Κυρ02252018

Last updateΣαβ, 24 Φεβ 2018 11am

poseidonia 2018

Δυσκίνητη παραμένει η αγορά του Ξηρού Φορτίου

dry 00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η βελτίωση του επιπέδου των ναύλων έκανε αισθητή την πτώση των διαλύσεων πλοίων. Ειδικότερα, μόνο 22 Capesize πλοία (3.6 εκατ. τόνων dwt) έφτασαν σε κάποιο διαλυτήριο το 2017 από 80 πλοία (13.4 εκατ. τόνους dwt) το 2016.

Αλλά και τα Panamax πλοία εμφάνισαν μείωση, αφού από 119 πλοία (8.5 εκατ. τόνους dwt) το 2016, μόλις 52 (3,6 εκατ. τόνους dwt) διαλύθηκαν το 2017. Ως εκ τούτου, ο στόλος αυξήθηκε ελαφρώς κατά 3% το 2017, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντικά χαμηλότερος από τον ετήσιο μέσο όρο της 10ετίας (7,5%).

Από την άλλη πλευρά, η Κίνα αποφάσισε να μειώσει την παραγωγική της ικανότητα άνθρακα σε μία από τις επαρχίες της κατά 23 εκατ. τόνους, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής εξορθολογισμού της παραγωγής άνθρακα, μείωσης της χωρητικότητας άνθρακα, ενίσχυσης των τιμών και βελτίωσης της αποτελεσματικότητας του κλάδου.

Σε αυτό το περιβάλλον η αγορά δε δείχνει ακόμα σημάδια ανόδου αλλά τουλάχιστον παραμένει σταθερή στις περισσότερες υποαγορές (περιοχή –μεγέθη πλοίων). Παρακάτω παρουσιάζουμε τις προβλέψεις μας ανά τύπο πλοίου και περιοχή.

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 15K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή στα $ 24K /ημέρα. Η χωρητικότητα του Βόρειου Ατλαντικού εξακολουθεί να παρουσιάζει χαμηλά επίπεδα και μειώνεται περαιτέρω.

Ωστόσο, με λίγες επιστροφές από τη Βραζιλία, τα διαθέσιμα πλοία πλέον ανταγωνίζονται πιο επιθετικά για τα φορτία από τον Β. Ατλαντικό προς τα Υπερατλαντικά και Άπω Ανατολή ταξίδια. Αν δεν διαπιστωθεί σημαντική εισροή φορτίων η αγορά θα παραμείνει υπό πίεση.

Βραζιλία /Νότια Αφρική

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης από την περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την προηγουμενη εβδομάδα στα $ 10K /ημέρα, με πτώση κατά $ 3.5K σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι Vale και Trafigura είναι οι μοναδικοί παίκτες στην αγορά για τον Φεβρουάριο. Επίσης, τα κενά πλοία έχουν αυξηθεί σημαντικά, εξαιτίας της μεγάλης πτώσης του Ειρηνικού και της Αυστραλίας.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 8.5K /ημέρα την προηγούμενη εβδομάδα (μείωση κατά $ 1.5K σε σχέση με την προηγούμενη). Γι’ αυτή την εβδομάδα αναμένουμε μερικά φορτία άνθρακα από την Αυστραλία. Παρόλο που η αγορά φαίνεται να έχει φτάσει στα κατώτερα επίπεδά της, η αυξημένη ανοικτή χωρητικότητα θα κρατήσει την αγορά υπό πίεση, αλλά μπορεί να δούμε κάποιες μικρές βελτιώσεις βραχυπρόθεσμα.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Την περασμένη εβδομάδα η Αν. Ακτή της Νοτ. Αμερικής (ECSA) εξακολούθησαν να κινούνται φορτία σόγιας προς την Άπω Ανατολή λόγω ανταγωνιστικών τιμών και προβλημάτων διαχείρισης από τον Κόλπο των ΗΠΑ. Τα πλοία τύπου Kamsarmax που ήταν ανοιχτά στην Ινδία κλείστηκαν στα $ 13.5Κ /ημέρα για τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή, ενώ τα ανοιχτά Kamsarmax στη Ν.Α. Ασία προσφέρονταν περίπου στα $ 12.5Κ /ημέρα. Αναμένουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και αυτή την εβδομάδα, αν και η ανοδική τάση παραμένει περιορισμένη.

Βόρειος Ατλαντικός

Ο Βόρειος Ατλαντικός παρουσίασε ελαφρώς καλύτερους δείκτες, αν και τα επίπεδα δραστηριότητας παραμένουν πολύ χαμηλά. Τα δρομολόγια προς Βαλτική πληρώνονταν την προηγούμενη εβδομάδα γύρω στα $ 14Κ /ημέρα με βάση παράδοσης στην Ευρώπη, ενώ τα κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια προς Αν. Ακτή των ΗΠΑ έκλεισαν γύρω στα $ 12Κ.

Η αγορά είναι σταθερή, αλλά έχει ανοδική προοπτική λόγω των πιθανών φορτίων σιτηρών από τον Κόλπο των ΗΠΑ.

Νότιος Ειρηνικός

Αναζωπυρώθηκε η αισιοδοξία στον Νότιο Ειρηνικό, παρόλο που οι όγκοι φορτίων προς την Κίνα και την Ινδία δεν είναι ακόμα μεγάλοι. Τα ανοιχτά Kamsarmax πλοία στη Ν. Κίνα πέτυχαν την προηγούμενη εβδομάδα κλεισίματα ύψους $ 12Κ /ημέρα, για ταξίδια στην Ινδία, και $ 12.5Κ /ημέρα, για ταξίδια στην Κίνα.

Διατηρούμε μια συγκρατημένη αισιοδοξία για τη συγκεκριμένη περιοχή, εξαιτίας της καθυστερημένης ανάκαμψης της ζήτησης του κινεζικού άνθρακα, λόγω των χαμηλών αποθεμάτων και του κρύου καιρού.

Βόρειος Ειρηνικός

Ελαφρώς καλύτεροι είναι οι δείκτες για την περιοχή του Βορείου Ατλαντικού, όπου τα ανοιχτά Kamsarmaxes στη Νότια Κορέα, έκλεισαν στα $ 11.5Κ /ημέρα (+1500 $ σε σχέση με τις αντίστοιχες τιμές της προηγούμενης της προηγούμενης εβδομάδας). Αναμένουμε ότι η αγορά αυτή τη βδομάδα θα εξακολουθήσει να υποστηρίζεται.

ULTRAMAX / SUPRAMAX

Αν. Ακτή Ν. Αμερικής

Την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά της ECSA παρέμεινε σταθερή, καθώς φαίνεται ότι δεν υπάρχει δύναμη για υψηλότερα επίπεδα. Πιστεύουμε πως η συγκεκριμένη αγορά θα έχει πτωτική τάση, καθώς τα νέα φορτία δεν επαρκούν για να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά πλοία. Οι τιμές για τα υπερατλαντικά ταξίδια είναι στα $ 15.5Κ- 16Κ για τα Supramax και γύρω στα $ 17Κ για τα Ultramax.

USG / Β. Ακτή Ν. Αμερικής

Παρόλο που η προσφερόμενη χωρητικότητα στην περιοχή είναι πολύ περιορισμένη, οι ναυλωτές έχοντας πιεστεί τις προηγούμενες δύο εβδομάδες από τα υψηλά ναύλα αναζητούν πλοία από τη Μεσόγειο και την Β.Δ. Αφρική. Αυτό θα δημιουργήσει σίγουρα κάποια πίεση στους πλοιοκτήτες.

Μεσόγειος

Η Δυτική Μεσόγειος παραμένει σταθερή όσον αφορά την άμεσα προσφερόμενη χωρητικότητα, καθώς η αγορά NCSA / USG / USEC τροφοδοτεί την αγορά με επιπλέον χωρητικότητα. Η αγορά της Μαύρης Θάλασσας φαίνεται πιο ισορροπημένη, αν και παραμένει η ασθενέστερη περιοχή του Ατλαντικού λόγω έλλειψης φορτίων.

Ευρώπη

Η αγορά της Ευρώπης παραμένει υγιής, αν και την προηγούμενη εβδομάδα ήταν ελαφρώς ασθενέστερη σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Το Scrap φορτίο στην Ανατ. Μεσόγειο φτάνει τα $16Κ /ημέρα, και λίγο πιο κάτω εάν φορτώνεται σε λιμάνι της Βαλτικής, λόγω μεγαλύτερης διάρκειας.

Μόνο αν ξεπεράσουμε τα Διεθνή Όρια Ναυσιπλοΐας (όπως αυτά ορίζονται από τους Ναυτασφαλιστικούς Οργανισμούς) και με τη συνοδεία παγοθραυστικών μπορούμε να πετύχουμε κάποιο καλό ναύλο.

Νότια Αφρική

Η περιοχή της Ν. Αφρικής ήταν λίγο πιο χαλαρή την προηγούμενη εβδομάδα. Λόγω της αδύνατης αγοράς της Ν.Α. Ασίας , τα κενά πλοία έχουν αυξηθεί. Δεν περιμένουμε να δούμε αυτή την εβδομάδα τόσα φορτία ώστε να ελπίζουμε σε καλύτερα επίπεδα.

Περσικός Κόλπος / Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου και της Δυτ. Ακτής της Ινδίας ήταν πιο αδύνατη την εβδομάδα που μας πέρασε. Ομοίως, η αγορά της Αν. Ακτής της Ινδίας κινήθηκε πτωτικά, εξαιτίας του μικρότερου αριθμού παράκτιων δουλειών με τα κλεισίματα να φτάνουν στα $ 8,5Κ.

Ν.Α. Ασία

Η δραστηριότητα στην περιοχή της Ν.Α. Ασίας ήταν χαμηλή την περασμένη εβδομάδα. Τα supramax έφτασαν τα $ 9Κ, για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία, έχοντας βάση τη Σιγκαπούρη. Δεν περιμένουμε σημαντικές αλλαγές αυτή την εβδομάδα, αφού οι κακές καιρικές συνθήκες καθυστερούν όλα τα φορτία στην περιοχή.

Βόρεια Κίνα

Στο ίδιο κλίμα και η αγορά της Βόρειας Κίνας, η οποία ήταν πολύ χαμηλή και δεν αναμένεται να γίνει καλύτερη αυτή την εβδομάδα. Ακόμα τα πλοία της περιοχής κινούνται με έρμα από τα μέσα της Κίνας προς το νότο λόγω απουσίας φορτίου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha