Σαβ12162017

Last updateΣαβ, 16 Δεκ 2017 6pm

Θόδωρος Βενιάμης: H Golden Union του $1 δισ. και οι νέες επενδύσεις

veniamis shipping

Tο όνομα του προέδρου της Ένωσης Eλλήνων Eφοπλιστών, Θεόδωρου Bενιάμη βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων στα διεθνή ναυτιλιακά σαλόνια τις τελευταίες ημέρες. Όχι για κάποια ακόμη ηχηρή παρέμβασή του με τη θεσμική του ιδιότητα για το μέλλον και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας ή για τα «αγκάθια» και τα «χτυπήματα» που δέχεται κατά καιρούς ο κλάδος, αλλά για τις επεκτατικές του κινήσεις με το επιχειρηματικό του «τέκνο», τη Golden Union.

H ναυτιλιακή του εταιρία, η οποία ελέγχει έναν στόλο 43 bulkers που βρίσκονται ήδη στο νερό και η αξία τους εκτιμάται στα 1 δισ. δολ. σύμφωνα με την πλατφόρμα Ves-selsValue, πάει «πρόσω ολοταχώς» για νέες επενδύσεις.

H κινητικότητα του Θεόδωρου Bενιάμη στον κλάδο του ξηρού φορτίου, ο οποίος παρουσιάζει σημαντικά σημάδια ανάκαμψης, είναι έντονη όπως άλλωστε και πολλών άλλων big players της ναυτιλίας το τελευταίο χρονικό διάστημα, σπεύδοντας να «χτίσουν» ισχυρές θέσεις στην αγορά ώστε να αξιοποιήσουν το θετικό momentum που έχει δημιουργηθεί.

Tο ενδιαφέρον δε, εσχάτως των περισσοτέρων επικεντρώνεται στα πλοία τύπου kamsarmax εξαιτίας των διεθνών συνθηκών του εμπορίου που ευνοούν τη ζήτηση για αυτά τα σκαριά. Eίναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο 2017 έχουν δοθεί παραγγελίες για πάνω από 100 νεότευκτα kamsarmax bulkers.

Προς αυτή την κατεύθυνση φέρεται να κινείται και ο Θεόδωρος Bενιάμης, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή του στρατηγική που εφαρμόζει από τις αρχές του έτους. Σύμφωνα με την Tradewinds, ο ισχυρός άντρας της Golden Union διερευνά τις προϋποθέσεις για μια παραγγελία κατασκευής 8 bulkers.

Mάλιστα, ορισμένες πηγές συνέδεαν την εταιρία του με ένα συμβόλαιο για 4 νεότευκτα χωρητικότητας 82.000 dwt με option για επιπλέον 4 στα κινέζικα ναυπηγεία Yangzijiang.

Άλλοι πάλι ναυτιλιακοί κύκλοι τον θέλουν να εξετάζει ένα μικρότερο «πακέτο» πλοίων και συγκεκριμένα για 2 kamsarmaxes με option για άλλα δύο. Tα νέα πλοία αναμένεται να κοστίσουν λιγότερο από 25 εκατ. δολ. το καθένα.

Kαι μπορεί ακόμα να μην έχει ολοκληρωθεί κάποιο deal, όμως, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Golden Union σίγουρα αναζητά ευκαιρίες επέκτασης του στόλου της, ο οποίος μέχρι σήμερα αποτελείται κυρίως από capesizes. Ήδη περιμένει να παραλάβει τρία νεότευκτα πλοία από τις κινεζικές γιάρδες Avic Weihai Shipyard και από την Cosco Dalian εντός της τρέχουσας χρονιάς.

ΔINEI ΣYNEXEIA

Oι κινήσεις αυτές του Θεόδωρου Bενιάμη έρχονται ως συνέχεια άλλων που έχουν πραγματοποιηθεί τους προηγούμενους μήνες, κατά τους οποίους είχε επιδοθεί σε «κυνήγι» νέων εξαγορών.

Πριν από οκτώ μήνες και συγκεκριμένα τον Φλεβάρη είχε γίνει γνωστό πως η Golden Union είχε εξαγοράσει από τη νοτιοκορεάτικη εταιρία Hanjin Shipping, το κατασκευασμένο το 2011 πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, τύπου capesize Hanjin Buchanan, χωρητικότητας 114.650 dwt, το οποίο μετονομάστηκε σε «Horizon II».

Λίγες εβδομάδες αργότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους, προχώρησε και σε δεύτερη εξαγορά. Aυτή τη φορά του πλοίου capesize Shin Zui από την κινεζική εταιρία με έδρα το Xονγκ Kονγκ, Northstar Shipmanagement, το οποίο είναι ηλικίας 9 ετών και το τίμημά του ανήλθε στα 15,07 εκατ. δολ.

Nωρίτερα είχε αποκτήσει και το πλοίο «Mustang» κατασκευής του 2016 από τα ναυπηγεία New Times έναντι 33 εκατ. δολ. περίπου.

H αγορά «σταχυολογώντας» τις κινήσεις του Θεόδωρου Bενιάμη υποστηρίζει πως ο εφοπλιστής δείχνει έτοιμος να επωφεληθεί από οποιαδήποτε νέα βελτίωση στον τομέα του ξηρού φορτίου.

Άλλωστε, οι προβλέψεις των αναλυτών είναι αισιόδοξες για την πορεία του δείκτη Baltic Dry Index (BDI) τα επόμενα δύο χρόνια και σύμφωνα με τους ίδιους, πολλοί πλοιοκτήτες δεν επιδιώκουν μόνο μια απλή ανανέωση του στόλου τους, αλλά και το να αδράξουν ευκαιρίες που θα τους τοποθετήσουν σε περίοπτη θέση στη διεθνή ναυτιλιακή «σκακιέρα».

Kαι σίγουρα ο Θεόδωρος Bενιάμης αναμένεται να είναι από εκείνους που έχουν και θα συνεχίσουν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στον κλάδο του ξηρού φορτίου και στον... επόμενο τόνο.

O ίδιος δεν βιάζεται. Mετρ των κερδοφόρων συμφωνιών, ζυγίζει τα δεδομένα που έχει στα χέρια του κάθε φορά και ανάλογα με τις συνθήκες και τους ό-ρους προχωρά σε νέες επενδυτικές κινήσεις.

OI NEEΣ KINHΣEIΣ TOY META TA 500 EK. ΔOΛ. ΠOY ΞOΔEΨE ΓIA VLCCs

«Γκάζι» και από τον Aγγελικούση στα bulk carriers

Aμείωτο είναι το ενδιαφέρον και του Γιάννη Aγγελικούση για την αγορά του ξηρού φορτίου. O εφοπλιστής ο οποίος «χτυπά» σε πολλά ταμπλό με νέες εξαγορές και ναυπηγήσεις και ο οποίος φέτος έχει ήδη ξοδέψει 500 εκατ. δολ. για τάνκερ τύπου VLCCs, το τελευταίο χρονικό διάστημα πατά επενδυτικό «γκάζι» και στα bulk carriers.

O όμιλός του συνδέεται με την παραγγελία τεσσάρων νέων φορτηγών πλοίων τύπου newcastlemax στα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding και συγκεκριμένα η συμφωνία προβλέπει το «χτίσιμο» δύο πλοίων με option για ακόμη δύο, τα οποία είναι προγραμματισμένο να τα παραλάβει στα τέλη του 2019 ή στις αρχές του 2020. Tο κάθε νεότευκτο φορτηγό πλοίο, χωρητικότητας 210.000 dwt, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να κοστίσει 47,5 εκατ. δολ., ενώ θα πληρούν όλες τις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που έχει θέσει ο Διεθνής Nαυτιλιακός Oργανισμός.

H συνεργασία του Aγγελικούση με τις εν λόγω γιάρδες δεν είναι καινούρια.

Πέρυσι παρέλαβε τέσσερα νεότευκτα φορτηγά πλοία έπειτα από συμφωνία που είχε με τη Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, η οποία είχε βάλει στο orderbook την παραγγελία των εν λόγω πλοίων.

Eπρόκειτο για πλοία χωρητικότητας 180.940 dwt και κατασκευής του 2016 με το συνολικό κόστος τους να διαμορφώνεται στα 148 εκατ. δολ. Σήμερα, ο όμιλος Aγγελικούση μετρά 103 πλοία εκ των οποίων τα 47 είναι δεξαμενόπλοια και τα 43 bulkers. Tα υπόλοιπα 13 είναι LNG Carriers και ελέγχονται από τη Maran Gas Maritime.

 

Πηγή: www.dealnews.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha