Κυρ02252018

Last updateΣαβ, 24 Φεβ 2018 11am

poseidonia 2018

Στάσιμη η αγορά του Ξηρού Φορτίου

capesize

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η αγορά του Ξηρού φορτίου δεν εμφανίζει ιδιαίτερα σημάδια βελτίωσης σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Αν και τα μεγαλύτερα μεγέθη εμφανίζουν καλύτερη εικόνα, η πλειοψηφία των αγορών παρουσιάζει στασιμότητα ή ακόμα και μικρή πτώση, σε μερικές περίπτωσεις. Παρακάτω αναφέρουμε πως κινείται η αγορά ανά τύπο πλοίου και ανά περιοχή.

CAPES

Ατλαντικός

Τα μισθώματα για υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν την προηγούμενη εβδομαδα τις $ 15.6K /ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση μέχρι $ 0.6K. Ενώ, τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 25.8K /ημέρα, με αύξηση $ 1.8K.

Η διαθέσιμη χωρητικότητα του Βόρειου Ατλαντικού παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, ωστόσο, η αγορά εξακολουθεί να παραμένει σχετικά ήρεμη, με λίγες επιστροφές από τη Βραζιλία. Τα κενά πλοία συνεχίζουν να αυξάνονται και αν δεν διαπιστωθεί σημαντική εισροή εμπορευμάτων, η αγορά θα παραμείνει υπό πίεση.

Βραζιλία / Νότια Αφρική

Στην περιοχή της Βραζιλίας την εβδομάδα που πέρασε το αντίστοιχο Ισοδύναμο Χρονοναύλωσης (TCE) έκλεισε στα $ 12.4K /ημέρα (+$ 2.4K σε σχέση με αυτό της προηγούμενης εβδομάδας). Τα διαθέσιμα πλοία είναι ακόμα πολλά και η αγορά χρειάζεται μεγαλύτερη ζήτηση για να παρουσιάσει άνοδο.

Ειρηνικός

Το TCE για κυκλικά ταξίδια στον Ειρηνικό έφτασε στα $ 14.4K /ημέρα, με αύξηση $ 5.9Κ, λόγω της περισσότερης δραστηριότητας από τους ανθρακωρύχους, οι οποίοι κλείνουν κοντά στα $ 7 /τόνο. Αναμένουμε ότι η άνοδος θα συνεχιστεί και αυτή την εβδομάδα.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Η περιοχή της Αν. Ακτής της Νοτίου Αμερικής κατέγραψε αύξηση των ναύλων προς την Άπω Ανατολή λόγω των συνεχιζόμενων πωλήσεων σόγιας. Έτσι, τα ανοιχτά πλοία στη Νοτιοανατολική Ασία έφτασαν στα $ 13Κ /ημέρα. Πιστεύουμε, ωστόσο, ότι η αγορά έχει περιορισμένο ανοδικό δυναμικό, λόγω του αυξανόμενου αριθμού ελεύθερων πλοίων που κατευθύνονται προς τη Νότια Αμερική.

Βόρειος Ατλαντικός

Τα επίπεδα δραστηριότητας στο Βόρειο Ατλαντικό παραμένουν χαμηλά. Τα κυκλικά δρομολόγια προς τη Βαλτική συνεχίζουν να πληρώνουν περίπου $ 14Κ /ημέρα με παράδοση στην Ευρώπη. Η αγορά είναι κινείται σε χαμηλά επίπεδα αλλά έχει ανοδική δυναμική λόγω των δυνητικών μεταφορών σιτηρών από τον Κόλπου των ΗΠΑ.

Νότιος Ειρηνικός

Οι όγκοι άνθρακα προς την Κίνα και την Ινδία δεν έχουν επιταχυνθεί και τα περισσότερα πλοία τύπου KAMSARMAX που ανοίγουν στη Νότια Κίνα επιλέγουν να στραφούν κενά προς την Αν. Ακτή της Νότιας Αμερικής, αντί να κλείσουν με σχετικά χαμηλότερους ναύλους. Η επικείμενη κινεζική Πρωτοχρονιά θα μπορούσε να ασκήσει πιέσεις στις πωλήσεις άνθρακα και κατά συνέπεια στα ναύλα.

Βόρειος Ειρηνικός

Η άνοδος της περιοχής του Β. Ειρηνικού μάλλον ολοκληρώθηκε, αφού τα KAMSARMAX που ανοίγουν στην περιοχή της Ν. Κορέας επιτυγχάνουν ναύλους ύψους $ 11Κ /ημέρα (+400 $ σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Πιστεύουμε ότι απαιτούνται περισσότερα φορτία για να διατηρήσει η αγορά τα τρέχοντα επίπεδα.

ULTRAMAX / SUPRAMAX

Αν. Ακτή Ν. Αμερικής (ECSA)

Η αγορά του Ν. Ατλαντικού έμεινε στάσιμη την προηγούμενη εβδομάδα. Mε την ανεπαρκή ζήτηση που παρατηρείται, για να διατηρηθούν τα σημερινά επίπεδα, απαιτούνται περισσότερα φορτία να εμφανιστούν στην ECSA.

Οι ναύλοι προς την Άπω Ανατολή έχουν δει κάποια βελτίωση, αλλά μόνο για τα μεγάλα SUPRAMAX -ULTRAMAX πλοία που μπορούν να πάρουν φορτία από τα πλοία τύπουυ PANAMAX (60.000 +/- 10%). Ένα ταξίδι με σιτηρά στην Άπω Ανατολή κλείνει για τα SUPRAMAX στα $ 14.5Κ + 450.000 aps.

Οι ναύλοι για τα υπερατλαντικά ταξίδια φτάνουν στα $15-15,5Κ για τα πλοία SUPRAMAX και στο επίπεδο των $16-16.5K για τα ULTRAMAX. Δεδομένου ότι η αγορά στην Άπω Ανατολή είναι κακή, οι ιδιοκτήτες ανταγωνίζονται για τα φορτία που βρίσκονται στη λεκάνη του Ατλαντικού. Επίσης, μπορούμε να δούμε πολλά πλοία που ανοίγουν στη Νότια Αφρική. Επομένως, εάν δεν διαπιστώσουμε νέα ζήτηση στην αγορά, ο Νότιος Ατλαντικός θα συνεχίσει να αποδίδει ελάχιστα στο άμεσο μέλλον.

Κόλπος Αμερικής (USG) / Β. Ακτή Ν. Αμερικής (NCSA)

Τα επίπεδα της αγοράς στον Αμερικάνικο κόλπο ήταν πολύ χαμηλά την προηγούμενη εβδομάδα. Η διαθέσιμη χωρητικότητα αυξήθηκε, καθώς η περιοχή εμφάνιζε σαφώς καλύτερα νούμερα από τον υπόλοιπο Ατλαντικό.

Τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή συνέχισαν την πτωτική τους πορεία. Εξακολουθεί να υπάρχει ζήτηση για τον Ιανουάριο στην αγορά που θα μπορούσε να πετύχει κάποια αξιοπρεπή ναύλα, αλλά με μια αδύναμη αγορά στη Μεσόγειο και περισσότερη χωρητικότητα να ανοίγει στον Κόλπο των ΗΠΑ, η αγορά φαίνεται πιθανό να συνεχίσει την πτωτική τάση της και στο άμεσο μέλλον.

Μεσόγειος

Άλλη μια φτωχή εβδομάδα για τη Μεσόγειο, καθώς η έλλειψη ζήτησης εμπόδισε την άμεσα διαθέσιμη χωρητικότητα να δει αύξηση στους ναύλους. Είδαμε κάποια ζήτηση για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή να εισέρχεται στην αγορά με ημερομηνίες φόρτωσης στον Φεβρουάριο, αλλά οι ιδιοκτήτες δε δείχνουν πρόθυμοι να δεσμευτούν να στείλουν τα πλοία τους ανατολικά, ενώ ο Ατλαντικός εξακολουθεί να αποδίδει καλύτερα από την Άπω Ανατολή.

Με την ενδο-μεσογειακή αγορά να έχει απορροφήσει την υπάρχουσα χωρητικότητα και δεδομένου ότι θα ξανανοίξει σύντομα, αναμένεται να επιβαρυνθεί περαιτέρω η ήδη γεμάτη περιοχή. Με περισσότερες απαιτήσεις για τον Φεβρουάριο, ίσως έχουμε μια σαφέστερη εικόνα για το πώς θα κινηθεί η αγορά της Μεσογείου αυτή την εβδομάδα.

Ευρώπη

Καθώς περισσότερη χωρητικότητα είναι διαθέσιμη, οι ναυλοδείκτες στην περιοχή παρέμειναν στάσιμοι και η αγορά βρίσκεται στα κατώτερα επίπεδά της. Ακόμα οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να διασχίσουν τον Ατλαντικό για να βρουν φορτία στον Κόλπο των ΗΠΑ ή στην ECSA.

Μόνο τα πλοία που μπορούν να προσεγγίσουν λιμάνια με πάγο μπορούν να πετύχουν καλούς ναύλους, αλλά αυτά δεν αντανακλούν την πλήρη αγορά, αφού οι πλοιοκτήτες που μπορούν να προσεγγίσουν αυτά τα λιμάνια το κάνουν με επιπλέον bonus.

Ν. Αφρική

Με τον Ατλαντικό να παραμένει δυναμικός και η αγορά στον Ινδικό Ωκεανό να συνεχίζει να διατηρείται στα επίπεδα της τελευταίας περιόδου, υπάρχει κάποια αισιοδοξία για τις κοντινές ημερομηνίες.

Όμως, τα κενά πλοία που υπάρχουν πιθανόν να αντιστρέψουν το κλίμα, εάν ορισμένες περιοχές συνεχίσουν να έχουν λιγότερη δραστηριότητα, ειδικά στη Νότια Αμερική.

Περσικός Κόλπος /Ινδία

Οι αγορές του Περσικού Κόλπου και της Δυτ. Ακτής της Ινδίας ξεκίνησαν την προηγούμενη εβδομάδα ήρεμα. Τόσο ο Περσικός κόλπος όσο και η Δυτ. Ινδία κλείνουν δουλειές «επί τόπου», ενώ ταυτόχρονα εμφανίζουν χαμηλά επίπεδα χωρητικότητας. Αυτός, ίσως, είναι ο μόνος λόγος που τα ποσοστά φαίνεται ότι διατηρούνται και δεν μειώνονται.

Ν.Α. Ασία

Ήταν μια ενεργή εβδομάδα για την αγορά της Ν.Α. Ασίας. Αρχικά τα επίπεδα των δεικτών μειώθηκαν, αλλά με την ολοκλήρωση των κλεισιμάτων υπήρξε διαφοροποίηση.

Αυτό οφείλεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση άνθρακα από την Ινδονησία προς την Κίνα και στους πλοιοκτήτες που ζητούσαν bonus για να πάνε προς την Άπω Ανατολή κατά τις κινεζικές διακοπές.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha