Κυρ07232017

Last updateΚυρ, 23 Ιουλ 2017 10pm

Δυσοίωνες προβλέψεις για το μέλλον του ναυτιλιακού κλάδου

container 8425Ένα από τα χειρότερα εξάμηνα βίωσαν οι ναυλαγορές κατά το πρώτο μισό του 2016. Δυσοίωνο εκτιμάται πως θα είναι και το δεύτερο μισό του έτους. Τα ημερήσια έσοδα των ποντοπόρων πλοίων εμφανίζονται σημαντικά κάτω των μακροχρόνιων μέσων όρων και οι επενδύσεις σε νεότευκτα στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριών και πλέον δεκαετιών.

Όλα τα πλοία καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα, αλλά ως πότε;

capeΟ βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ο BDI κυμαίνεται σταθερά το τελευταίο διάστημα πάνω από τις 700 μονάδες και όλα τα πλοία καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Η άνοδος της ναυλαγοράς οφείλεται, όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas» στην αναµενόµενη αύξηση της ζήτησης για Grains αλλά και στην αύξηση της ζήτησης από την Κίνα για Iron Ore και Coal. 

Ωστόσο η γενικότερη πεποίθηση που επικρατεί στην αγορά, κυρίως από µεγάλους οίκους και αναλυτές, αλλά και εταιρείες του κλάδου, είναι ότι η αγορά θα διορθώσει και πάλι πλησιάζοντας προς τα τέλη του έτους, καθώς παρά την θετική πορεία των διαλύσεων και την µείωση των παραγγελιών δεν έχει ακόµη επέλθει ισορροπία µεταξύ προσφοράς και ζήτησης ενώ τα θεµελιώδη της Παγκόσµιας οικονοµίας και Εµπορίου συνεχίζουν να χαρακτηρίζονται από αρνητικό outlook. Για άλλη µία φορά το ζητούµενο είναι όχι µόνο η άνοδος της αγοράς αλλά και η συντήρηση της σε βιώσιµα επίπεδα. Φυσικά η έννοια βιώσιµα επίπεδα έχει διαφορετικές µεταφράσεις, ανάλογα µε την θέση της κάθε εταιρείας, αλλά στην παρούσα φάση εννοούµε επίπεδα τα οποία δεν απαιτούν την εκταµίευση κεφαλαίων από τα αποθεµατικά για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων των πλοίων.
Πάντως τον Ιούνιο οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα παρουσίασαν µείωση -5,9% συγκριτικά µε τον προηγούµενο µήνα, αλλά στο σύνολο του πρώτου εξαµήνου οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση λόγω της αύξησης της παραγωγής σε χάλυβα. Συγκεκριµένα οι εισαγωγές του Μαΐου έκλεισαν στους 81,63 εκ. τόνους και για το πρώτο εξάµηνο στους 493,7 εκ. τόνους. Ο λόγος που οι εισαγωγές τον Μάιο παρουσίασαν µείωση παρά την αύξηση της εγχώριας παραγωγής σιδήρου είναι ότι έγινε χρήση των αποθεµάτων τα οποία είναι σε υψηλά επίπεδα. Στις 11 Ιουλίου τα αποθέµατα Iron Ore στα λιµάνια έφτασαν στους 102,5 εκ. τόνους, το υψηλότερο επίπεδο από τα τέλη του 2014.
Την ίδια στιγµή, οι εξαγωγές χάλυβα από την Κίνα τον Ιούνιο έφτασαν του 10,94 εκ. τόνους σηµατοδοτώντας το 2ο υψηλότερο ιστορικό ρεκόρ µε τις «κατηγορίες» για Dumping να έχουν την πρωτοκαθεδρία. Το υψηλότερο ιστορικό ρεκόρ έλαβε χώρα τον Σεπτέµβριο του 2015, όπου εξήχθησαν 11,25 εκ τόνους χάλυβα. Οι συνολικές εξαγωγές χάλυβα για το 1ο εξάµηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση, φτάνοντας συνολικά τους 57,12 εκ. τόνους.
Αντίστοιχα, αύξηση παρουσίασαν και οι εισαγωγές Coal από την Κίνα, καθώς στόχος της Κυβέρνησης είναι ο περιορισµός της εγχώριας παραγωγής άνθρακα. Υπό αυτές τις συνθήκες, η εγχώρια παραγωγή άνθρακα τον Μάιο µειώθηκε κατά -15,5% σε ετήσια βάση, ενώ τον Ιούλιο οι εισαγωγές έκλεισαν στους 21,75 εκ. τόνους, τον υψηλότερο αριθµό εισαγωγών από τον ∆εκέµβριο του 2014. Το πρώτο εξάµηνο του έτους, τα µεταφερόµενα φορτία Coal από εισαγωγές προς την ενδοχώρα (Inbound Shipments) παρουσίασαν αύξηση κατά 8,2% στους 108 εκ. τόνους, όταν την ίδια περίοδο του 2015 είχαν παρουσιάσει µείωση κατά -38%.

Δυο μήνες παράταση στο θρίλερ του Baltic Exchange

baltic exchange 004Για δυο μήνες μέχρι τις 31 Αυγούστου, από τα τέλη Ιουνίου, παρατείνεται η περίοδος των συζητήσεων για την εξαγορά του Baltic Exchange με το Singapore Exchange (SGX).

G. Moundreas: Ελπίδες από τα διαλυτήρια

demolitionΣτασιµότητα επικρατεί στην αγορά µε το ∆είκτη (BDI) ύστερα από το υψηλό του έτους των 715 µονάδων στις 27 Απριλίου, 2016, να έχει παγιωθεί περί των 600 µονάδων, και να δείχνει ότι τα σηµεία αντίστασης σε αυτά τα επίπεδα είναι ισχυρά.

Ναυλαγορά ξηρού φορτίου: Κρίση υπερπροσφοράς

capeΗ επήρεια των µεγαλύτερων πλοίων στην πορεία του ∆είκτη, «αποκαλύπτει» για άλλη µία φορά την εξάρτηση της πορείας του BDI από τις εισαγωγές της Κίνας, αποδεικνύοντας για πολλοστή φορά την τεράστια συνεισφορά της Κίνας στον κλάδο των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου – και όχι µόνο – την τελευταία δεκαετία, τουλάχιστον.

Ναυλαγορά ξηρού φορτίου: Το «τραινάκι του τρόμου»

Capesize VesselsΗ συμπεριφορά του δείκτη της ναυλαγοράς (BDI) έχει δημιουργήσει µία ψυχολογία που μοιάζει µε το «τραινάκι του τρόµου», η οποία φυσικά επηρεάζει και τις αποφάσεις των εταιρειών, όπως αυτές που σχετίζονται µε τις αγοραπωλησίες, τις διαλύσεις αλλά και την στρατηγική των ναυλώσεων.

Κάτι αλλάζει στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

capeΜικρή βελτίωση του κλίματος σημειώνεται στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου καθώς οι ναύλοι στην spot αγορά στις μικρότερες χωρητικότητες , διαμορφώνονται κοντά ή πάνω από τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha