Κυρ07232017

Last updateΚυρ, 23 Ιουλ 2017 10pm

Προβληματισμός για την πορεία της ναυτιλίας

container 0968Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για την πορεία της ναυτιλίας το επόμενο διάστημα δηλώνουν αναλυτές της αγοράς, μετά και τις εξελίξεις στην Κίνα. Παρότι είναι νωρίς για να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα, για το αν και κατά πόσο θα επηρεάσει τη ναυλαγορά, ο προβληματισμός όπως αναφέρεται σε έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas είναι διάχυτος, καθώς κατά κανόνα η οποιαδήποτε αρνητική εξέλιξη στην κινέζικη οικονομία επηρεάζει και τη ναυτιλία.

Η πεταλούδα στο Πεκίνο χτυπάει τα φτερά της-φουρτούνες στη ναυτιλία

petaloudaΤα προβλήματα της κινεζικής οικονομίας προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις σε ανατολή και δύση. Είναι γνωστό άλλωστε ότι αν μία πεταλούδα κινήσει  τα φτερά της στην Κίνα μπορεί να φέρει καταιγίδες στον Αμαζόνιο». Τώρα που τα περιθώρια στενεύουν για την δεύτερη οικονομία του πλανήτη είναι μεγάλο ερωτηματικό τι θα μπορούσε να προκαλέσει στον υπόλοιπο κόσμο.
Προς το παρόν πάντως τα εντονότερα προβλήματα τα βιώνουν οι γειτονικές χώρες, το κινεζικό χρηματιστήριο και οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Οπως εκτιμάται η π΄τωση της οικονομικής δραστηριότηατς στην Κίνα σημαίνει και λιγότερες εισαγωγές πρώτων υλών και συνεπώς, αναδουλειές για τη ναυτιλία.

Οι ναυτιλιακές

Η μετοχή της Navios Maritime Holdings υποχώρησε κατά 4.79% στα 3,18 δολάρια, η μετοχή της Genco κατά 5,08% στα  5,98 δολάρια, η μετοχή της Globus Maritime Limited  έχασε 9,60% στα 1,13 δολ. ενώ η μετοχή της Paragon Shipping Inc έπεσε κατά  6.18% στα 0,75 δολάρια.
Αντιθέτως η μετοχή της Dryhships κινήθηκε ανοδικά (+1,47%) στα 0,345 δολάρια.

ΟΙ γειτονικές χώρες

Η Ιαπωνία βλέπει τις εξαγωγές της στην Κίνα να επιβραδύνονται καθώς τον Ιούλιο αυξήθηκαν μεν κατά 4,2% αλλά η αύξηση ήταν αισθητά μικρότερη από εκείνη του 5,9% τον Ιούνιο. Την ίδια στιγμή, το Πεκίνο αντιμέτωπο με μια μείωση των κινεζικών εξαγωγών κατά 8,3% τον Ιούλιο προχωρεί σε στήριξη της οικονομίας, διοχετεύοντας κεφάλαια στις τράπεζες προκειμένου να διασφαλισθεί η ρευστότητα στην οικονομία. Η κεντρική τράπεζα ανακοίνωσε χθες ένεση ρευστότητας ύψους 17 δισ. δολαρίων σε 12 τράπεζες, ενώ την προηγούμενη ημέρα είχε προηγηθεί ανάλογη ένεση ρευστότητας στις μεγάλες κρατικά ελεγχόμενες τράπεζες. Παράλληλα η ηγεσία της Κίνας ανακοίνωσε ότι παραχωρεί φοροαπαλλαγές σε μικρές επιχειρήσεις που έχουν ετήσιο φορολογητέο εισόδημα κάτω των 300.000 γουάν, ποσό αντίστοιχο των 46.907 δολαρίων. Οι φοροαπαλλαγές θα τεθούν σε ισχύ από 1ης Οκτωβρίου με στόχο να ισχύσουν έως και το 2017. Προκειμένου, άλλωστε, να στηρίξει τα κινεζικά χρηματιστήρια που άνοιξαν χθες με πτώση 3%, προχώρησε και πάλι σε αγορές μετοχών τουλάχιστον 20 κινεζικών επιχειρήσεων, που οι ίδιες ανακοίνωσαν την παρέμβαση στη διάρκεια της ημέρας. Επίσης ο δείκτης Nikkei της Ιαπωνίας σημείωσε χθες τη μεγαλύτερη πτώση του τελευταίου μήνα και ο δείκτης MSCI Ασίας - Ειρηνικού βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων επτά μηνών.
Η υποτίμηση του γουάν κατά 3% συνολικά από την περασμένη εβδομάδα έχει ήδη οδηγήσει σε υποχώρηση τα νομίσματα Αυστραλίας, Νέας Ζηλανδίας, Ινδονησίας, Σιγκαπούρης και Ταϊβάν, ενώ χθες προχώρησε σε υποτίμηση του νομίσματός του το Βιετνάμ για τρίτη φορά μέσα στο έτος, καθώς οι Αρχές επιχειρούν να στηρίξουν τις εξαγωγές της χώρας. Οι κινήσεις ενσπείρουν ανησυχία για το ενδεχόμενο νέου νομισματικού πολέμου, ενώ η Bank of America Merrill Lynch προβλέπει πως το γουάν θα έχει υποτιμηθεί κατά 6,5% έναντι του δολαρίου μέχρι τα τέλη του έτους και κατά 6,9% μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους.

