Τετ04242019

Last updateΤετ, 24 Απρ 2019 4pm

Σημαντική στήριξη της αγοράς ξηρού φορτίου από την Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής (ECSA)

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Πέρασαν κιόλας 14 χρόνια από την παράδοση του πρώτου KAMSARMAΧ από τα ιαπωνικά ναυπηγεία TSUNEISHI. Τα πλοία αυτά πήραν το όνομά τους από το Port Kamsar της Δυτικής Αφρικής, καθώς το ολικός μήκος τους (229μ.) είναι το μέγιστο που μπορεί να υποδεχθεί το συγκεκριμένο λιμάνι.


Τον προηγούμενο μήνα ο παγκόσμιος στόλος έφτασε τα 1000 KMXs και σταδιακά βλέπουμε οι παραγγελίες για KMXs να ξεπερνούν αυτές των PMX. Σε αυτό συνετέλεσε και το γεγονός ότι το σχέδιο αυτό έγινε το κυρίαρχο για τη μεταφορά σιτηρών (πάνω από 50% από το 2015 και μετά) από την περιοχή της ECSA, ενώ τα τελευταία χρόνια αυξάνεται και η μεταφορά άνθρακα. Αντιθέτως, φορτία, όπως σιδηρομεταλλεύματα και βωξίτης, μεταφέρονται με μεγαλύτερα μεγέθη.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, βλέπουμε πως η συγκεκριμένη αγορά ανέβασε ταχύτητες την προηγούμενη εβδομάδα και κατέγραψε κάποια κέρδη, με την αγορά του Ειρηνικού να εμφανίζει τη σημαντικότερη άνοδο. Ο όγκος των κλεισιμάτων αυξήθηκε και οι πλοιοκτήτες διεκδίκησαν μεγαλύτερους ναύλους, πετυχαίνοντας άνοδο έως και 1 $/τόνο, φτάνοντας μέχρι και τα 5,95 $/τόνο.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά της Βραζιλίας κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Όποια προσπάθεια για άνοδο των ναύλων για ταξίδια στο 2ο μισό του Απριλίου έπεσαν στο κενό. Βάση της υπάρχουσας ζήτησης δεν προβλέπεται να αλλάξει σημαντικά η κατάσταση στην αγορά. Τα κλεισίματα κυμάνθηκαν μεταξύ 11,5-13,5 $/τόνο, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA εμφάνισε περισσότερα φορτία και περιμένουμε οι ναύλοι να αυξηθούν περαιτέρω. Επίσης είναι περιορισμένος και ο αριθμός των κενών πλοίων από τον Ινδικό ωκεανό. Οι ναυλωτές ήδη κλείνουν πλοία στα $ 10-11,5Κ/ημέρα DOP βάση από Ν.Α. Ασία-Ινδία και στα $ 9,5Κ/ημέρα από Ν. Κίνα. Οι ναύλοι κινήθηκαν, για υπερατλαντικά ταξίδια, στα επίπεδα των $ 12,5-15Κ/ημέρα και προς την Άπω Ανατολή στα $ 14-15,25Κ /ημέρα +400-525Κ ΒΒ.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, αλλά επηρεασμένη από την περιοχή της ECSA, είδε τους ναύλους να αυξάνονται την προηγούμενη εβδομάδα. Η δραστηριότητα στην Ευρώπη παρέμεινε και πολλά πλοία από την περιοχή της Β. Ευρώπης (ARAG) κοιτούν προς την ECSA για την ανεύρεση φορτίων. Επιπλέον, τα πλοία από το Γιβραλτάρ πέτυχαν συμφωνίες σε υψηλότερα επίπεδα από τα διαθέσιμα πλοία στην Αμερική για υπερατλαντικά ταξίδια από την περιοχή της ECSA. Από την άλλη πλευρά, η κατάσταση στο Μισισίπι δε φάνηκε να βελτιώνεται. Οι ναύλοι κινήθηκαν για υπερατλαντικά ταξίδια στα επίπεδα των $ 11,5Κ/ημέρα (APS basis), ενώ οι ναύλοι προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 15Κ /ημέρα.
Στην πλευρά του Ειρηνικού, όσο το TCE των CAPEs βρίσκεται σε ανταγωνιστικά επίπεδα, τα KMX δέχονται πιέσεις. Επίσης, παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων άνθρακα από Αυστραλία και κυρίως από Ινδονησία προς Ινδία, με αποτέλεσμα να μειωθεί και η διαθέσιμη χωρητικότητα. Ωστόσο, μειώθηκαν τα φορτία σιτηρών από το NOPAC. Περιμένουμε το επόμενο διάστημα να δούμε πως θα εξελιχθούν οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ Κίνας και Καναδά, μετά την απαγόρευση εισαγωγών από τον μεγαλύτερο καναδικό εξαγωγέα, CANOLA. Ένα KMX από τη Β. Κίνα έφτασε στα $ 9,5Κ /ημέρα, ενώ νοτιότερα στα $ 8,5Κ/ημέρα για κυκλικά ταξίδια μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας.
Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, στον Ατλαντικό και ειδικότερα στον Αμερικάνικο κόλπο είδαμε να διατηρείται σταθερή η αγορά, χωρίς κάποια διαφοροποίηση στα επίπεδα των ναύλων για τα υπερατλαντικά ταξίδια, ενώ τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή πλήρωναν λίγο καλύτερα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Επίσης, παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις, εξαιτίας της παλίρροιας του Μισισιπή. Οι ναύλοι για τα υπερατλαντικά ταξίδια προς την Μαύρη Θάλασσα, για ένα SMX, έφτασαν στα $ 9-9,5 Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη, με UMX, στα $ 12-12,5Κ /ημέρα και προς την Ινδία, με UMX, στα $ 19Κ /ημέρα.
Επίσης, στην Ευρώπη δεν εμφανίστηκε μεγάλη δραστηριότητα, αν και η χωρητικότητα μειώθηκε ελαφρώς. Οι ναύλοι των SMX με φορτία SCRAP από τη Β. Ευρώπη προς την Ανατ. Ευρώπη έφτασαν $ 8-9,5Κ /ημέρα (σε APS και DOP bss, αντίστοιχα).
Από την άλλη πλευρά, στην περιοχή του Ειρηνικού, είδαμε να υποχωρεί η αγορά τόσο για τα ταξίδια στην περιοχή του FEAST όσο και για ταξίδια προς τον Ατλαντικό. Επίσης, παρατηρήθηκαν πολλές ακυρώσεις φορτίων. Τα πλοία που μετέφεραν άνθρακα από την Κίνα προς την Ινδία έκλειναν στα $ 9,5Κ /ημέρα, με παράδοση στη Σιγκαπούρη, ενώ προς την Ευρώπη με χάλυβα με $ 6Κ/ημέρα.
Ομοίως, στο Βόρειο Ειρηνικό παρατηρήθηκε έλλειψη φορτίων από το NOPAC, κυρίως για το 1Ο 10ήμερο του Απριλίου. Οι ναύλοι έφτασαν στα $ 10Κ/ημέρα, για UMX, και στα $ 8Κ/ ημέρα, για SMX, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter