Παρ11242017

Last updateΠαρ, 24 Νοε 2017 6am

Εμπορευματοκιβώτια :Πενηντάρια «βλέπει» ο McKinsey το 2067-Διπλάσιο size βλέπει ο Clarkson

cosco ship 640x400

Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αυτόνομα και με... δυναμικότητα 50.000 teu βλέπει αλλά με ορίζοντα το 2067 ο McKinsey σε μία άκρως ενδιαφέρουσα ανάλυση των τάσεων στις μοναδοποιημένες μεταφορές με ορίζοντα το 2067. Ωστόσο πέρα της αναλύσεως , που κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην συνεισφορά των big data και των digital τεχνολογιών που ήδη έχουν «μαγέψει» τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, το ενδιαφέρον είναι στον προσδιορισμό του μεγέθους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Για δύο λόγους και μία «ένσταση». Ο ένας αφορά στις Διώρυγες και στη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν τέτοια πλοία. Και ο δεύτερος γιατί προσδιορίζει τον ορίζοντα των 50.000 teu στο 2067 όταν τα 25άρια και προσεχώς τα 30άρια διαδέχθηκαν τις μικρότερες κατηγορίες πολύ γρηγορότερα των αναμενόμενων από τους αναλυτές του τομέα των ναυπηγήσεων. Η «ένσταση» είναι τεχνολογικής φύσης διατυπωμένη από τεχνικούς εμπειρογνώμονες και αφορά στα όρια αντοχής του γιγαντισμού των ηλεκτρομηχανολογικών εξοπλισμών που θα πρέπει να διαθέτουν τότε τα λιμάνια-κόμβοι για την εξυπηρέτηση πλοίων με μεγάλα μεγέθη. Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι τέτοιες ενστάσεις είχαν εγείρει και παλαιότερα οι αναλυτές αλλά τα γεγονότα ήρθαν να τις ανατρέψουν.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατη ανάλυση του Clarkson Research κάνει λόγο για διπλασιασμό του μεγέθους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω του 104% από το 1997 χρονιά ορόσημο με τα 48,700 deadweight tonnage (dwt), έναντι των 84,000 dwt σήμερα και με πορεία ανοδική με τα 22.000 teu’s υπενθυμίζοντας ότι το 2016 ο Παναμάς αναγκάστηκε να διαπλατύνει τις πύλες του.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha