Δευ07222019

Last updateΚυρ, 28 Ιουλ 2019 6pm

Και νέες απαγορεύσεις για τα open-loop crubbers- Μεγαλώνει σταδιακά ο κατάλογος

0open loop scrubber system

Μεγαλώνει σταδιακά ο κατάλογος των χωρών που απαγορεύουν σε θαλάσσιες ζώνες και λιμάνια τους την χρήση open-loop crubbers ενόψει της εφαρμογής της απόφασης του ΙΜΟ για την εφαρμογή του νέου ορίου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο στα ναυτιλιακά καύσιμα από την 1/1/2020.
Ήδη δεκαοκτώ χώρες ,συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ που τα έχει απαγορεύσει σε Καλιφόρνια, Μασαχουσέτη, έχουν προβεί σε ανακοίνωση της απαγόρευσης ενώ δεν αποκλείεται στον κατάλογο να προστεθεί και η Αυστραλία η οποία και έχει θέσει το συγκεκριμένο ζήτημα της χρήσης open-loop crubbers σε διαβούλευση μεταξύ των αρμοδίων φορέων. Μετά την ολική απαγόρευση από την Κίνα και τη Σιγκαπούρη το θέμα της χρήσης των συγκεκριμένων μηχανημάτων έχει λάβει διαστάσεις. Γεγονός είναι ότι οι εξελίξεις που σημειώνονται αναμφίβολα δίνουν μία νέα τροπή σε ένα χορό εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων στον οποίο έχει εμπλακεί η παγκόσμια ναυτιλία Ήδη το International Chamber of Shipping (ICS) συγκεντρώνει στοιχεία για τις χώρες και τα λιμάνια που απαγορεύουν το συγκεκριμένο τύπο των crubbers ευρισκόμενο σε επαφή με τα μέλη του
Η HELMEPA
Να υπενθυμιστεί τέλος ότι πρώτη στις αρχές Οκτωβρίου του περασμένου έτους η HELMEPA είχε εγείρει θέμα με τα open-loop crubbers επισημαίνοντας τους κινδύνους για το θαλάσσιο περιβάλλον. Στην εν λόγω ανακοίνωσή της η ΗELMEPA ανέφερε τα ακόλουθα:
«H HELMEPA, στα πλαίσια της αποστολής που της ανάθεσαν το 1982 οι ιδρυτές της, ΠΝΟ και ΕΕΕ, παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και επικροτεί τις προσπάθειες της διεθνούς ναυτιλίας να ανταποκριθεί στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις για τη βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος και επομένως και της ποιότητας της ανθρώπινης ζωής.Η επερχόμενη το 2020 εφαρμογή του νέου Κανονισμού, σύμφωνα με τον οποίο θα είναι υποχρεωτική για τα πλοία η χρήση καθαρών καυσίμων, με χαμηλή περιεκτικότητα θείου 0,5%, αποτελεί μια ριζική τεχνολογική αλλαγή, την αφετηρία μιας νέας εποχής της λειτουργίας των πλοίων.Ο στόχος της νέας νομοθεσίας είναι τα πετρέλαια των πλοίων κατά την καύση τους να μην εκπέμπουν αέρια ρυπογόνα για το περιβάλλον και επιβλαβή για την υγεία του ανθρώπου και να είναι σε κάθε περίπτωση ασφαλή, όπως ορίζουν διεθνείς κανονισμοί για τα πλοία και τα πληρώματα τους.
Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή καθώς και περαιτέρω επιστημονική μελέτη της παρατηρούμενης αυξητικής τάσης να χρησιμοποιηθούν ισοδύναμοι εναλλακτικοί τρόποι προσαρμογής με τον νέο αυτό Κανονισμό. Ιδιαίτερα, τεχνικές μέθοδοι στα πλοία, που θα αφαιρούν το θείο από τα καυσαέρια το οποίο, στη συνέχεια, πιθανώς θα απορρίπτεται σωρευτικά στη θάλασσα μαζί με υπολείμματα της καύσης και ορισμένα επιβλαβή μέταλλα και θρεπτικά άλατα. Αυτές οι απορρίψεις δημιουργούν στη HELMEPA πολλά ερωτηματικά και έντονη ανησυχία για τις μακροχρόνιες επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στο θαλάσσιο περιβάλλον. Και είναι αδιανόητο σήμερα, στην τόσο προηγμένη τεχνολογικά εποχή μας, αναγκαίες παγκόσμια προσπάθειες μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης να αποβούν τελικά επικίνδυνες για το ήδη επιβαρυμένο θαλάσσιο οικοσύστημα».

Ακολουθεί η λίστα με τις χώρες και τα λιμάνια


Belgium Antwerp
China All ports and rivers
Bohai Rim DECA
Denmark Aalborg
Frederecia
Kalundborg
Finland Porvoo
France Port Jerome
Seine River
Le Havre
Ambes
Germany Weser ports
Elbe ports
Kiel canal ports
Rostock
Gibraltar Gibraltar
Italy Ravenna
Latvia Ventspills
Lithuania Klaipeda
Norway Glomfjord
Portugal Lisbon
Russia Primorsk
St. Petersburg
Singapore Singapore
Spain Algeciras
Cartagena
Huelva
Sweden Brofjorden
Gavle
Norrkoping
Umea
Sundsvall
Skelleftehamn
United Kingdom Finnart
Hull

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter