Δευ06252018

Last updateΔευ, 25 Ιουν 2018 11pm

poseidonia 2018

Back Βρίσκεστε εδώ: ΑΡΧΙΚΗ Conference Conference 2018: The Global Impact of Shipping Γ. Μιχαηλίδης: Aν δεν ακολουθήσουμε την τεχνολογία, θα μας ξεπεράσει

Γ. Μιχαηλίδης: Aν δεν ακολουθήσουμε την τεχνολογία, θα μας ξεπεράσει

MIXAHLIDHS 655x823

Καλησπέρα, θα ήθελα κι εγώ να ευχαριστήσω με τη σειρά μου και εκ μέρους της OTESAT MARITEL τους διοργανωτές, για την πρόσκληση κα να πω ότι είναι τιμή μας να βρισκόμαστε εδώ σήμερα, μπροστά σε ένα τόσο εκλεκτό ακροατήριο αλλά και σε τόσο διακεκριμένους ομιλητές.Ιδιαίτερη σημασία προσδίδει στη συζήτηση μας για τις προκλήσεις που απορρέουν από την εφαρμογή των σύγχρονων τεχνολογιών στη ναυτιλία, και ο ευρύτερος χώρος που βρισκόμαστε.

Αυτός του υπερσύγχρονου ψηφιακού Πλανηταρίου, του Ευγενίδειου Πλανηταρίου.

Το σ/κ που μας έρχεται θα προβληθεί παράσταση με εντυπωσιακές σκηνές, με θέμα τις «Διαστημικές Καταιγίδες».

Αυτές δημιουργούνται από τον ήλιο και πώς αυτές μπορούν να επηρεάσουν δυνητικά τους τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους μέσα από τους οποίους δρομολογούνται πλέον, οι μοντέρνες ευρυζωνικές συνδέσεις των πλοίων.

Όμως όπως γνωρίζετε οι γρήγορες και αξιόπιστες ευρυζωνικές συνδέσεις καθώς και μέρος των τηλεποικοινωνιακών λύσεων που διατίθενται σήμερα, δεν ήταν δεδομένες πριν από λίγα χρόνια στη ναυτιλία και πιο συγκεκριμένα στο κομμάτι του πλοίου.

Από τα 2.4 kb per second το 2000 στα 432 kb per second, βρισκόμαστε πλέον σήμερα σε αξιόπιστα και διαθέσιμα εμπορικά πακέτα των 10 mbps (Αυτά είναι 10.000 kbps).

Δηλαδή από τα 2.4 πήγαμε στα 10.000 μέσα σε κάποια χρόνια.

Όπως καταλαβαίνετε αυτή η τεχνολογική εξέλιξη των δορυφόρων αλλά και των δορυφορικών τερματικών τα οποία εγκαθίστανται πάνω στα πλοία δημιουργούν ένα τηλεπικοινωνιακό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων και δυνατοτήτων το οποίο με τη σειρά του εξασφαλίζει τα εχέγγυα για να μπορούμε μετά να δημιουργήσουμε και να λειτουργήσουμε, πλήθος νέων εφαρμογών στις οποίες αναφέρθηκαν πλήρως και οι προηγούμενοι ομιλητές.

Πιο συγκεκριμένα, από την όχι και τόσο μακρινή εποχή, το υπάρχον δίκτυο μπορούσε να εξυπηρετήσει κάποιες circuit suites γραμμές τηλεφωνικές, από τις οποίες μπορούσε να μιλήσει ο καπετάνιος με το γραφείο ή κάποιο μέλος του πληρώματος με την οικογένεια του, και για κάποια μικρά, περιορισμένων δυνατοτήτων data - συνδέσεις, μέσω των οποίων μπορούσαν να εξυπηρετηθούν κάποια λίγα email μεταξύ του πλοίου και του γραφείου, έχουμε εξελιχθεί.

Έχουμε εξελιχθεί τόσο, που όπως προαναφέρθηκε εκτός από την πληθώρα εφαρμογών που μπορούν να λειτουργήσουν στη μέση των ωκεανών πια, υπάρχουν και VoIP γραμμές.

VoIP γραμμές, μέσω των οποίων μπορούν οι καλώντες μέσα από το πλοίο να έχουν πολύ καλύτερες χρεώσεις, ανάλογα με τους προορισμούς τους.

Όπως είδατε και στις προηγούμενες ομιλίες, ήδη τα νέα πλοία κατασκευάζονται - το είπε και το πρωί ο κύριος Πρέσβης της Ιαπωνίας – και καθελκύονται από τη γιάρδα με πιο πολύπλοκες τεχνολογικές υποδομές, για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των νέων δικτύων.

Πολλές μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες των κινητήρων ήδη συμπεριλαμβάνουν σένσορες μέσα στους κινητήρες τους, οι οποίοι στέλνουν πληροφορίες λειτουργίας μέσω του υφιστάμενου δικτύου πίσω στις εταιρείες όπως η henda, η wartsila για δική τους χρήση.

Όμως είναι και αρκετές οι ναυτιλιακές που πρωτοπορούν και υιοθετούν τέτοιου είδος νέες εφαρμογές για τα πλοία τους.
Εφαρμογές όπως είπαμε πριν, smart shipping, θα πούμε μερικές ενδεικτικά, είναι πάρα πολλές.

Υπάρχει το vessel operation optimization όπου με συναφή συστήματα πάνω στο πλοίο, μπορεί να επιτευχθεί η βέλτιστη λειτουργία των μηχανών μέσω preventive maintenance, μπορεί με πραγματικά παραδείγματα να δημιουργηθεί ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης του καυσίμου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ακόμα και εναρμονισμός του πλοίου με σχετικούς κρατικούς περιορισμούς εκπομπών ή ρύπων.

Μπορούμε πλέον να έχουμε remote access μέσω VPM δηλαδή από το γραφείο στη στεριά, να έχουμε κατευθείαν VPM access και remote access στο δίκτυο των υπολογιστών του πλοίου μπορούμε να έχουμε e learning, προγράμματα απομακρυσμένης εκμάθησης και πιστοποίησης του πληρώματος για κανονισμούς safety για παράδειγμα, μπορούμε να έχουμε προηγμένες εφαρμογές telemedicine όπου δυνητικά μπορεί να γίνει απομακρυσμένη διάγνωση ενός ασθενή χωρίς το πλοίο να χρειαστεί να παρεκκλίνει από τη ρότα του, ηλεκτρονικοί χάρτες που οι περισσότεροι πλέον έχουνε και οι ενημερώσεις τους, και γενικά μια πιο paperless προσέγγιση στην επιχειρησιακή λειτουργία της ναυτιλιακής σε σχέση με το πλοίο.

Πραγματικά οι εφαρμογές μπορούν να είναι πάρα πολλές ανάλογα με τα θέλω της κάθε ναυτιλιακής αλλά και της ναυτιλιακής οικογένειας της ναυτιλιακής κοινότητας στο σύνολο.

Όμως όπως προαναφέρθηκε σε όλους τους τομείς που προοδεύουν τεχνολογικά δεν λείπουν οι προκλήσεις και φυσικά το σχετικό ανάλογο ρίσκο.

Ένα από τα buzzwords που ακούμε τον τελευταίο καιρό, ακόμα και στο δικό μας χώρο της ναυτιλίας, είναι αυτό το cyber security.
Δυστυχώς όμως όχι και αδικαιολόγητα.

Γιατί για πολλές από τις νέες τεχνολογίες, που αναπτύσσονται υπάρχουν άτομα η ομάδες ατόμων, που σκοπός τους είναι ο εντοπισμός τρωτών σημείων, η εκμετάλλευση τους, η δημιουργία επιθετικών μηχανισμών, με σκοπό τη διείσδυση και τον έλεγχο του ΙΤ συστήματος και του Δικτύου των ηλεκτρονικών υπολογιστών, που επιτίθενται.

Οι επιθέσεις αυτές όπως και στη στεριά, μπορεί να υποκινούνται από χακερς που αποσκοπούν στο προσωπικό τους όφελος, μερικά παραδείγματα θα σας πω..

Από ethical hackers που σκοπός τους είναι να αναδείξουν τρωτά σημεία και μόνο, ή και μια περίεργη υπόθεση χάκερ, είναι αρκετά δύσκολη να εντοπιστεί,ομάδες χακερ προστατευόμενων υπό την αιγίδα εντός αντίπαλου, ανταγωνιστικού κράτους, που σκοπό έχει την αποδυνάμωση μιας ισχυρής τοπικής βιομηχανίας ή αγοράς.

Όμως μεγάλο μερίδιο του ρίσκου, για να διακινδυνέψουν τα συστήματα ενός πλοίου και δυνητικά μιας ολόκληρης ναυτιλιακής, ελλοχεύει και στο ίδιο το ανυποψίαστο και ίσως ελλιπώς εκπαιδευμένο τεχνολογικά πλήρωμα.
Βασικές ενέργειες ενός μέλους του πληρώματος, καθημερινές όπως η εφαρμογή ενός μολυσμένου USB stick, για να δει μια ταινία, ή το άνοιγμα ενός ύποπτου αρχείου, από ένα κακόβουλο email μπορεί να έχουν άσχημες συνέπειες για δυνητικά όλο τον όμιλο.

Επομένως το επίπεδο της δικτυακής θωράκισης, εκτός από τους διάφορους δικτυακούς αμυντικούς μηχανισμούς, αυτόματους, δεν πρέπει να παραβλέπουμε και τον παράγοντα άνθρωπο, και τον τεχνολογικό αναφαλβητισμό, του πληρώματος.

Από τη στιγμή που υιοθετούμε νέες τεχνολογίες, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και το ανάλογο ρίσκο.

Κι εδώ αξίζει να προσθέσουμε ότι πολλές περιπτώσεις εταιρειών, και εκτός του χώρου της ναυτιλίας, είναι γνωστό ότι ακόμα κι όταν έχουν πέσει θύμα κυβερνοεπίθεσης, δε το παραδέχονται. Δε το ανακοινώνουν για ευνόητους λόγους.

Όμως δε πρέπει να πτοούμαστε. Διότι αν μείνουμε τεχνολογικά πίσω, φοβούμενοι το ρίσκο που προανέφερα και τα υπόλοιπα που έχουν αναφέρει οι προηγούμενοι ομιλητές, είναι βέβαιο ότι στο μέλλον, θα μείνουμε σε αρκετά μειονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Και επιπλέον, υπάρχουν στη διάθεσή μας πολλά εργαλεία, ολοκληρωμένες λύσεις, υπηρεσίες προστασίας συμπεριλαμβανομένων και των δικών μας, που μειώνουν εξαιρετικά το ρίσκο.

Συνδυάζουν αυτοματοποιημένους μηχανισμούς θωράκισης, με εξειδικευμένο προσωπικό, 24/7 security operation centers τα οποία, παρακολουθούν και εξουδετερώνουν τυχόν ύποπτες κινήσεις επί τόπου και μπορούμε να έχουμε φυσικά και τις υπηρεσίες e learning που προαναφέρθηκαν, μέσω των οποίων μπορεί να υπάρξει ο τεχνολογικός προσανατολισμός του πληρώματος.

Επιτρέψτε μου να τονίσω πως αν δεν ακολουθήσουμε την τεχνολογία αυτή θα μας ξεπεράσει.

Δε χωρά αμφιβολία ότι τα πλοία πλέον έχουν εξελιχθεί πολύ, και σε διαφορετικά επίπεδα, πάνω τους εγκαθίστανται ολοένα και πιο πολύπλοκα τεχνικά συστήματα, με αποτέλεσμα την εικονική επέκταση του γραφείου στο πλοίο και το αντίθετο, ακόμα διατίθεται ευρεία γκάμα, πακέτων συνδεσιμότητας αναλόγως με τις ανάγκες του κάθε πλοίου, μπορεί η επιλογή τους να μην είναι τόσο εύκολη υπόθεση, για αυτό είναι πεποίθησή μας στην OTESAT MARITEL ότι οι μοντέρνες ναυτιλιακές εταιρείες, δε χρειάζονται άλλον ένα τηλεπικοινωνιακό πάροχο.

Χρειάζονται έναν Σύμβουλο, έτοιμο να τις συμβουλεύσει, να τις ακούσει και σε δεύτερο στάδιο, να υλοποιήσει τις λύσεις για τις ειδικευμένες πλέον ανάγκες τους.

Κλείνοντας θα ήθελα να πω και για την OTESAT MARITEL, είμαστε μέλος του Ομίλου ΟΤΕ, κατέχουμε ηγετική θέση στη παροχή δορυφορικών ναυτιλιακών επικοινωνιών στην Ελλάδα, είμαστε ένας από τους κύριους παρόχους στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, επενδύουμε συνεχώς σε υποδομές και τεχνογνωσία καθώς και στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που περιλαμβάνουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες cyber security αλλά και ευφυΐες τεχνολογίες, και συνδυάζοντας τις μοντέρνες ICT λύσεις πληροφορικής και επικοινωνιών με τη μακρόχρονη εμπειρία μας στον τομέα της ναυτιλίας δρούμε πρώτα συμβουλευτικά υλοποιώντας πλήρως τις ICT ανάγκες κάθε σύγχρονης ναυτιλιακής.

Σας ευχαριστώ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter