Τετ11212018

Last updateΤετ, 21 Νοε 2018 9am

SeaNation790X90

Παγωμένες ρότες: Μετά την COSCO η MAERSK πυροδοτεί συζητήσεις

0Αρκτική

Αρκτικές ζώνες, περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες, ειδική νομοθεσία, παγοθραυστικά, μειωμένοι χρόνοι πλου Ασίας- Β. Ευρώπης.

Όλα έχουν πέσει «ξανά στο τραπέζι» των συζητήσεων και των αναλύσεων για τα υπέρ και τα κατά της επιλογής σε παγωμένες ρότες από ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, και όχι μόνο. Το γεγονός έχει οδηγήσει τα τελευταία 24ωρα σε μία πλειάδα αναλύσεων και ένθεν- κακείθεν τοποθετήσεων οι οποίες ωστόσο κατά βάθος «παραδέχονται» ότι ο ανταγωνισμός που εντείνεται θα είναι η κύρια αιτία των νέων επιλογών αλλά και οι πιέσεις που ασκεί το διεθνές εμπόριο για «ταχύτερη και οικονομικότερη» διασπορά των αγαθών στις αγορές.
Ένα βήμα μπροστά η Κίνα
Εν προκειμένω η Κίνα φαίνεται να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά όσον αφορά στους χρόνους διακίνησης αγαθών από την Ασία προς την Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ εν αρχεί με το «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού». Ωστόσο δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο το γεγονός ότι η Κίνα προώθησε ταχύτατα και κυρίως σιωπηρά την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δρόμου του μεταξιού καταγράφοντα χρόνους καταφανώς καλύτερους σε σχέση με εκείνους των πλοίων από το θαλάσσιο παρά το γεγονός ότι το σιδηροδρομικό κομμάτι υπολείπεται σε όγκους σε σχέση με το πλοίο. Σύμφωνα με τα στοιχεία αναλύσεων η Κίνα έχει πλέον τρείς επιλογές όσον αφορά στο διεθνές εμπόριο και τα δικά της στρατηγικής σημασίας οικονομικά συμφέροντα που είναι οι παγωμένες ρότες, αν και εφ όσον ο ανταγωνισμός το επιτάξει ο υφιστάμενος και επιτυχώς λειτουργών θαλάσσιος δρόμος και ο σιδηροδρομικός. Η τελευταία επιλογή έρχεται να προσθέσει «υπεραξίες» στα τοπικά logistics αλλά και γενικότερα στο σιδηροδρομικό τοπίο μεταξύ Ασίας- Ευρώπης καθώς η Κίνα έχει κατά τόπους προβεί σε επενδύσεις εκατομμυρίων δολαρίων σε υποδομές με εξέχουσα την περίπτωση της Βαλκανικής.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter