Κυρ09232018

Last updateΚυρ, 23 Σεπ 2018 9am

SeaNation790X90

Κινεζική και Νορβηγική επέλαση στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση

PETROPOULOS 655x823

Τρεις σύγχρονες τάσεις που θα συζητηθούν και στο μέλλον εντοπίζει η ετήσια έρευνα της Petrofin για τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση.

Η μία είναι η κατάκτηση για πρώτη φορά των δυο πρώτων θέσεων από κινεζικές τράπεζες στην κατάταξη των 40 τραπεζών με το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο, η δεύτερη είναι η συνεχής πτώση του μεριδίου των τραπεζών, έναντι του leasing, στη χρηματοδότηση της παγκοσμίας ναυτιλίας και η τρίτη είναι η προβολή του Χρηματιστήριο και της αγοράς ομολόγων του Όσλο ως αξιόπιστης εναλλακτικής λύσης αυτής των ΗΠΑ.

Η έρευνα της Petrofin Global Bank Research του κ. Ted Πετρόπουλου (στη φωτογραφία) δείχνει για μία ακόμη χρονιά την υποχώρηση των τραπεζών στο συνολικό μερίδιο χρηματοδότησης της παγκόσμιας ναυτιλίας ενώ για πρώτη φορά στην πρώτη θέση μεταξύ των 40 κορυφαίων τραπεζών με το μεγαλύτερο ναυτιλιακό δανειακό χαρτοφυλάκιο βρίσκονται κινεζικές τράπεζες, ένδειξη του αυξανόμενου ρόλου της κινεζικής ναυτιλίας, ναυπηγικής και χρηματοδότησης στο ναυτιλιακό κλάδο.

Πρόκειται για τις τράπεζες Bank of China με 17,5 δις. δολ δάνεια και China Exim με χαρτοφυλάκιο 17 δις. δολ. Η παγκόσμια τραπεζική χρηματοδότηση της ναυτιλίας βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 11 ετών προσθέτει η Petrofin.

Οι 40 κορυφαίες τράπεζες έχουν συνολικά 345 δισεκατομμύρια δολάρια έκθεση στη ναυτιλία, ενώ σε σχέση με πέρυσι το δανειακό χαρτοφυλάκιο έχει μειωθεί κατά 10 δις. δολ. Λαμβάνοντας υπόψη τη μείωση του προηγούμενου έτους κατά 42,5 δισ. Ευρώ, φαίνεται ότι ο ρυθμός πτώσης του τραπεζικού ναυτιλιακού δανειακού χαρτοφυλακίου έχει μειωθεί.

Είναι ακόμη νωρίς για να συμπεράνουμε αν οι τράπεζες θα συνεχίσουν να μειώνουν την έκθεσή τους στον ναυτιλιακό τομέα αναφέρει ο κ. Πετρόπουλος, καθώς πολλά θα εξαρτηθούν από τα συνολικά διαθέσιμα για δανειοδοτήσεις των τραπεζών και από την εμπορική τους στρατηγική.

Συμπερασματικά για το μέλλον η Petrofin εκτιμά ότι η διαθεσιμότητα δανειακών κεφαλαίων από τις δυτικές τράπεζες παραμένει περιορισμένη ενώ αναμένει συνεχή ανάπτυξη του leasing όπως και των ιδιωτικών επενδυτικά κεφάλαια και των private equity ως μορφές χρηματοδότησης της ναυτιλίας.

Επίσης εξακολουθούν οι δυσκολίες άντλησης κεφαλαίων από το αμερικάνικο χρηματιστήριο ενώ αντιθέτως που αξιόπιστη εναλλακτική λύση αναγορεύεται η αγορά ομόλογων και μετοχών του Όσλο της Νορβηγίας.

Η νορβηγική αγορά αναπτύσσεται τόσο σε μέγεθος όσο και σε βάθος σημειώνει η Petrofin και προσθέτει ότι η αρχική δημόσια προσφορά ναυτιλιακής εταιρείας του Αλαφούζου και οι εξελίξεις της Songa έχουν φέρει τη Νορβηγική αγορά στο προσκήνιο.

Υποστηριζόμενη από πολλούς εδικούς περί τα ναυτιλιακά και από brokers καθώς και από μία βάση επενδυτών με υψηλή τεχνογνωσία έχει τα εχέγγυα να αναπτυχθεί περαιτέρω τονίζει η Petrofin.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter