Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και σύνδεση της με την οικονομία παραμένει ζητούμενο

SAK 1813Η ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και ιδιαίτερα η σύνδεση της με την εθνική οικονομία, απασχολεί αυτή την ώρα το εν εξελίξει ευρισκόμενο Συνέδριο της οικονομικής εφημερίδας Ναυτεμπορικής, το οποίο είναι αφιερωμένο, σε μια ευρεία γκάμα θεμάτων που απασχολούν το ναυτιλιακό κόσμο.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θ. Βενιάμης τόνισε τη ζωτική σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας για τα συμφέροντα της χώρας, σημείωσε το ρόλο της ναυτιλίας για το παγκόσμιο εμπόριο, υπενθυμίζοντας ότι το 90% διεξάγεται δια θαλάσσης, ενώ τόνισε χαρακτηριστικά, ότι ήταν και παραμένει πάγιο αίτημα η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου.

Κλείνοντας τη σύντομη ομιλία ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε., σημείωσε χαρακτηριστικά ότι η ναυτιλία ήταν και πρέπει να παραμείνει υπεράνω κομμάτων και πολιτικών, για να τονίσει επίσης ότι απαιτείται απόλυτος σεβασμός στο θεσμικό της πλαίσιο.

Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομίας Γκίκας Χαρδούβελης, αναφέρθηκε με στοιχεία, επικαλούμενος μελέτες που έχουν δημοσιοποιηθεί για τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, έκανε λόγο για την οικειοθελή συνεισφορά της, για να σημειώσει ότι εξακολουθεί να είναι ζητούμενο η επανεκκίνηση της οικονομίας και βέβαια η περαιτέρω ανάπτυξη της σύνδεσης της οικονομίας με τις ναυτιλιακές δραστηριότητες.

Από τις επισημάνσεις Χαρδούβελη δε έλειψαν και εκείνες για το αμιγώς οικονομικό ζήτημα που απασχολεί τη χώρα και το οποίο αποτελεί και το πεδίο πάνω στο οποίο διασταυρώνουν τα ξίφη τους τα δύο μεγάλα κόμματα που διεκδικούν την εξουσία και όχι μόνο.

Από την πλευρά του ο Τόμας Ρέντερ, πρόεδρος της ECSA έκανε μια εκτενή αναφορά στο ρόλο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, με έμφαση στη συνεισφορά της στην ευρωπαϊκή οικονομία ενώ δεν παρέλειψε να μην αναφερθεί και στα μεγάλα θέματα που αυτή τη στιγμή απασχολούν τη ναυτιλία, τόσο την ευρωπαϊκή όσο κ τη παγκόσμια.

Ένα από τα χαρακτηριστικά του συνεδρίου το οποίο προσλαμβάνει ιδιαίτερης σημασίας, ήταν το γεγονός ότι επώνυμα στελέχη του εφοπλισμού, αναφέρθηκαν στην συνεισφορά των Ιδρυμάτων που διατηρεί η ναυτιλία στην Ελλάδα, αλλά και στην κοινωνική συνεισφορά – κοινωνικό έργο το οποίο εξελίσσεται σιωπηρά από διετίας.

Να σημειωθεί ότι ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης παρουσίασε από τη δική του οπτική το θέμα της σύνδεσης της ναυτιλίας με την οικονομία και τους τομείς της απασχόλησης ενώ αναφέρθηκε και στα Ιδρύματα τα οποία όπως είπε έχει δημιουργήσει η ναυτιλία και προσφέρουν σιωπηρά, ένα πολύ σημαντικό έργο.

Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Λασκαρίδης, επίσης στις αναφορές του περί ναυτιλίας και οικονομίας, εστίασε στο συνάλλαγμα ξεκαθαρίζοντας ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το οποίο εισέρχεται είναι καταφανώς σημαντικότερο σε σύγκριση με άλλα εισερχόμενα συναλλάγματα δεδομένου ότι δεν απαιτεί υποδομές οι οποίες υπό άλλες συνθήκες αναλώνουν μέρος του εν αντιθέσει με εκείνο της ναυτιλίας το οποίο εισέρχεται αμιγώς υποστηρικτικά στην οικονομία.

Μάλιστα είπε ότι ένα μέρος του για το οποίο πολλοί έχουν σπεύσει να κατηγορήσουν ότι φεύγει στο εξωτερικό δεν πάει στις τράπεζες και στις εφοπλιστικές τσέπες αλλά επενδύεται σε νέα πλοία που κατοχυρώνουν την πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας παγκόσμια κλίμακα.

Να σημειώσουμε ότι και ο κ. Ευγενίδης έκανε μια σημαντική αναφορά στην συνεισφορά της ναυτιλίας, ιδιαίτερα δε στους τομείς της απασχόλησης.DSC 2149

Στον χαιρετισμό του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης, έκανε μια ιδιαίτερη αναφορά στην προσέλκυση επενδύσεων με κορυφαία αυτή της επένδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, τόνισε το ρόλο της ναυτιλίας στην οικονομία από τη δική του οπτική δίνοντας παραδείγματα για όλο το ναυτιλιακό δρώμενο όπως αυτό αντικατοπτρίζει στην οικονομία της χώρας.

Eπίσης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων Χαρ. Σημαντώνης, αναφέρθηκε στο short sea, τη σημασία του και το ρόλο των υποδομών.

Στο τελείωμα της α' ενότητας εξελίχθηκε μια εκτός ...συζήτηση, η οποία αφορούσε τον Έλληνα ναυτικό. Κατά την οποία τονίστηκε η σημασία της ναυτικής εκπαίδευσης, ενώ επισημάνθηκε από την πλευρά του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου ότι πρέπει να δοθεί μια ιδιαίτερη σημασία στο ναυτικό, καθώς αυτός όπως είπε είναι καλύτερος και μπορεί να βρει δουλειά εφόσον έχει υψηλή κατάρτιση στον παγκόσμιο στόλο.

Στο σημείο αυτό, τόνισε ότι πολλοί ναυτικοί που είναι ξένοι στον ελληνόκτητο στόλο, αφενός προσφέρουν στις χώρες τους πολύτιμο συνάλλαγμα, ενώ αποκομίζουν και τη τεχνογνωσία γεγονός που αποτελεί όπως είπε μια απειλή, αφού ενδεχομένως να βρεθούν αύριο, ως ανταγωνιστές απέναντι στους Έλληνες.

Είναι προφανές ότι το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης και της παραγωγής στελεχών, είτε αξιωματικών είτε χαμηλόβαθμων πληρωμάτων, αποτελεί ένα μείζονος σημασίας θέμα, το οποίο ήδη έχει ξεκινήσει να συζητείται στο περιθώριο των εργασιών του Συνεδρίου.

Στο περιθώριο της ενότητας περί ναυτιλιακής χρηματοδότησης υπήρξαν και ερωτήσεις που αφορούσαν το πολιτικό σκηνικό, καθώς νωρίτερα ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ε., είχε τονίσει ιδιαίτερα ότι πρέπει να υπάρξει απόλυτος σεβασμός στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτιλία.

Τόσο οι ομιλητές της εν λόγω ενότητας όσο και οι ακροατές, συντάχτηκαν απόλυτα με τη επισήμανση Βενιάμη, γεγονός που δεν αφήνει περιθώρια παρανοήσεων στο συγκεκριμένο θέμα. Εκτίμηση ήταν ότι οι οποιεσδήποτε αλλαγές δε θα πρέπει να θίξουν τη ναυτιλία καθώς όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, κανείς δεν είναι έξυπνος «αν επιχειρήσει να πυροβολήσει τα πόδια του».

Οι εργασίες του συνεδρίου, αναμένεται να κλείσουν αργά το απόγευμα με σειρά ομιλιών που αναφέρονται σε ναυτιλιακά ζητήματα ενώ αναμένεται και η τοποθέτηση του Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ.

 

* Διαβάστε εδώ την ομιλία του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτη

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter