Παρ12142018

Last updateΠεμ, 13 Δεκ 2018 5pm

SeaNation790X90

Βελτιώνονται μετά από καιρό τα SUPRA και ULTRAMAXES

ultramaxa vessel 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ανησυχία επικρατεί στο ναυτιλιακό χώρο, καθώς οι νέοι κανονισμοί του ΙΜΟ, περί καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο 0,5%, προβλέπεται να εφαρμοστούν από το 2020. Ωστόσο, πλοιοκτήτες, ναυπηγεία και εταιρείες καυσίμων, στο διάστημα των 18 μηνών, καλούνται να βρουν ποια στρατηγική θα ακολουθήσουν πάνω σε αυτό το θέμα.

Μέχρι στιγμής, οι εμπλεκόμενοι φορείς κρατούν στάση αναμονής, λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει σχετικά με το λειτουργικό κόστος, τη διαθεσιμότητα εναλλακτικών λύσεων και τις μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις και εφαρμογές.

Όμως, αυτός ο κανονισμός δεν είναι το μόνο αγκάθι για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αφού είναι μέρος μιας σειράς περιβαλλοντικών κανονισμών και στόχων που πρέπει να υλοποιηθούν από το 2025 και μετά.

Απώτεροι σκοποί είναι η μείωση των εκπομπών NOX, σωματιδίων και αερίων του θερμοκηπίου και η μείωση, κατά 50%, των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, ώστε να περιορισθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 29K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 42,5K /ημέρα (παραμένοντας σταθερά, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού διατηρήθηκε σφιχτή. Η αγορά TA /FH αναμένεται να αυξηθεί αυτή την εβδομάδα, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας και των περισσότερων φορτίων, στα υπερατλαντικά ταξίδια και προς Άπω Ανατολή, που αναμένεται να εμφανισθούν.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 22K /ημέρα, χωρίς μεταβολή. Παρατηρείται έλλειψη κενών πλοίων, τόσο για τον Ιούλιο όσο και για το πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση των ναύλων. Επίσης, η σχέση φορτίου /πλοίου παραμένει θετική έως τα μέσα Αυγούστου.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 21,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα (αυξημένο κατά $ 1Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη), με αυξημένη δραστηριότητα από τους ανθρακορύχους και τους OPERATORS.

Υπάρχει ακόμα μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα που πρέπει να καλυφθεί, και απαιτείται ένας ικανοποιητικός όγκος φορτίων σιδηρομεταλλεύματος και φορτίων άνθρακα από την Αυστραλία. Η χωρητικότητα στον Ειρηνικό φαίνεται ισορροπημένη και οι ανθρακωρύχοι φαίνεται να έχουν καλύψει τις πρώτες θέσεις.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Στη διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή είδαμε να σταθεροποιούνται οι ναύλοι, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, και τα κλεισίματα παρέμειναν στα $16Κ /ημέρα +600K, για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή και στα $ 15,75Κ /ημέρα +575Κ, για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία. Η εικόνα αυτή οφείλεται στην ενδυνάμωση της αγοράς του Β. Ατλαντικού, που συνεχίζει να απορροφά τα κενά πλοία από τη Βραζιλία. Αναμένουμε η περιοχή να παραμείνει υποστηριζόμενη και αυτή την εβδομάδα.

Βόρειος Ατλαντικός

Η αγορά του Β. Ατλαντικού παρέμεινε ισχυρή, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, λόγω της στενότητας της προσφερόμενης χωρητικότητας και των όγκων άνθρακα από την Βαλτική. Τα KAMSARMAXes έκλειναν για κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια και στη Βαλτική στα $ 16,5Κ /ημέρα.

Νότιος Ειρηνικός

Η αγορά του Ν. Ειρηνικού εμφάνισε αυξημένη δραστηριότητα, την προηγούμενη εβδομάδα, λόγω των περισσότερων φορτίων Ινδονησιακού άνθρακα, ενώ οι πλοιοκτήτες έδειξαν να αντιστέκονται.

Το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας συγκεντρώθηκε γύρω από την Ινδονησία. Τα KAMSARMAXes που άνοιγαν στη Ν. Κίνα έκλειναν στα $ 11Κ/ ημέρα, ενώ αυτά που ανοίγουν στην Ινδία έκλειναν στα $ 12Κ /ημέρα.

Πλέον, τα κυκλικά δρομολόγια προς την περιοχή της ECSA εμφανίζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Τα φορτία του Β. Ειρηνικού απορροφήθηκαν πλήρως και οι πλοιοκτήτες χρειάστηκε να μειώσουν τις απαιτήσεις τους, ώστε να βρουν απασχόληση για τα πλοία τους. Προς το παρόν, τα φορτία είναι σπάνια.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Τα SUPRAMAXes και τα ULTRAMAXes παρέμειναν σταθερά κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Στον Ατλαντικό υπήρξε έντονη δραστηριότητα, η οποία μείωσε τη διαθέσιμη χωρητικότητα. Στον Ειρηνικό δεν παρατηρήθηκαν αισθητές μεταβολές, καθώς τόσο η ζήτηση όσο και η προσφορά παρέμειναν αμετάβλητες.

Οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και των βασικών εμπορικών εταίρων τους αρχίζουν να αναμορφώνουν την αγορά αγροτικών προϊόντων.

Η μεγαλύτερη ανησυχία των επενδυτών είναι η επίδραση που θα μπορούσε να έχει ένας κλιμακωτός εμπορικός πόλεμος στην κινεζική οικονομία, την ατμομηχανή της παγκόσμιας ανάπτυξης.

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε θετικά για την περιοχή της ECSA και περιμένουμε ότι η αγορά θα παραμείνει σταθερή αυτή την εβδομάδα. Τα SUPRAMAXes, έκλειναν για ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 15,5/ημέρα (bss Recalada dely), προς την Ευρώπη στα $ 14,75Κ /ημέρα (bss Recalada dely) και προς τη Σιγκαπούρη /Ιαπωνία στα $13,5 /ημέρα +350Κ (bss Santos dely)

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Αν και οι εξαγωγές σιτηρών από την Αν. Ακτή Ν. Αμερικής φάνηκαν να είναι σε άνοδο, εκείνες από τον Κόλπο των ΗΠΑ ήταν περιορισμένες. Η δραστηριότητα ενισχύθηκε με φορτία PET COKE προς τη Μεσόγειο, καταβάλλοντας ελαφρώς αυξημένους ναύλους, σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα SUPRAMAXes για ένα ταξίδι από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς τη Μεσόγειο (με Petcoke) έκλειναν στα $ 17,5Κ /ημέρα (bss aps), προς την Ευρώπη στα $16Κ/ημέρα (bss aps), προς Σιγκαπούρη /Ιαπωνία στα $20,25Κ /ημέρα (με σιτηρά, bss aps), προς την Ινδία στα $21,75 (με Petcoke, bss aps) και προς WAFR στα $15,75Κ/ημέρα.

Επίσης, για ταξίδια από τη Βόρεια Ακτή της Νοτίου Αμερικής (NCSA) προς την Ευρώπη έκλειναν στα $ 16,5Κ /ημέρα (bss aps) και προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5Κ /ημέρα (bss aps).

Μεσόγειος

Οι συνθήκες στη μαύρη θάλασσα βελτιώνονται ταχύτατα, λόγω της σημαντικής αύξησης των σιτηρών στην αγορά, σε συνδυασμό με τη σχετικά χαμηλή διαθεσιμότητα των άμεσα διαθέσιμων πλοίων προς φόρτωση.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτό που θεωρήθηκε αρχικά ως γρήγορη ανάκαμψη τώρα μετατρέπεται σε μια έκρηξη.

Τα ταξίδια από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή ενισχύονται συνεχώς τις τελευταίες 10 ημέρες, ειδικά για τα ULTRAMAXes και ήδη κάποια χωρητικότητα απορροφάται σ’ αυτή την περιοχή.

Είδαμε τους ναύλους της Μεσογείου / Δυτ. Αφρικής και οι επιστροφές προς τον Κόλπο των ΗΠΑ να βελτιώνονται σταθερά.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από το Canakkale προς τη Μεσόγειο ήταν στα $ 12,5Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη στα $ 10,5Κ/ημέρα, προς Ινδία στα $ 21Κ /ημέρα, προς Σιγκαπούρη/ Ιαπωνία στα $ 20Κ/ ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 9Κ/ημέρα.

Ευρώπη

Οι ναύλοι κινήθηκαν σε θετικό έδαφος την προηγούμενη εβδομάδα. Τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο /Τουρκία, με SCRAP φορτία, έκλειναν στα $ 12,5K /ημέρα, προς τη Ν. Αφρική στα $ 13,5Κ /ημέρα, προς τον Αμερικάνικο κόλπο στα $ 8,5Κ /ημέρα και προς Σιγκαπούρη/Ιαπωνία στα $19,75Κ/ημέρα.

Νότια Αφρική (SAFR)

Την προηγούμενη εβδομάδα, η χωρητικότητα στην ECSA και στη Ν. Αφρική συρρικνώθηκε, συνεπώς, η αγορά σταθεροποιήθηκε στα $ 13,5Κ + 350k (για ULTRAMAX) από την Ν. Αφρική προς τον Περσικό Κόλπο/ Άπω Ανατολή.

Αυτή την εβδομάδα έχει καλυφθεί μεγάλο μέρος φορτίου και δεδομένης της αυξημένης ποσότητας κενών πλοίων, είναι πιθανόν να μαλακώσει ελαφρώς η αγορά.

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου –Ινδίας προχώρησε θετικά, την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς εμφανίσθηκαν νέα φορτία. Αυτό βοήθησε ιδιαίτερα τις ακτές της Δυτ. Ινδίας, ενώ η Ανατ. Ακτή παρέμεινε σταθερή.

Η ανατολική ακτή της Ινδίας είχε επίσης χαμηλή δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά τα παράκτια φορτία εξακολουθούν να είναι ενεργά

Τα SUPRAMAXes για ταξίδια από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής προς την Κίνα /Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 12,5Κ /ημέρα, προς WCI στα $ 12Κ/ημέρα, προς ECI στα $ 13Κ /ημέρα, από Ερυθρά Θάλασσα προς Ινδία στα $ 15Κ /ημέρα και προς Κίνα στα $ 14Κ/ημέρα.

Επίσης, από Δυτ. Ακτή Ινδίας προς Άπω Ανατολή οι ναύλοι έφτασαν στα $ 11Κ /ημέρα, ενώ από Ανατ. Ακτή Ινδίας προς Άπω Ανατολή στα $ 9Κ /ημέρα.

Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η αγορά ανατολικά της Σιγκαπούρης ήταν μάλλον απογοητευτική. Τα φορτία άνθρακα διατηρούν την αγορά της Ν.Α. Ασίας αρκετά πιο δραστήρια σε σχέση με τη Β. Ασία, όπου η ζήτηση καθυστερεί. Υπάρχει περιορισμένη ζήτηση και σημαντικό κενό στην προσφορά.

Το ταξίδι από την Ινδονησία /Ινδία προς την Αν. Ακτή Ινδίας, με άνθρακα, έφτασε στα $ 10,5Κ/ημέρα, προς τη Δυτ. Ακτή της Ινδίας στα $ 10Κ/ημέρα, με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη, από Ινδονησία προς Κίνα (με άνθρακα) στα $ 10,5Κ/ημέρα και από Φιλιππίνες προς Κίνα (με νικέλιο) με $ 11Κ/ημέρα, με βάση επαναπαράδοσης στη Ν. Κίνα.
Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Η εμπορική δραστηριότητα παρέμεινε σχετικά ήρεμη στο NOPAC. Τα λίγα νέα ορυκτά φορτία δεν κατόρθωσαν να βελτιώσουν τη συγκεκριμένη αγορά. Οι ναύλοι από τη Β. Κίνα προς τη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 8Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 10,75Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη/Μεσόγειο στα $ 6,75Κ /ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 4,5Κ/ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter