεδα κρίσεων εφοδιασμού: η έγκαιρη προειδοποίηση, ο συναγερμός και η κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Τα κράτη μέλη θα δηλώνουν το αντίστοιχο επίπεδο κρίσης που αντιμετωπίζουν ενημερώνοντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρμόδιες αρχές στις ομάδες κινδύνου που ανήκουν και στα γειτονικά κράτη μέλη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχει το δικαίωμα να ζητά πρόσβαση σε συμβάσεις προμήθειας φυσικού αερίου οι οποίες κρίνονται ως σημαντικές για την ασφάλεια του εφοδιασμού (συμβάσεις που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 28% της ετήσιας κατανάλωσης φυσικού αερίου του εν λόγω κράτους μέλους). Η Επιτροπή θα μπορεί επίσης να ζητά τις λεπτομέρειες άλλων εμπορικών συμφωνιών που σχετίζονται με τη σύναψη συμβάσεων προμήθειας φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων κατασκευής υποδομών παροχής αερίου.