Εμπορευματοκιβώτια: Απειλή το «φρενάρισμα» της Κίνας;

Container 00Νέο πεδίο για αναλύσεις περί του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και των οριζόντων των γραμμών Ασίας-Ευρώπης-ΗΠΑ έχει πυροδοτήσει η επιβράδυνση παραμέτρων της οικονομίας της Κίνας που σημειώθηκαν πρόσφατα.

Υποψηφιότητες για το 2015-16 δέχεται το «Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας»

Container 00Το Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας δέχεται τώρα νέες υποψηφιότητες για την Περίοδο Εισαγωγής 2015-16. Η προθεσμία υποβολής για φέτος είναι η Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου. Οι υποψηφιότητες είναι ευπρόσδεκτες, ωστόσο η αποδοχή τους υπόκειται σε συγκεκριμένους όρους και όποιος ενδιαφέρεται να προτείνει κάποιον υποψήφιο για εισαγωγή μπορεί να επικοινωνήσει με τους υπεύθυνους το συντομότερο δυνατόν για να το συζητήσει.

Νέο μοτίβο παγκόσμιας ανάπτυξης, με επιπτώσεις στη ναυτιλία, βλέπουν οι αναλυτές

baltic dry indexΜετά την κρίση του 2008, τα µέχρι τώρα στοιχεία όλο και περισσότερο δείχνουν ότι ενδεχοµένως να «µπαίνουµε» σε ένα νέο µοτίβο Παγκόσµιας οικονοµικής ανάπτυξης το οποίο επηρεάζει και τη ναυτιλία, εκτιμά ο αναλυτής Γιώργος Λογοθέτης της «George Moundreas».

Ναυπηγήσεις boxships: Παραγγελίες για «μεγάλα» και… «μικρά»

Καταρρίπτονται οι απόψεις, που έχουν διατυπωθεί από μερίδα αναλυτών του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων περί της ανάσχεσης του έργου των feederships από την «επέλαση» των mega και giga boxships.

Εφικτά τα 25άρια boxships αλλά…

container shipΗ ναυπηγική φαίνεται να μην έχει όριο προς τα άνω αλλά μάλλον η αγορά το συζητά. Ο λόγος για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της τάξης των 25.000 TEU's που είναι πρακτικά εφικτό για τη σύγχρονη ναυπηγική αλλά ήδη έχει προκαλέσει προβληματισμό σε επίπεδο αγοράς για το κατά πόσον αυτά τα πλοία αυτού του μεγέθους θα αποβαίνουν συμφέροντα για τα ζητούμενα της αγοράς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha