Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Yποθαλάσσια σήραγγα Βοσπόρου: Τουρκικό «ματ» στις μεταφορές

Marport port Turkey terminal RTGs-600x0

Δομικές αλλαγές στο ευρωπαϊκό σύστημα συνδυασμένων μεταφορών και κυρίως στην ανατολική πλευρά των χωρών μελών της ΕΕ εκτιμάται ότι θα επιφέρει η λειτουργία της υποθαλάσσιας σιδηροδρομικής ζεύξης της ευρωπαϊκής με την ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης που εγκαινιάζεται σήμερα από τον πρωθυπουργό της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν που βλέπει ένα έργο στρατηγικού χαρακτήρα για τα συμφέροντα της Τουρκίας να γίνει πραγματικότητα επί των ημερών του.

Η σημασία της σιδηροδρομικής ζεύξης της ευρωπαϊκής με την ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης αποτελούσε αντικείμενο διερεύνησης από τους Τουρκικούς σιδηροδρόμους η σημασία των οποίων στη σύνδεση απολήξεων του Αιγαίου και των στενών του Βοσπόρου με τα ενδότερα της Ασίας μέχρι Ιράκ-Ιράν είναι προφανής για τα διεθνή εμπορικά συμφέροντα αλλά και τη διαμόρφωση των εμπορευματικών ροών. Η σημασία της ζεύξης επισημαίνουν εμπειρογνώμονες σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών δεν φαίνεται να διέλαθε της προσοχής από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και εντεύθεν και της Γερμανίας ενώ σήμερα άξια προσοχής είναι τα έργα που συντελούνται στην νοτιοανατολική Βαλκανική για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο συνδέεται φυσικά και με το προς Κωνσταντινούπολη Τουρκικό δίκτυο. Κατά τους ιδίους οι προσομοιώσεις σε φαραωνικού τύπου έργα είναι μάλλον ατυχής λόγω της υπερτοπικής σημασίας του έργου αλλά κυρίως για τον ενεργό ρόλο που θα διαδραματίσει υπέρ της Τουρκικής οικονομίας και των γεωπολιτικών οικονομικών και εμπορικών συμφερόντων της. Με τη ζεύξη παρέχεται πλέον η δυνατότητα διέλευσης εμπορικών συρμών από και προς τα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την αναδιαμόρφωση του συστήματος των συνδυασμένων μεταφορών (ποτάμιες, θαλάσσιες και σιδηροδρομικές) που η ΕΕ προωθεί ποικιλοτρόπως παρακάμπτοντας πλέον άλλες συνδέσεις «παραδοσιακού χαρακτήρα».
"Αυτό το σχέδιο είναι ένα όνειρο 150 ετών. Οι πρόγονοί μας το εμπνεύστηκαν και αναλάβαμε εμείς να το πραγματοποιήσουμε" δήλωσε ο Τούρκος πρωθυπουργός αναφερόμενος στην ιδέα της κατασκευής σήραγγας κάτω από το Βόσπορο που διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1860 από τον Οθωμανό σουλτάνο Αμπντούλ Μετζίντ. Να σημειωθεί ότι το έργο πραγματοποιήθηκε χάρις στην οικονομική υποστήριξη της Τράπεζας της Ιαπωνίας για τη Διεθνή Συνεργασία (735 εκατομμύρια ευρώ) και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Όσον αφορά στο ιστορικό μέρος του εγχειρήματος συνολικά, 40.000 αντικείμενα αρχαιολογικής αξίας ανευρέθηκαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών, κυρίως στην ευρωπαϊκή πλευρά της Θάλασσας του Μαρμαρά. Ανάμεσά τους, 30 πλοία του βυζαντινού στόλου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter