Τρι12112018

Last updateΤρι, 11 Δεκ 2018 5pm

SeaNation790X90

Ξηρό Φορτίο: Μικρή ανάσα για τα CAPES, για τα υπόλοιπα μεγέθη μικτές τάσεις

cape canary 9482237 bulk carrier 8 169599

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η Αργεντινή βιώνει μια περίοδο έντονης ξηρασίας με αποτέλεσμα να περιορίζεται το όφελός της από τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.

Η USDA μείωσε, σημαντικά, τις φετινές προβλέψεις παραγωγής σόγιας κατά 14 εκατ. τόνους, περιορίζοντας τες σε 40 εκατ. τόνους, ενώ το χρηματιστήριο σιτηρών του ROSARIO της Αργεντινής περιόρισε, περαιτέρω, τις προβλέψεις του στους 37 εκατ. τόνους.

Η ανεπάρκεια της τρέχουσας προσφοράς της Αργεντινής αντανακλάται από τις δύο πρόσφατες συμβάσεις αγοράς 120.000 τόνων σόγιας από τις ΗΠΑ.

Ωστόσο, η Αργεντινή διαθέτει σημαντικές εγκαταστάσεις σιλό με τους αγρότες να κρατούν την παραγωγή, ως εξασφάλιση έναντι των διακυμάνσεων των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αφού το πέσο εξασθένησε κατά περισσότερο από 30% το 2017.

Αυτά τα αποθέματα υπολογίζονται σε περίπου 13 εκατ. τόνους και η κυβέρνηση, προκειμένου να ενθαρύνει τους αγρότες να πουλήσουν, έθεσε σε εφαρμογή μια πολιτική μείωσης του φόρου εξαγωγών κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, στο 28%, για τους σπόρους σόγιας, από τον φετινό Ιανουάριο μέχρι το τέλος του 2019, και στο 26%, για την επεξεργασμένη σόγια.

Αυτό το μέτρο φαίνεται ανεπαρκές ως κίνητρο για την αποδέσμευση των αποθεμάτων.

Έτσι, σε αυτό το πλαίσιο φαίνεται απίθανο η Κίνα να μπορέσει να στραφεί στην Αργεντινή για οποιαδήποτε πρόσθετη προμήθεια σόγιας φέτος.

Ας δούμε, όμως, πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά τύπο πλοίου και περιοχή:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 5K /ημέρα (+ $ 1Κ, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 19K /ημέρα, αυξημένα κατά $ 1,5Κ/ ημέρα, σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα, ενώ είχαμε περιορισμένες συναλλαγές στα υπερατλαντικά ταξίδια και περισσότερα φορτία στην αγορά της Άπω Ανατολής.

Η διαθέσιμη χωρητικότητα του B. Ατλαντικού μειώνεται σημαντικά και σε συνδυασμό με τα περισσότερα φορτία, ππεριμένουμε αυτή την εβδομάδα η αγορά να κινηθεί ανοδικά. Παράλληλα επικρατεί θετικό κλίμα στον Ειρηνικό και στην Βραζιλία.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 10K /ημέρα, με αύξηση κατά $ 1,5K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με μικρή αύξηση του όγκου συναλλαγών. Μέχρι τώρα δεν ταξιδεύει κάποιο πλοίο κενό φορτίου από την Σιγκαπούρη προς Ν. Αφρική /Βραζιλία, έτσι περιμένουμε περισσότερα πλοια για τα τέλη Απριλίου (συνεπώς πτώση των ναύλων) και άνοδο της αγοράς για το 2ο μισό του Μαΐου.

Επιπλέον, επί του παρόντος, οι OPERATORS ελέγχουν μεγάλο μέρος των κενών πλοίων και αναμένουν την επόμενη εβδομάδα η διαδρομή C3 να ανέβει.
Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 12K /ημέρα την περασμένη εβδομάδα, αυξημένο κατά $ 3,5K σε σχέση με την προηγούμενη. Αναμένεται αυτή την εβδομάδα να δούμε περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Το κλίμα στις διαδρομές μεταξύ Ανατ. Ακτής Νοτ. Αμερικής (ECSA) και Άπω Ανατολής σταδιακά βελτιώνεται, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Τα KAMSARMAXes έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα γύρω στα $ 16Κ/ ημέρα +600$ Ballast Bonus. Η αγορά περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να κινηθεί ελαφρώς καλύτερα, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν περισσότερα φορτία.

Βόρειος Ατλαντικός

Τα φορτία στον Β. Ευρώπη είναι περιορισμένα, καθώς είναι περιορισμένες και οι μεταφορές άνθρακα από την Ευρώπη. Επίσης, η Αν. Ακτή της Αμερικής δεν εμφάνισε φορτία την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ η προσφερόμενη χωρητικότητα παραμένει μεγάλη. Τα υπερατλαντικά ταξίδια κινούνται στα επίπεδα των $ 11,5Κ /ημέρα. Η αγορά εξακολουθεί να εμφανίζει υπερπροσφορά πλοίων και χρειάζεται περισσότερα φορτία για να αποτραπεί νέα υποχώρηση των ναύλων.

Νότιος Ειρηνικός

Το κλίμα παραμένει υποτονικό, ωστόσο τα επίπεδα δραστηριότητας έχουν αυξηθεί κάπως χάρη στην αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερική. Η ζήτηση του κινεζικού άνθρακα εξακολουθεί να είναι υποτονική, θέτοντας ένα ανώτατο όριο σε οποιαδήποτε βελτίωση των δεικτών.
Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Η αγορά του Βορ. Ειρηνκού δείχνει να έχει ξεφύγει απο τα κατώτατα επίπεδα και τα κυκλικά ταξίδια στο NOPAC πετύχαιναν ναύλα ύψους $ 12Κ/ημέρα.

Υπάρχει, επίσης, επαρκής ποσότητα άνθρακα από την Ανατ. Ακτή της Αυστραλίας προς την Ινδία. Αναμένουμε ότι τα επίπεδα θα παραμείνουν υποστηριζόμενα καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας με μικρή πτώση των δεικτών.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η αγορά της ECSA παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα την προηγούμενη εβδομάδα λόγω της απουσίας φορτίων προς την Άπω Ανατολή. Ωστόσο, οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή δεν μειώθηκαν, επειδή οι ναύλοι των υπερατλαντικών ταξιδιών υποστήριξαν την αγορά.
Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η αγορά του USG / NCSA είδε μια μικρή βελτίωση την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως λόγω της ικανοποιητικής προσφερόμενης χωρητικότητας. Επίσης, και εδώ δεν έχουμε πολλά φορτία προς την Άπω Ανατολή, καθώς ο εμπορικός πόλεμος έχει δημιουργήσει αβεβαιότητα, αν και η αίσθηση είναι ότι αυτή την εβδομάδα θα διατηρηθεί η ανοδική τάση.

Μεσόγειος

Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε εκκαθάριση, όμως κάποιοι πλοιοκτήτες δε μπόρεσαν να συγκρατήσουν τις απαιτήσεις τους, και παρόλο που φαινόταν ότι οι ναύλοι θα βελτιώνονταν, κάποιες συμφωνίες κλείστηκαν σε χαμηλά επίπεδα.

Ευρώπη

Η αγορά της Ευρώπης ήταν σταθερή, την προηγούμενη εβδομάδα, χωρίς μεγάλη δραστηριότητα και με λίγα κλεισίματα. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως τα SCRAP φορτία στη Μεσόγειο, έκλειναν στα $ 14,5Κ/ ημέρα. .

Νότια Αφρική

Η προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε ελαφρώς πτωτικά, και σε γενικές γραμμές όλος ο ινδικός ωκεανός δε δείχνει ενδιαφέρον. Τα κενά πλοία αυξάνονται, λόγω της μικρότερης δραστηριότητας στην περιοχή του PG / INDIA. Οι ναύλοι από το SAFR προς PG / WCΙ κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, $ 12Κ/ ημέρα + 200bb και στα $ 12,5K/ ημέρα +200bb για ταξίδια στην Άπω Ανατολή. Ελπίζουμε ότι όσο πλησιάζει ο καιρός για τους ινδικούς μουσώνες θα δούμε περισσότερη δραστηριότητα αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα συμβε την επόμενη εβδομάδα

Περσικός Κόλπος /Ινδία

Η δραστηριότητα στην περιοχή του Περσικού Κόλπου /Ινδίας σημείωσε πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο οι ναύλοι κινούνται σε αξιοπρεπή επίπεδα,

Νοτιοανατολική Ασία

Η αγορά είναι σταθερή τις τελευταίες εβδομάδες. Ένα SUPRAMAX με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη κλεινόταν στα $ 13Κ /ημέρα και στη Νότια Κίνα στα $ 11Κ/ημέρα. Η χωρητικότητα παραμένει αξιοπρεπής αν και η Κίνα δεν έχει πολλά φορτία άνθρακα. Αν δούμε τακτική ροή φορτίων ίσως δούμε άνοδο των επιπέδων της αγοράς αυτή την εβδομάδα.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Παρόμοια εικόνα με τη Ν.Α. Ασία βλέπουμε και στον Βορρά, αλλά με τους δείκτες ελαφρώς χαμηλότερους. Tα ταξίδια στο NOPAC έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 10,5-11Κ/ ημέρα με επαναπαράδοση στην Κίνα και τα φορτία χάλυβα για Ν.Α. Ασία στα $ 8-9Κ/ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter