Κυρ09232018

Last updateΚυρ, 23 Σεπ 2018 9am

SeaNation790X90

Χαμηλά κινήθηκαν τα Capes, βελτιωμένα τα Supramaxes-Ultramaxes

cape 43433

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Το πρώτο 8μηνο του έτους ήταν αρκετά καρποφόρο, και η Βαλτική μπαίνει στην καλύτερη περίοδο της, όσον αφορά τους ναυλοδείκτες.

Ενώ η εμπορική δραστηριότητα παρέμενε σε υγιή επίπεδα μέχρι τώρα, υπάρχει η αίσθηση ότι η αγορά ξηρού φορτίου έχει τη δυνατότητα να αυξηθεί κι άλλο.

Επιπλέον, τα αποθέματα κινεζικού σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν κατά 1,9 εκατ τόνους έως τις 24 Αυγούστου.

Τα αποθέματα μειώθηκαν για 3η συνεχόμενη εβδομάδα, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο του 8μήνου, φτάνοντας στους 149,9 εκατ. τόνους, που παραμένει ακόμη 13,0 εκατ. τόνους υψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Επιπρόσθετα, μετά από έναν έντονο Ιούλιο σε σχέση με τις κινεζικές εισαγωγές άνθρακα, η δραστηριότητα του Αυγούστου παρέμεινε ισχυρή, στηρίζοντας την αγορά.

Όσον αφορά το εμπόριο σιτηρών, μετά από μια περίοδο με μειωμένη ένταση, οι αμερικάνικες εξαγωγές καλαμποκιού, για μια περίοδο πέντε εβδομάδων έως τις 23 Αυγούστου, αυξήθηκαν από 4,5 σε 6,9 εκατ. τόνους (αντιστοιχεί σε αύξηση 55%, σε ετήσια βάση).

Αντίθετα, οι συνδυασμένες εξαγωγές σόγιας και σιτηρών την ίδια περίοδο υποχώρησαν κατά 1,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η σόγια είναι στο επίκεντρο της επικείμενης εμπορικής έντασης. Για τους πρώτους 7 μήνες της τρέχουσας χρονιάς, η Κίνα εισήγαγε 52,9 εκατ. τόνους σόγιας (-3,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο).

Από την άλλη πλευρά, το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα φαίνεται ότι επηρεάζεται μόνο έμμεσα από τον εμπορικό πόλεμο.

Παρά τις υψηλές τιμές θερμικού άνθρακα, οι εισαγωγές στην Ινδία συνεχίζουν να κινούνται, Επίσης, η αυξημένη ζήτηση από την Κίνα, οδήγησε το λιμάνι του Newcastle της Αυστραλίας να φτάσει στις υψηλότερες τιμές της εξαετίας, (120 $ /τόνο και διαπραγματεύονταν την προηγούμενη εβδομάδα στα 113,6 $/ τόνο).

Παρά τις προσπάθειες του πρωθυπουργού της Ινδίας, Modi, για ελαχιστοποίηση των εισαγωγών θερμικού άνθρακα της χώρας, έχουμε αύξηση για το 2018.

Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, οι εισαγωγές άνθρακα αυξήθηκαν κατά 10,6%, ετησίως και έφτασαν στους 128,6 εκατ. τόνους.

Ο μεγαλύτερος παραγωγός άνθρακα της Ινδίας, Coal India, προσπαθεί να εκπληρώσει τους στόχους παραγωγής της, λόγω της έντονης ζήτησης, αυξάνοντας την ανάγκη της χώρας για εισαγωγές.

Τους τελευταίους 8 μήνες βλέπουμε αύξηση στις μεταφορές από τη Ν. Αφρική και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Από τη Νότια Αφρική οι αποστολές άνθρακα τόσο στα CAPEs, όσο και στα PMX αυξήθηκαν, ενώ οι μεταφορές των SMX μειώθηκαν, κατά την ίδια περίοδο.

Οι αποστολές από τον μεγαλύτερο προμηθευτή της Ινδίας, την Ινδονησία, δείχνουν αύξηση για τα SMX, ενώ τα μεγαλύτερα μεγέθη μειώθηκαν ελαφρά φέτος. Οι πλοιοκτήτες των SMX ζουν μια συνολικά καλύτερη αγορά.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 16K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 35,5K /ημέρα ( $ -4Κ και $ -1,5Κ /ημέρα, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με περιορισμένη δραστηριότητα στα υπερατλαντικά και προς την Άπω Ανατολή ταξίδια, ενώ η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού αυξήθηκε.

Η αγορά TA /FH αναμένεται είτε να επηρεαστεί από τις άλλες αγορές, είτε να ατονήσει αυτή την εβδομάδα, κυρίως λόγω της αυξημένης χωρητικότητας, εκτός κι αν εμφανισθούν περισσότερα φορτία.
Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 20K /ημέρα, μειωμένο κατά $ 1Κ /ημέρα, με περιορισμένο όγκο φορτίων, κυρίως από την Trafigura.

Παρέμεινε μεγάλος ο αριθμός κενών πλοίων για τον Σεπτέμβριο, γεγονός που πίεσε τους ναύλους στη διαδρομή C3, ενώ ο δείκτης φορτίων /πλοίων ήταν αρνητικός.

Παρά τις αρνητικές προοπτικές για τις άμεσες ημερομηνίες του Σεπτεμβρίου, είναι πιθανό να σημειωθεί ανοδική πορεία για τις ημερομηνίες του 1ου μισού του Οκτωβρίου, όπου προς το παρόν παρατηρείται έλλειψη πλοίων.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 19K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα (μειωμένο κατά $ 1Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη), με περιορισμένη δραστηριότητα από τους ανθρακορύχους και τους OPERATORS.

Υπήρξε έλλειψη φορτίων άνθρακα από την Ανατολική Αυστραλία που επηρέασε σημαντικά τους δείκτες. Η αγορά φαίνεται να έφτασε στα κατώτερα επίπεδά της, ενώ η χωρητικότητα στον Ειρηνικό δείχνει να αυξάνεται βραχυπρόθεσμα. Περιμένουμε οι μειωμένοι δείκτες στη διαδρομή C3 τις τελευταίες 3 εβδομάδες να επηρεάσει την χωρητικότητα στον Ειρηνικό.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Στη διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα να έχουμε μια σταθερή ροή φορτίων με παράλληλη έλλειψη πλοίων από την Ινδία, γεγονός που πίεσε τους ναυλωτές.

Ήδη για τις φορτώσεις στο τέλος Σεπτεμβρίου και το 1ο μισό Οκτωβρίου οι ναύλοι αυξήθηκαν.

Τα κενά πλοία είναι λίγα και οι ναύλοι για το τέλος Σεπτεμβρίου/ αρχές Οκτωβρίου κυμαίνονται στα $ 16,75Κ /ημέρα + 675K BB. Περιμένουμε περαιτέρω αύξηση στις τιμές, καθώς οι ναυλωτές θα βιαστούν για να καλύψουν τις διαθέσιμες ημερομηνίες.

Βόρειος Ατλαντικός

Η αγορά του Β. Ατλαντικού άρχισε πιο άτονα την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά οι δείκτες και η χωρητικότητα σταθεροποιήθηκαν όσο πλησιάζαμε στο τέλος της εβδομάδας. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει ανησυχία για τα φορτία προς την Άπω Ανατολή, αν και βλέπουμε περισσότερα σιτηρά στον Ατλαντικό και κάποια φορτία άνθρακα για την Ινδία. Θα μπορούσαμε να δούμε μια ελαφριά ανάκαμψη, αυτή την εβδομάδα.

Τα KAMSARMAXes έκλειναν για κυκλικά ταξίδια στη Βαλτική στα $ 16Κ /ημέρα, για ταξίδια από USA /NCSA προς Skaw –Gib στα $ 13,5-14Κ /ημέρα bss Gib και στα $ 15-15,5Κ /ημέρα bss East Med, και προς την Άπω Ανατολή στα $ 22Κ/ ημέρα.

Νότιος Ειρηνικός

Η αγορά του Ν. Ειρηνικού ξεκίνησε σταθερά την προηγούμενη εβδομάδα αλλά στη συνέχεια οι ναύλοι αυξήθηκαν ελαφρώς.

Τις επόμενες μέρες, αναμένουμε η Ινδονησία να συνεχίσει να απορροφά πλοία και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι ναυλωτές ίσως αναζητήσουν πλοία από τη Ν.Α. Ασία για να καλύψουν τις δουλειές στην ECSA, προβλέπουμε αύξηση των ναύλων.

Τα πλοία που άνοιγαν μεταξύ Ν. Κίνας –Βιετνάμ έκλειναν στα $ 12,5Κ/ημέρα για ταξίδια από Ινδονησία προς Ινδία/Ιαπωνία.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Η αγορά του Β. Ειρηνικού ήταν επίσης υποτονική κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, ωστόσο στο τέλος της εβδομάδας είδαμε να ανακάμπτει. Τα φορτία στο NOPAC ήταν αυξημένα υποστηρίζοντας την αγορά.

Οι ναύλοι έφτασαν στο τέλος της εβδομάδας στα $ 12,5Κ /ημέρα για κυκλικά ταξίδια στα NOPAC και στην Αυστραλία.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η αγορά της ECSA ήταν πιεσμένη την προηγούμενη εβδομάδα, αν και υπήρξε κάποια αντίσταση από τους πλοιοκτήτες που πίστευαν ότι η αγορά ήταν ακόμα υπέρ τους.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα UMX ναυλώθηκε για ένα ταξίδι από την Recalada της Αργεντινής στην Αν. Μεσόγειο (Λίβανος) με $ 17,5 /ημέρα.

Για το 1ο μισό του Σεπτεμβρίου η αγορά βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Με τη χωρητικότητα στην Αφρική να αυξάνεται, είναι πιθανόν να εισέλθουν κενά πλοία στην ECSA.

Θα πρέπει να δούμε περισσότερες απαιτήσεις στην αγορά αυτή την εβδομάδα, αλλιώς η αγορά πιθανότατα να υποχωρήσει.

Τα SMX έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα από ECSA προς Μεσόγειο στα $ 16Κ/ημέρα (bss Recalada), προς Ευρώπη στα $ 15,5 Κ /ημέρα (bss Recalada) και προς WCSA/ WCCA στα $ 16,5 Κ /ημέρα (bss Recalada).

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Ο Αμερικάνικος κόλπος δέχθηκε ελάχιστη πίεση στον Ατλαντικό την προηγούμενη εβδομάδα και είδαμε κάποια κλεισίματα σε καλά επίπεδα στην περιοχή, ειδικά στην Ανατολική Ακτή. Επίσης, είδαμε περισσότερη δραστηριότητα προς την Άπω Ανατολή και αυτό φάνηκε στους ναύλους, καθώς ένα SMX μπορούσε να κλείσει στα $ 24Κ /ημέρα. Ένα ταξίδι από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Ευρώπη/Μεσόγειο με PETCOKE πλήρωνε $ 21,5Κ /ημέρα.

Περιμένουμε το επόμενο διάστημα μεγαλύτερο άνοιγμα της χωρητικότητας στην περιοχή και θα πρέπει να δούμε περισσότερη ζήτηση, ώστε η αγορά να παραμείνει ισχυρή.

Μεσόγειος

Η Αν. Μεσόγειος εμφάνισε την προηγούμενη εβδομάδα περισσότερα φορτία σιτηρών, κρατώντας ψηλά τους δείκτες προς την Άπω Ανατολή.

Η Δυτική Μεσόγειος παρέμεινε δυναμική με περισσότερα φορτία από εκεί. Με περισσότερη διαθέσιμη χωρητικότητα, ήταν πιθανό οι ναύλοι για διαδρομές προς την Άπω Ανατολή να αρχίσουν να πέφτουν, ωστόσο είδαμε ότι ένα UMX έκλεισε στα $ 22Κ /ημέρα για ταξίδι με σιτηρά από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Ν.Α. Ασία.

Παρατηρείται αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας και θα πρέπει να δούμε βελτίωση της ζήτησης για να συγκρατηθούν οι ναύλοι στη Μεσόγειο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα SMX για ταξίδι από Canakkale προς Μεσόγειο έκλεινε στα $ 14Κ/ ημέρα, προς Περσικό Κόλπο /Ινδία στα $ 21,5 Κ/ ημέρα, προς Ευρώπη στα $ 12,5Κ/ημέρα και προς τον Αμερικάνικο κόλπο στα $ 10Κ /ημέρα.

Ευρώπη

Ήρεμη παρέμεινε η αγορά της Ευρώπης, την προηγούμενη εβδομάδα, με μικρό αριθμό δουλειών να βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση. Αν και υπήρχε έλλειψη SCRAP φορτίων οι πλοιοκτήτες παρέμειναν ψύχραιμοι. Ένα SMX μπορούσε να κλείσει στα $ 13Κ /ημέρα για ένα ταξίδι στην Ανατολική Μεσόγειο.

Επίσης, παρατηρήσαμε μια μικρή ποσότητα φορτίων λιπάσματος στην αγορά, καθώς αυτό θα αρχίσει να κλείνει αυτή την εβδομάδα, θα έχουμε καλύτερη εικόνα του τρόπου με τον οποίο θα κινηθεί η αγορά.

Τα κυκλικά ταξίδια στην πλήρωναν $ 12Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο /Τουρκία, με SCRAP φορτία, $ 13K /ημέρα (aps), προς τoν Αμερικάνικο Κόλπο (με φορτία gypsum, pig iron, ferts, steels) στα $ 9,25Κ /ημέρα και προς Σιγκαπούρη /Ιαπωνία στα $ 19Κ /ημέρα.

Νότια Αφρική (SAFR)

Η οικονομία της Νότιας Αφρικής έχει πέσει σε ύφεση, με δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο αρνητικής ανάπτυξης. Η μεταβολή του ΑΕΠ το 2ο τρίμηνο του 2018 ήταν -0,7% σε ετήσια βάση.

Η κάμψη κατά το δεύτερο τρίμηνο ήταν αποτέλεσμα της πτώσης της δραστηριότητας στους τομείς της γεωργίας, των μεταφορών, του εμπορίου, της κυβέρνησης και της μεταποιητικής βιομηχανίας.

Η γεωργική παραγωγή μειώθηκε κατά 29% το 2ο τρίμηνο του 2018, μετά από πτώση κατά 34% το 1ο τρίμηνο. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μείωση της παραγωγής καλλιεργειών και προϊόντων κηπευτικών.

Οι συνεχείς συνθήκες ξηρασίας στο Δυτικό Ακρωτήριο και τα καταστροφικά καιρικά φαινόμενα στη Mpumalanga, είχαν ως αποτέλεσμα εκτεταμένες ζημιές στις καλλιέργειες και άσκησαν επίσης πρόσθετη πίεση στην παραγωγή κατά το 2ο τρίμηνο.

Αντίθετα, οι τομείς των μεταλλείων και των κατασκευών παρουσίασαν θετική ανάπτυξη.

Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήσαμε μικρή μείωση της χωρητικότητας και των κενών πλοίων, ενώ οι δείκτες των SMX ενισχύθηκαν ελαφρώς. Ο όγκος του φορτίου έχει ενισχυθεί σε σχέση με την χωρητικότητα.

Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η Ν.Α. Ασία είναι δυναμική, ενώ η Β. Ασία παραμένει επίπεδη. Οι ναύλοι των SMX για ταξίδια με άνθρακα από Σιγκαπούρη προς ECI, μέσω Ινδονησίας, έφτασαν στα $ 13,5Κ /ημέρα, και προς WCI στα $ 13,25Κ /ημέρα. Επίσης, τα ταξίδια με άνθρακα από Σιγκαπούρη προς Κίνα πλήρωναν $ 14Κ /ημέρα και τα κυκλικά ταξίδια μεταξύ Αυστραλίας –Κίνας από Σιγκαπούρη έφτασαν στα $ 13Κ /ημέρα.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Η αγορά στον Β. Ειρηνικό έχει βελτιωθεί. Υπήρξε περισσότερη δραστηριότητα καθ 'όλη τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Βλέπουμε το ενδιαφέρον για χρονοναυλώσεις να έχει γίνει πιο έντονο, ειδικά για τους ναυλωτές με φορτία προς τον Ατλαντικό.

Οι ναύλοι για ταξίδια από τη Β. Κίνα προς τη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 9Κ/ημέρα, bss Bohai Bay, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 11Κ /ημέρα, bss Japan, προς την Ευρώπη/Μεσόγειο στα $ 6,75Κ /ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 4Κ/ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter