Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Βαρβιτσιώτης: «Εγκληματική» οποιαδήποτε πρόταση για κατάργηση αυτοτέλειας του ΥΝΑ

varvitsiotis 057

«Εγκληματική» χαρακτήρισε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στο Ρ/Σ της "ΝΕΡΙΤ" ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης και υποψήφιος βουλευτής με τη ΝΔ στη Περιφέρεια Αθήνας την όποια πρόταση περί κατάργησης της αυτοτέλειας του ΥΝΑ.


Ειδικότερα στο αμιγώς αφιερωμένο τμήμα της συνέντευξης για θέματα της ναυτιλίας και του ΥΝΑ ο κ. Βαρβιτσιώτης υποστήριξε τα ακόλουθα:
Αναφορικά με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την υπαγωγή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης σημείωσε τα εξής: «Καταρχάς θεωρώ εγκληματική την οποιαδήποτε πρόταση η οποία έρχεται από το παρελθόν για κατάργηση της αυτοτέλειας του Υπουργείου Ναυτιλίας. Το Υπουργείο Ναυτιλίας καταργήθηκε από τις κυβερνήσεις Γιώργου Παπανδρέου. Αυτό οδήγησε όμως σε μια διοικητική του αποσάθρωση. Μέσα στο ίδιο κτίριο -οι ίδιοι άνθρωποι του Λιμενικού- οι μισοί υπαγόντουσαν στο Υπουργείο Οικονομίας, οι άλλοι μισοί στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και όσοι τη ζήσανε αυτή τη διάλυση μιλάνε για τραγελαφικές σκηνές. Και σήμερα επανέρχεται περίπου το ίδιο πλαίσιο πρότασης από το ΣΥΡΙΖΑ, που λέει ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας θα υπαχθεί στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης όπως θα υπαχθεί και το Υπουργείο Τουρισμού. Εγώ, νομίζω ότι οι δύο πυλώνες της αναπτυξιακής μας πολιτικής, δηλαδή ο Τουρισμός και η Ναυτιλία, δεν μπορεί να χάσουνε τη διοικητική τους έκφραση. Και βέβαια, μέσα από αυτό το πλαίσιο, σε καμία περίπτωση δε θα διαχειρίζεται πλέον το Υπουργείο Ναυτιλίας ένα μέρος από το κρίσιμο θέμα της μετανάστευσης, όπως μέχρι σήμερα συμβαίνει. Αφού σύμφωνα με το πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ θα ιδρυθεί ένα καινούριο Υπουργείο Μετανάστευσης το οποίο, βέβαια, δε θα έχει ρόλο στην ανάσχεση των μεταναστευτικών ροών αλλά θα έχει ρόλο για τη διευκόλυνση των μεταναστευτικών ροών. Και για να καταλάβετε τι σημαίνει αυτό που λέω, εμείς τη χρονιά που πέρασε αποτρέψαμε περίπου 18.000 ανθρώπους από το να περάσουνε παράνομα από τα σύνορά της χώρας μας. Αυτούς τους 18.000 ανθρώπους η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ λέει πως θα έπρεπε να τους διευκολύνουμε κιόλας και να τους δώσουμε και χαρτιά».
Σχετικά με την αντιπαράθεση με τον κ. Δρίτσα όσον αφορά στην κρατικοποίηση των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών τόνισε τα ακόλουθα: «Μίλησε ξεκάθαρα ο κ. Δρίτσας, ως αρμόδιος εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, για την κρατικοποίηση της Ακτοπλοΐας και την ίδρυση κρατικού φορέα της Ακτοπλοΐας. Το θεωρώ εγκληματικό. Γιατί το μόνο το οποίο θα κάνει είναι να φέρει εξαιρετικά καινούρια χρέη. Το Κράτος αδυνατεί να δημιουργήσει οποιοδήποτε φορέα και δη εφοπλιστικό. Είναι πέρα από τη λογική του κράτους. Ξέρετε, η θάλασσα θέλει αποφάσεις γρήγορες. Δεν θέλει σε καμία περίπτωση ούτε δημόσια λογιστικά, ούτε θέλει διαδικασίες δημοσίων οργανισμών για να λειτουργήσει. Τα έχουμε ζήσει, τα έχουμε δει. Είδαμε τι χρέη άφησαν όλες αυτές οι κρατικοποιήσεις στο παρελθόν. Μια καινούρια κρατικοποίηση θα επιφέρει ακόμα μεγαλύτερες υποχρεώσεις στον Έλληνα πολίτη. Χώρια δε, ότι συζητάμε για μία χρονιά, το 2014, όπου για πρώτη φορά απ' όταν ανέκυψε η κρίση, ο κλάδος της Ακτοπλοΐας -παρότι έχει σημειώσει πολύ μεγάλες ζημιές τις οποίες έχει αναλάβει ο ιδιωτικός τομέας και δεν έχει χρεωθεί ο πολίτης- σημείωσε λειτουργικά κέρδη. Το 2015 η προοπτική με την πτώση της τιμής του πετρελαίου θα είναι και μία προοπτική ανάκαμψης. Λοιπόν, τώρα να πάμε να κρατικοποιήσουμε τη "Blue Star", τη "Hellenic Seaways", τη "Minoan" και όλες τις άλλες εταιρείες; Να βάλουμε από πάνω κομματικούς εγκάθετους να τις λειτουργούν και να αρχίσουμε να φτιάχνουμε καινούρια ελλείμματα και να διορίσουμε κομματικούς στρατούς; E, με συγχωρείτε το έχουμε δει αυτό».
Σχετικά με το ότι και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν νησιά, σαν την Ελλάδα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι συγκοινωνίες θαλάσσης τελούν υπό δημόσιο έλεγχο ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε τα εξής: «Στη Μ. Βρετανία δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία. Δημόσιες γραμμές ενισχυόμενες από το κράτος υπάρχουν και στην Ελλάδα. Ναι, όπως οι άγονες γραμμές, οι οποίες για την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων ή ακόμα και για την ύπαρξη των δρομολογίων χρειάζεται επιδότηση. Το 2009 είχαμε επιδοτήσεις της τάξεως των 130.000.000 ευρώ, το 2014 είχαμε επιδοτήσεις των τάξεων των 73.000.000 ευρώ. Με τα 73 εκ. ευρώ, που είναι λιγότερα και από τα μισά χρήματα του 2009, καταφέραμε σε ορισμένες γραμμές να τις αναβαθμίσουμε κιόλας. Και αναβαθμίστηκαν γιατί κάναμε έναν εξορθολογισμό όλης αυτής της δαπάνης. Για παράδειγμα το Βόρειο Αιγαίο με τη Βόρεια Ελλάδα σήμερα εξυπηρετείται πολύ καλύτερα με πλοία. Πλοία, μάλιστα, πρώτης κατηγορίας, νεότευκτα και γρήγορα. Κοιτάξτε, το ζήτημα της Ακτοπλοϊας δε θα λυθεί με ένα κρατικό φορέα Ακτοπλοΐας, ο οποίος το μόνο που θα κάνει είναι να δημιουργήσει μια τεράστια δανειακή υποχρέωση προς τον πολίτη και έναν λογαριασμό δυσθεώρητο τον οποίο θα πρέπει να τον πληρώσει στο τέλος, είτε με ακριβά εισιτήρια, είτε με κατάρρευση των φορέων της Ακτοπλοΐας είτε και με τα δύο».
Τέλος σχετικά με μια προσπάθεια που είχε ξεκινήσει πιλοτικά το 2004 στις Άγονες γραμμές να υπάρξουν πλοία τα οποία θα εκτελούν τα δρομολόγια και που θα ήταν με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα σημείωσε τα εξής: «Μία φορά εφαρμόστηκε κρατικός φορές Ακτοπλοΐας και αυτοί που τον διαχειρίστηκαν μπήκαν στη φυλακή. Η Ελληνική Ακτοπλοΐα στα μέσα της δεκαετίας του '80 είναι το μόνο παράδειγμα που υπήρχε κρατική ενασχόληση. Και με αυτό τότε χρέωσε αρκετά δισεκατομμύρια δραχμές τον Έλληνα πολίτη. Αμέσως, κατέρρευσε με πάταγο και οι υπεύθυνοι που το διαχειρίστηκαν πήγανε στη φυλακή».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter