Κυρ10212018

Last updateΚυρ, 21 Οκτ 2018 12pm

SeaNation790X90

Αισιοδοξία στην αγορά ξηρού φορτίου μετά τις διακοπές της Κίνας

capesize1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η γεωργική παραγωγή της Αργεντινής επλήγη σοβαρά φέτος από την ξηρασία και στη συνέχεια από πλημμύρες.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η παραγωγή να μειωθεί κατά 31%, σε ετήσια βάση.

Ωστόσο, ο εμπορικός πόλεμος Κίνας-ΗΠΑ αναμένεται να ευνοήσει τις εξαγωγές σπόρων σόγιας της Αργεντινής τους επόμενους μήνες.

Επιπλέον, η Αργεντινή επωφελείται από τη διαφορά τιμών μεταξύ της δικής της παραγωγής σόγιας και της Αμερικής (περίπου 400 $ έναντι 320 $).

Έτσι περιμένουμε να εισάγει μέχρι και 600.000 τόνους τους επόμενους μήνες, ώστε να αυξήσει τις εξαγωγές στην Κίνα.

Περιμένουμε ότι η Αργεντινή θα αυξήσει τις καλλιέργειες της σόγιας σημαντικά, πάνω από τα 17,1 εκατ. εκτάρια, κατά τη φετινή σεζόν για να επωφεληθεί από την τρέχουσα πολιτική κατάσταση.

Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη και τις κλιματολογικές συνθήκες, η USDA πιστεύει ότι η παραγωγή θα μπορούσε να φτάσει στα 57 εκατ. τόνους το επόμενο έτος.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 17K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 36K /ημέρα ($ -2Κ και $ -3Κ /ημέρα, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με περιορισμένη δραστηριότητα στα υπερατλαντικά και προς την Άπω Ανατολή ταξίδια, ενώ η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού αυξήθηκε.

Επίσης, η μεγάλη αύξηση των κενών πλοίων, τον Οκτώβριο, στη Βραζιλία επηρέασε αρνητικά τους ναύλους.

Η αγορά TA /FH αναμένεται να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα αλλά θα επηρεαστεί και από τις άλλες αγορές και ιδίως της Βραζιλίας.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 18K /ημέρα, μειωμένο κατά $ 1,5Κ /ημέρα, με τις VALE, TRAFIGURA και άλλους OPERATORS να κλείνουν κάποια πλοία σε χαμηλότερα επίπεδα.

Παραμένει μεγάλος ο αριθμός κενών πλοίων για τον Οκτώβριο, γεγονός που πιέζει τους ναύλους στη διαδρομή C3, (Βραζιλία –Κίνα), αλλά ενδέχεται να δούμε έλλειψη χωρητικότητας στα μέσα Νοεμβρίου.
Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 19K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα (η οποία ήταν και η Χρυσή Εβδομάδα της Κίνας), αυξημένο κατά $ 3,5Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη, με αυξημένη δραστηριότητα από τους ανθρακωρύχους και τους OPERATORS.

Έχουν αρχίσει να εμφανίζονται περισσότερα φορτία άνθρακα από την Αν. Αυστραλία που θα μπορούσαν να αυξήσουν τους ναύλους και η χωρητικότητα στον Ειρηνικό δείχνει να ισορροπεί βραχυπρόθεσμα. Θα πρέπει να σημειωθεί πως οι κακές καιρικές συνθήκες στην Κίνα θα μπορούσαν να επηρεάσουν την αγορά αυτή την εβδομάδα.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Στη διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα να υποχωρούν οι ναύλοι για ταξίδια Νοεμβρίου και κάποια KMX έκλειναν για τις ημερομηνίες Οκτωβρίου στα $ 15-15,5Κ/ημέρα, με παράδοση στην Ινδία.

Η αύξηση των απαιτήσεων άλλαξε το κλίμα στην αγορά και οι ναύλοι άρχισαν να ανακάμπτουν. Με την επιστροφή της Κίνας αυτή την εβδομάδα περιμένουμε να δούμε περισσότερα φορτία και υψηλότερους ναύλους.

Βόρειος Ατλαντικός

Η αγορά του Β. Ατλαντικού ξεκίνησε ήρεμα, αλλά οι πλοιοκτήτες δεν ήταν διατεθειμένοι να μειώσουν τις απαιτήσεις τους, εκτός από κάποια κενά πλοία με άφιξη στον αμερικάνικο κόλπο (USG) στις 20 Οκτωβρίου, που έκλεισαν στα 14Κ /ημέρα bss gib για ταξίδι μέσω USG προς scaw/ gib.

Οι ναυλωτές από τα μέσα της εβδομάδας αναγκάστηκαν να πληρώσουν περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο (γύρω στα $ 16Κ /ημέρα) για το ίδιο ταξίδι και για κυκλικά ταξίδια στη Βαλτική στα $ 17Κ /ημέρα. Τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 22-23Κ /ημέρα.

Φαίνεται ότι η έλλειψη χωρητικότητας δεν επιτρέπει στους ναυλωτές να πάρουν το πάνω χέρι και η αίσθηση της αγοράς είναι πολύ αισιόδοξη για το 4ο εξάμηνο.

Νότιος Ειρηνικός

Η αγορά του Ν. Ειρηνικού ήταν πολύ δραστήρια την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως λόγω του Ινδονησιακού και Αυστραλιανού άνθρακα και οι ναύλοι αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Είδαμε τα KMX να φτάνουν τα $ 15-16Κ /ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία και παράδοση στη Ν. Κίνα –Βιετνάμ.

Λίγοι πλοιοκτήτες αποφάσισαν να κινηθούν κενοί προς την περιοχή της ECSA, αφού υπάρχει μεγάλος όγκος φορτίων και οι ναύλοι είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Ωστόσο, η υπερπροσφορά των φορτίων στην Ινδία θα μπορούσε ενδεχομένως να δημιουργήσει υπερπροσφορά πλοίων εκεί μέσα στις επόμενες 4 εβδομάδες.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Η αγορά του Β. Ειρηνικού ήταν επίσης σταθερότερη κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, καθώς εισήλθαν στην αγορά περισσότερα φορτία από την Αυστραλία και το Β. Ειρηνικό.

Επίσης, ο τυφώνας επηρέασε την αγορά με άμεσες και ασφαλείς φορτώσεις να πετυχαίνουν καλά επίπεδα και ορισμένοι ναυλωτές να ψάχνουν αντικαταστάσεις πλοίων. Αναμένουμε αυτή την εβδομάδα να υπάρχει ισορροπία.

Οι ναύλοι για το NOPAC και την Αυστραλία ανέρχονται σε $ 14Κ /ημέρα με παράδοση στη Β. Κίνα.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Αν και την προηγούμενη εβδομάδα φαινόταν πως οι ναύλοι στην ECSA έπρεπε να πέσουν για τις φορτώσεις του 2ου μισού του Οκτωβρίου, η ζήτηση στη Ν. Αφρική ήταν υψηλή και η αγορά κρατήθηκε.

Παρά τον μεγάλο αριθμό κενών πλοίων στον Ινδικό ωκεανό, μόνο 4 πλοία ταξίδεψαν κενά προς την περιοχή της ECSA, γεγονός που περιόρισε την προσφερόμενη χωρητικότητα και βοήθησε τους πλοιοκτήτες να διατηρήσουν τις απαιτήσεις τους στα $ 19Κ/ημέρα για τα UMX για κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια, και προς Άπω Ανατολή για τα UMX στα $ 15,75Κ /ημέρα + 575BB και για τα SMX λίγο πάνω από τα $ 14Κ/ημέρα + 400BB bb.

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν πολύ ήσυχη, με πολύ λίγα φορτία, αλλά οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί.

Η χωρητικότητα είναι σε ισορροπία και χρειάζονται περισσότερα φορτία για να δούμε μια αύξηση στους ναύλους, ενώ το κλίμα συνεχίζει να είναι θετικό. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα UMX για ένα ταξίδι με petcoke προς την Ευρώπη πέτυχε ναύλο στα $ 22Κ /ημέρα και ένα SMX για το ίδιο ταξίδι στα $ 19,5Κ /ημέρα.

Μεσόγειος

Δεν υπάρχει μεταβολή στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας, η οποία συνεχίζει να λειτουργεί σε πολύ καλά επίπεδα.

Τόσο τα Υπερατλαντικά ταξίδια όσο και αυτά προς την Άπω Ανατολή παρείχαν στήριξη στην αγορά. Τα UMX έκλειναν στα $ 25Κ /ημέρα και τα SMX μέχρι $ 23Κ /ημέρα για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή.

Το ενδεχόμενο η Ρωσία να επιβάλει περιορισμό στις εξαγωγές της προκαλεί νευρικότητα για το επόμενο διάστημα.

Ευρώπη

Χειροτέρευσε η αγορά της Ευρώπης την προηγούμενη εβδομάδα, βλέποντας τους δείκτες της να μειώνονται. Ένα SMX καθορίστηκε στα $ 12,5-13Κ /ημέρα, με SCRAP φορτίο για ταξίδι προς την Αν. Μεσόγειο.

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου –Ινδίας διατήρησε τη δυναμική της και συνέχισε να είναι ελκυστική.

Νότια Αφρική (SAFR)

Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήσαμε ότι η Νότια Αφρική ήταν άτονη. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για ένα SMX έφτασαν στα $ 13Κ / ημέρα + 300Κ BB, aps Durban, για ένα ταξίδι προς την Κίνα, ενώ για το ίδιο πλοίο έφτασαν λίγο κάτω από τα $ 13Κ /ημέρα + 200Κ (υψηλά), bss Durban για ταξίδι προς Σιγκαπούρη /Ιαπωνία.

Αυτή την εβδομάδα αναμένουμε να συνεχιστεί η ηρεμία στην αγορά ή μικρή πτώση. Τα τελευταία κλεισίματα ήταν ελαφρώς χαμηλότερα από τις προηγούμενες μέρες και η χωρητικότητα αυξάνεται.
Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η δραστηριότητα του άνθρακα της Ινδονησίας συνέχισε να είναι ενεργή και προσέφερε εναλλακτικές λύσεις για όλες τις κατευθύνσεις. Έτσι η αγορά διατηρείται σε καλά επίπεδα.
Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Η Αγορά του Β. Ειρηνικού ήταν αρκετά ήσυχη την προηγούμενη εβδομάδα, με περιορισμένη δραστηριότητα και μειωμένους ναύλους. Όσο η κινέζικη αγορά επιστρέφει σταδιακά, αισιοδοξούμε πως θα βελτιωθεί η εικόνα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter