Δευ09252017

Last updateΤρι, 26 Σεπ 2017 6am

Στο χαμηλότερο σημείο της δεκαετίας το ελληνικό νηολόγιο

simaiaploioΣτο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων δέκα ετών βρίσκεται το ελληνικό νηολόγιο σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής αρχής που "φθάνουν" μέχρι και το Οκτώβριο του 2015.

Ο Drewry βλέπει αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας των πλοίων τα επόμενα δυο χρόνια

baltic dry indexΤο κόστος λειτουργίας στα φορτηγά πλοία προβλέπεται να αυξηθεί κατά τα επόμενα δύο χρόνια μετά την πτώση που σημειώθηκε το 2015, σύμφωνα με το τελευταίο Ship Operating Costs Annual Review and Forecast report που δημοσίευσε ο οίκος αναλύσεων Drewry.

Moore Stephens: Βελτιώνεται η εμπιστοσύνη στη ναυτιλία

deksamenoploio pontoporos nautilia emporikos stolosΒελτίωση της εμπιστοσύνης στη ναυτιλία «βλέπει» μελέτη της Moore Stephens στοιχεία της οποίας είδαν πρόσφατα το φώς της δημοσιότητας.

IUMI 2015: «Πονοκέφαλος» η κυβερνοπειρατεία

containerstowaways 200x126Ένα αεροπλάνο άλλαξε ύψος χωρίς να το γνωρίζουν οι πιλότοι του, ένα αυτοκίνητο κατέληξε σε χαντάκι, οι πελάτες γνωστής ιστοσελίδας «παράνομων» σχέσεων είδαν τα στοιχεία τους να «κυκλοφορούν».

Προβληματισμός για την πορεία της ναυτιλίας

container 0968Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για την πορεία της ναυτιλίας το επόμενο διάστημα δηλώνουν αναλυτές της αγοράς, μετά και τις εξελίξεις στην Κίνα. Παρότι είναι νωρίς για να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα, για το αν και κατά πόσο θα επηρεάσει τη ναυλαγορά, ο προβληματισμός όπως αναφέρεται σε έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas είναι διάχυτος, καθώς κατά κανόνα η οποιαδήποτε αρνητική εξέλιξη στην κινέζικη οικονομία επηρεάζει και τη ναυτιλία.

Η πεταλούδα στο Πεκίνο χτυπάει τα φτερά της-φουρτούνες στη ναυτιλία

petaloudaΤα προβλήματα της κινεζικής οικονομίας προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις σε ανατολή και δύση. Είναι γνωστό άλλωστε ότι αν μία πεταλούδα κινήσει  τα φτερά της στην Κίνα μπορεί να φέρει καταιγίδες στον Αμαζόνιο». Τώρα που τα περιθώρια στενεύουν για την δεύτερη οικονομία του πλανήτη είναι μεγάλο ερωτηματικό τι θα μπορούσε να προκαλέσει στον υπόλοιπο κόσμο.
Προς το παρόν πάντως τα εντονότερα προβλήματα τα βιώνουν οι γειτονικές χώρες, το κινεζικό χρηματιστήριο και οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Οπως εκτιμάται η π΄τωση της οικονομικής δραστηριότηατς στην Κίνα σημαίνει και λιγότερες εισαγωγές πρώτων υλών και συνεπώς, αναδουλειές για τη ναυτιλία.

Οι ναυτιλιακές

Η μετοχή της Navios Maritime Holdings υποχώρησε κατά 4.79% στα 3,18 δολάρια, η μετοχή της Genco κατά 5,08% στα  5,98 δολάρια, η μετοχή της Globus Maritime Limited  έχασε 9,60% στα 1,13 δολ. ενώ η μετοχή της Paragon Shipping Inc έπεσε κατά  6.18% στα 0,75 δολάρια.
Αντιθέτως η μετοχή της Dryhships κινήθηκε ανοδικά (+1,47%) στα 0,345 δολάρια.

ΟΙ γειτονικές χώρες

Η Ιαπωνία βλέπει τις εξαγωγές της στην Κίνα να επιβραδύνονται καθώς τον Ιούλιο αυξήθηκαν μεν κατά 4,2% αλλά η αύξηση ήταν αισθητά μικρότερη από εκείνη του 5,9% τον Ιούνιο. Την ίδια στιγμή, το Πεκίνο αντιμέτωπο με μια μείωση των κινεζικών εξαγωγών κατά 8,3% τον Ιούλιο προχωρεί σε στήριξη της οικονομίας, διοχετεύοντας κεφάλαια στις τράπεζες προκειμένου να διασφαλισθεί η ρευστότητα στην οικονομία. Η κεντρική τράπεζα ανακοίνωσε χθες ένεση ρευστότητας ύψους 17 δισ. δολαρίων σε 12 τράπεζες, ενώ την προηγούμενη ημέρα είχε προηγηθεί ανάλογη ένεση ρευστότητας στις μεγάλες κρατικά ελεγχόμενες τράπεζες. Παράλληλα η ηγεσία της Κίνας ανακοίνωσε ότι παραχωρεί φοροαπαλλαγές σε μικρές επιχειρήσεις που έχουν ετήσιο φορολογητέο εισόδημα κάτω των 300.000 γουάν, ποσό αντίστοιχο των 46.907 δολαρίων. Οι φοροαπαλλαγές θα τεθούν σε ισχύ από 1ης Οκτωβρίου με στόχο να ισχύσουν έως και το 2017. Προκειμένου, άλλωστε, να στηρίξει τα κινεζικά χρηματιστήρια που άνοιξαν χθες με πτώση 3%, προχώρησε και πάλι σε αγορές μετοχών τουλάχιστον 20 κινεζικών επιχειρήσεων, που οι ίδιες ανακοίνωσαν την παρέμβαση στη διάρκεια της ημέρας. Επίσης ο δείκτης Nikkei της Ιαπωνίας σημείωσε χθες τη μεγαλύτερη πτώση του τελευταίου μήνα και ο δείκτης MSCI Ασίας - Ειρηνικού βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων επτά μηνών.
Η υποτίμηση του γουάν κατά 3% συνολικά από την περασμένη εβδομάδα έχει ήδη οδηγήσει σε υποχώρηση τα νομίσματα Αυστραλίας, Νέας Ζηλανδίας, Ινδονησίας, Σιγκαπούρης και Ταϊβάν, ενώ χθες προχώρησε σε υποτίμηση του νομίσματός του το Βιετνάμ για τρίτη φορά μέσα στο έτος, καθώς οι Αρχές επιχειρούν να στηρίξουν τις εξαγωγές της χώρας. Οι κινήσεις ενσπείρουν ανησυχία για το ενδεχόμενο νέου νομισματικού πολέμου, ενώ η Bank of America Merrill Lynch προβλέπει πως το γουάν θα έχει υποτιμηθεί κατά 6,5% έναντι του δολαρίου μέχρι τα τέλη του έτους και κατά 6,9% μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους.

Εμπορευματοκιβώτια: Απειλή το «φρενάρισμα» της Κίνας;

Container 00Νέο πεδίο για αναλύσεις περί του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και των οριζόντων των γραμμών Ασίας-Ευρώπης-ΗΠΑ έχει πυροδοτήσει η επιβράδυνση παραμέτρων της οικονομίας της Κίνας που σημειώθηκαν πρόσφατα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha