Πεμ03212019

Last updateΠαρ, 22 Μαρ 2019 6am

Αγορά Εμπορευματοκιβωτίων : συνεχίζουν ανοδικά τα μεγαλύτερα μεγέθη, σταθερότητα στα μικρότερα

00 1075885 κουτί

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Άλλη μια εβδομάδα με θετικό πρόσημο, ήταν αυτή η εβδομάδα, για την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων. Ο HARPEX αυτή τη φορά κατέγραψε αύξηση 10 μονάδων, φτάνοντας τις 553 μονάδες. Είναι η 6η από τις 7 τελευταίες εβδομάδες, που καταγράφεται άνοδος στο γενικό δείκτη, ενώ μία εβδομάδα παρέμεινε σταθερός.
Αξίζει να σημειωθεί πως από τα μέσα Ιανουαρίου, που ο δείκτης έφτασε στο κατώτατο επίπεδο 12μήνου (474 μονάδες) έχει καταγράψει αύξηση 79 μονάδων, που αντιστοιχεί σε αύξηση 16,67%.
Θα πρέπει να τονιστεί πως η αύξηση της παγκόσμιας παραγωγής έχει πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2016. Επιπρόσθετα, το διεθνές εμπόριο κινείται με πτωτικούς ρυθμούς τόσο για τα προηγμένα όσο και τα αναπτυσσόμενα κράτη. Αυτό έδειξαν και τα τελευταία στοιχεία του Φεβρουαρίου. Αυτό έχει ως συνέπεια η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων να περνά μέσα από συμπληγάδες.
Φυσικά δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως το 2020 πλησιάζει και συνεχίζει να αποτελεί ερωτηματικό πως θα κινηθούν οι πλοιοκτήτες τους επόμενους μήνες, αλά και πως θα επηρεαστεί η αγορά. Ήδη άλλη μια εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία για την τοποθέτηση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων σε 15 πλοία της. Στόχος της κίνησης αυτής είναι να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων εταιρειών.
Κάποιες άλλες εταιρείες έχουν αποφασίσει να στραφούν σε καθαρότερα καύσιμα LSHFO, πιστεύοντας ότι η επιβάρυνση της τιμής δε θα είναι απαγορευτική.
Ας δούμε πως κινήθηκαν οι ναύλοι στις επιμέρους κατηγορίες πλοίων:
Για άλλη μια φορά, τα μεγαλύτερα πλοία (PPMX) οδηγούν την κούρσα, καθώς είδαν τους ναύλους τους να αυξάνονται κατά $ 0,5-1Κ/ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ σε σχέση με τις αρχές Φεβρουαρίου, έχουν κερδίσει πάνω από $ 5,5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά είδαμε τα επίπεδα των ναύλων των PMXs να παραμένουν σταθερά. Όμως, η πλήρης απορρόφηση των μεγαλύτερων PPMXs και η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης για PMXs στο επόμενο διάστημα, θα οδηγήσει σε μείωση της διαθέσιμης χωρητικότητας. Ως εκ τούτου περιμένουμε αύξηση και στα επίπεδα των ναύλων σ’ αυτό τον τομέα.
Τα μικρότερα μεγέθη παρουσίασαν κινητικότητα, καθώς πάνω από το 70% των κλεισιμάτων που πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα αφορούσαν πλοία χωρητικότητας 3.500 TEUs και κάτω. Ωστόσο, αυτό δε συνοδεύτηκε και από αντίστοιχη αύξηση στους ναύλους. Μόλις μία κατηγορία είδε άνοδο, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη εμφάνισαν σταθερότητα στους ναύλους.
Αναλυτικότερα, τα πλοία χωρητικότητας 2.800 TEUs είδαν αύξηση $0,1Κ /ημέρα, κλείνοντας στα $ 9Κ/ημέρα. Τα πλοία των 3.500 TEUs πληρώνονται με $ 8,6Κ/ημέρα, των 2.500 TEUs με $ 9,2Κ /ημέρα, των 1.700 TEUs με $ 7Κ /ημέρα, και τέλος τα FEEDERS των 1.100 TEUs με $ 6,1Κ /ημέρα και των 700 TEUs με $ 5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter