Τρι09252018

Last updateΤρι, 25 Σεπ 2018 7am

SeaNation790X90

Θετικά σημάδια από την αγορά Ξηρού Φορτίου

dry bulk 5m

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Μετά την εντυπωσιακή αύξηση των εξαγωγών άνθρακα κατά 33 εκατ. τόνους το 2017, το πρώτο εξάμηνο του 2018 είναι και πάλι θετικό, καθώς οι υψηλές τιμές θερμικού άνθρακα (κατά μ.ο. 86 $/τόνο από την περιοχή της Αν. Ακτής της Αμερικής) ενθάρρυναν τις πωλήσεις.

Οι εξαγωγές έφτασαν πλέον στο 13% της συνολικής αμερικάνικης παραγωγής άνθρακα, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτή τη σημαντική αύξηση έπαιξαν τα λιμάνια της ανατολικής ακτής και το εμπόριο άνθρακα μεταξύ ΗΠΑ-Ινδίας.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως το εμπόριο αυτό πραγματοποιήθηκε με μεγαλύτερου μεγέθους πλοία και κυρίως με CAPESIZE (σχεδόν τα 2/3 του φορτίου αυτού του έτους).

Ωστόσο, οι σημερινές εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας φαίνεται να διαταράσσουν τις εξαγωγές άνθρακα κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, με την Κίνα να απειλεί ότι θα επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 25% στις εισαγωγές, η οποία αν επιβληθεί θα επηρεάσει αναπόφευκτα την αναπτυσσόμενη αγορά για τις ΗΠΑ, αφού οι μεταφορές προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 1 εκατ. τόνους το 2016 και κατά 2,9 εκατ. τόνους το 2017.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 29,5K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 42K /ημέρα (+$ 10Κ και $ 5,5Κ, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού ήταν περιορισμένη. Η αγορά TA /FH αναμένεται να αυξηθεί αυτή την εβδομάδα, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας και των περισσότερων φορτίων που αναμένεται να εμφανισθούν.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 22K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 3Κ /ημέρα.

Παρατηρείται έλλειψη κενών πλοίων για τον Ιούλιο, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση των ναύλων. Επίσης, η σχέση φορτίου / πλοίου παραμένει θετική έως τέλη Ιουλίου. Περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να καθορισθεί ο αριθμός των κενών πλοίων για τον Αύγουστο.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 20,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα (αυξανόμενο κατά $ 6Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη), με αυξημένη δραστηριότητα από τους ανθρακορύχους και τους έμπορους.

Υπάρχει ακόμα μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα που πρέπει να καλυφθεί, και ελπίζουμε να δούμε έναν υγιή όγκο φορτίων σιδηρομεταλλεύματος. Αναμένεται αυτή την εβδομάδα να δούμε περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα. Η χωρητικότητα στον Ειρηνικό φαίνεται ισορροπημένη και οι ανθρακωρύχοι φαίνεται να έχουν καλύψει τις πρώτες θέσεις.

Επίσης, ο τροπικός τυφώνας Μαρία που αναβαθμίστηκε σε κατηγορία 5 θέρμανε την περιοχή της Σαγκάης κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και σίγουρα διατάραξε σοβαρά τα δρομολόγια των πλοίων και περιμένουμε να συμβάλει στην ώθηση της αγοράς.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Η διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή έμεινε σταθερή κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας και τα κλεισίματα έφτασαν τα $15,9Κ /ημέρα +590K, για φορτώσεις στα τέλη Ιουλίου. Οι όγκοι των φορτίων είναι καλοί και αναμένεται να παραμείνουν σε καλά επίπεδα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, επίσης το κλίμα έχει αναθερμανθεί λόγω των καλύτερων κινέζικων περιθωρίων σύνθλιψης, ωστόσο τα κενά πλοία του Ιουλίου είναι ακόμα πολλά. Επομένως, αναμένουμε περιορισμένη ανοδική πορεία.

Βόρειος Ατλαντικός

Στον Β. Ατλαντικό βλέπουμε σταθερή βελτίωση με περισσότερα TA/FH φορτία, ενώ παρατηρείται και στενότητα στην προσφερόμενη χωρητικότητα, την προηγούμενη εβδομάδα. Τα φορτία προς την Άπω Ανατολή εμφανίζονται σταδιακά και οι πλοιοκτήτες απαιτούν τώρα για ταξίδια με σιτηρά προς την Άπω Ανατολή πάνω από $ 19Κ /ημέρα.

Νότιος Ειρηνικός

Ο Ν. Ειρηνικός επλήγη κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας λόγω της έλλειψης φορτίων από την Ινδονησία, που έχει προκαλέσει πτώση των ναύλων. Η αγορά έχει βυθιστεί και τα KAMSARMAXes στη Ν. Κίνα ζητούν περίπου $ 12Κ/ ημέρα, για ένα κυκλικό ταξίδι στην Ινδονησία.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Ο Β. Ειρηνικός εμφανίζει πλεονάζουσα χωρητικότητα, ενώ ταυτόχρονα τα φορτία σιτηρών είναι λιγοστά. Η μοναδική υποστήριξη έρχεται από Αν. Ακτή Αυστραλίας προς Κίνα και Ινδία.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Οι υψηλές τιμές του χάλυβα και η ζήτηση της Κίνας για σιδηρομεταλλεύματα υψηλότερης ποιότητας ελπίζουμε να αντισταθμίσουν τις λιγοστές εισαγωγές κινεζικών σιτηρών, ως αποτέλεσμα των αντιποίνων της Κίνας στις αμερικάνικες εισαγωγές, υποστηρίζοντας την αγορά εμπορευμάτων στην προσπάθειά της να κινηθεί υψηλότερα.

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Στο Ν. Ατλαντικό οι δείκτες συνέχισαν να υποστηρίζονται. Έτσι, στην περιοχή της ECSA, τα SUPRAMAXes, έκλειναν για ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 13,75/ημέρα (bss Recalada dely), προς την Ευρώπη στα $ 13,25Κ /ημέρα (bss Recalada dely) και προς τη Σιγκαπούρη /Ιαπωνία στα $13,35 /ημέρα +335Κ (bss Santos dely)

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η εβδομάδα που πέρασε έκλεισε με θετικό πρόσημο και περιμένουμε και αυτή τη βδομάδα να διατηρηθεί έτσι. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα SUPRAMAXes για ένα ταξίδι από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς τη Μεσόγειο (με Petcoke) έκλεινε στα $ 16,5Κ /ημέρα (bss aps), προς την Ευρώπη στα $16Κ/ημέρα, προς Σιγκαπούρη /Ιαπωνία στα $20Κ /ημέρα (με σιτηρά, bss aps), προς την Ινδία στα $21,5 (με Petcoke, bss aps) και προς WAFR στα $15,5Κ/ημέρα.

Μεσόγειος

Στη Δυτ. Μεσόγειο είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα χαμηλά κλεισίματα, ενώ αντίθετα στην Αν. Μεσόγειο είδαμε σημάδια βελτίωσης. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από το Canakkale προς τη Μεσόγειο ήταν στα $ 8,5Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη στα $ 7,5Κ/ημέρα, προς Ινδία στα $ 16Κ /ημέρα, προς Σιγκαπούρη/ Ιαπωνία στα $ 15Κ/ ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 6Κ/ημέρα.

Ευρώπη

Η περιοχή του Ατλαντικού ήταν ήσυχη την προηγούμενη εβδομάδα, χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα, ωστόσο η Ευρώπη έδειξε μια ανεπαίσθητη βελτίωση. Τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο /Τουρκία, με SCRAP φορτία, έκλειναν στα $ 12K /ημέρα, προς τη Ν. Αφρική στα $ 11,25Κ /ημέρα, προς τον Αμερικάνικο κόλπο στα $ 8Κ /ημέρα και προς Σιγκαπούρη/Ιαπωνία στα $17Κ/ημέρα.

Νότια Αφρική (SAFR)

Σταθερότητα εμφάνισε η αγορά της Ν. Αφρικής για τα ULTRAMAXes, με τους ναύλους να κυμαίνονται στα $12,5-13Κ/ημέρα +275Κ.

Περιμένουμε αυτή την εβδομάδα να ανέβει ελαφρώς η αγορά, καθώς η χωρητικότητα παραμένει σταθερή και εμφανίζονται κάποια φορτία.

Οι ναύλοι κινήθηκαν από Νότια Αφρική προς PG/WCI στα $ 12Κ/ημέρα + 200Κ bb και προς Άπω Ανατολή /Κίνα στα $12,5Κ/ημέρα +250Κ (aps bss).

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου –Ινδίας ήταν ανενεργή την προηγούμενη εβδομάδα, με μόνο ενεργό κομμάτι αυτό του Κόλπου της Μέσης Ανατολής.

Οι ναυλωτές αντιμετώπισαν δυσκολίες στην εύρεση χωρητικότητας σύμφωνα με τις προσδοκίες τους, ιδίως για την Αν. Ακτή της Ινδίας.

Επίσης, πολλοί πλοιοκτήτες ήταν πρόθυμοι να μειώσουν τους ναύλους για να μείνουν στην περιοχή meg / wci.

Η Αν. ακτή της Ινδίας διέθετε ένα υψηλό μπόνους. Οι φορτωτές του Ιράν είναι τώρα σε θέση να λάβουν ένα σημαντικό μπόνους, όμως δε μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τις γειτονικές περιοχές, καθώς η Δυτ. Ακτή της Ινδίας παραμένει ήσυχη λόγω των μουσώνων.

Τα SUPRAMAXes έφτασαν για ταξίδια από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής προς την Κίνα στα $ 13Κ /ημέρα, προς WCI στα $ 12,5Κ/ημέρα, προς ECI στα $ 13,5Κ /ημέρα, από Ερυθρά Θάλασσα προς Ινδία στα $ 15,5Κ /ημέρα, προς Κίνα στα $ 14Κ/ημέρα και μέσα στον Περσικό Κόλπο στα $ 11,5Κ /ημέρα.

Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η αγορά της Ν.Α. Ασίας ήταν αδύναμη την προηγούμενη εβδομάδα αν και υπήρξε ικανοποιητική δραστηριότητα από την Ινδονησία προς όλες τις κατευθύνσεις αλλά δεν απορροφήθηκε όλη η χωρητικότητα της περιοχής. Η περιοχή επηρεάστηκε, επίσης, από τις περιορισμένες επιλογές στην Άπω Ανατολή που έβλεπαν οι πλοιοκτήτες.

Το ταξίδι από την Ινδονησία προς την Αν. Ακτή Ινδία (με άνθρακα) έφτασε στα $ 11,5Κ/ημέρα, προς τη Δυτ. Ακτή της Ινδίας στα $ 11Κ/ημέρα, με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη, από Ινδονησία προς Κίνα (με άνθρακα) στα $ 11Κ/ημέρα και από Φιλιππίνες προς Κίνα (με νικέλιο) με $ 12Κ/ημέρα, με βάση επαναπαράδοσης στη Ν. Κίνα.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Χωρίς οποιαδήποτε στήριξη από τις εξαγωγές χάλυβα, άνθρακα και νικέλιο, η Β. Κίνα και οι γύρω περιοχές πιέζονται, έτσι πολλοί πλοιοκτήτες ήταν διατεθειμένοι να περιμένουν προκειμένου να εξασφαλίσουν οποιαδήποτε απασχόληση.

Τα ταξίδια επιστροφής προς τον Ατλαντικό δεν επηρεάστηκαν σημαντικά, την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά η αγορά του Ειρηνικού δεν κατάφερε να ξεφύγει από τα χαμηλά επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας.

Παράλληλα, οι Operators κινούνται πιο επιθετικά και αναμένουμε ότι η αγορά θα μειωθεί περαιτέρω αυτή την εβδομάδα. Οι ναύλοι από NOPAC προς τη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 9Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 11,5Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη/Μεσόγειο στα $ 7Κ /ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 5,5Κ/ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter