Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εξεταστέος ο τρόπος εισόδου στα γκαράζ του «Norman Atlantic»

2216911

Τη χρήση υγροποιημένων αερίων σκέφτονται οι αρμόδιες ιταλικές αρχές να χρησιμοποιήσουν προκειμένου να ψύξουν ολοσχερώς χώρους των γκαράζ του «Norman Atlantic», όπου οι θερμοκρασίες όπως μεταδίδουν τα ιταλικά μ.μ.ε., εξακολουθούν υψηλές.

Πρόκειται μια από τις λύσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων καθώς οι εισαγγελικές αρχές της Ιταλίας και Ελλάδας αδημονούν για τα στοιχεία που θα προκύψουν, αν προκύψουν, όταν καταστεί εφικτή η είσοδος των εμπειρογνωμόνων στους χώρους των γκαράζ που εξακολουθούν αποκλεισμένοι και στους οποίους πάντα σύμφωνα με τα ιταλικά μ.μ.ε. υπήρξαν ακόμα και χθες αναζωπυρώσεις.

Στόχος των εμπειρογνωμόνων παραμένει η άντληση των στοιχείων για τα αίτια της τραγωδίας και η χρήση συστημάτων που θα επιτρέψουν τη πρόσβαση τα οποία και θα προκαλέσουν την μικρότερη δυνατή αλλοίωση στα στοιχεία που στοιχειοθετούν το σκηνικό της τραγωδίας.

Για αυτό το λόγο τις προηγούμενες μέρες δεν επιλέχτηκε η μέθοδος της διαβροχής των εσωτερικών χώρων του πλοίου καθώς η ορμή των υδάτων θα συμπαρέσυρε πολύτιμα στοιχεία και ενδεχομένως και τμήματα σωρών που εικάζεται ότι βρίσκονται εντός των γκαράζ.

Το πλοίο θα παραμείνει στο Μπρίντιζι καθώς κρίθηκε επικίνδυνη η μετακίνησή του στο Μπάρι για λόγους όμως που αφορούν αυτή καθεαυτή την εικόνα των στοιχείων της τραγωδίας και όχι της πλευστότητας του πλοίου.

Στο μεταξύ στα ιταλικά μ.μ.ε. και όχι μόνο έχει ξεσπάσει αντιπαράθεση περί του θέματος των ευθυνών του πλοιάρχου για το αν έπρεπε ή όχι να αποπλεύσει από την Ηγουμενίτσα δεδομένων των δύσκολων εκείνες τις μέρες καιρικών συνθηκών.

Από ελληνικής πλευράς έχει διαμηνυθεί ότι στα πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες, επιβατηγά και επιβατηγά οχηματαγωγά δεν απαγορεύεται ο απόπλους όπως συμβαίνει στην εσωτερική ελληνική ακτοπλοΐα, η οποία μοναδικά σε όλη την Ευρώπη εφαρμόζει την απαγόρευση απόπλου όταν η δύναμη τα ανέμων ξεπερνά τα 8 μποφόρ .

Εκ τω δεδομένων αποτελεί ευθύνη πλοιάρχου ο απόπλους υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθώς είναι ο μόνος αρμόδιος να γνωρίζει τις δυνατότητες του πλοίου του και τις συμπεριφοράς των φορτιών που κομίζει.
Να σημειωθεί ότι το θέμα του απόπλου έχει αποτελέσει και πεδίο αντιπαράθεσης κυβέρνησης - αξιωματικής αντιπολίτευσης με τη πλευρά του ΥΝΑ να υπενθυμίζει τα διεθνώς ισχύοντα.

Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι το θέμα των αγνοουμένων εξακολουθεί να απασχολεί ελληνικές και ιταλικές αρχές καθώς αριθμός εξακολουθεί να «παίζει» ελέω της συμφωνίας που είχε παρατηρηθεί το προηγούμενο διάστημα με τις λίστες αλλά και του προβληματισμού που έχει αναπτυχθεί περί της πιθανότητας να επιβαίνουν στο μοιραίο πλοίο παράνομοι μετανάστες.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter