Κυρ10212018

Last updateΣαβ, 20 Οκτ 2018 7pm

SeaNation790X90

Κυρίαρχη και το 2030 η ναυτιλία των Ελλήνων

bulk ships 000

Ο ναυτιλιακός τομέας θα είναι σχεδόν αγνώριστος το 2030, με νέες αγορές να έχουν δημιουργηθεί, νέους παγκόσμιους «παίκτες» στη διαχείριση και μεταφορά πρώτων υλών και εμπορευμάτων, νέες αγορές με εκατομμύρια καταναλωτές, αλλά και νέες εστίες έντασης. Στο νέο κόσμο θα υπάρχουν νικητές και ηττημένοι σε όλα τα επίπεδα: Χώρες θα χάσουν τμήμα της σημερινής κυριαρχίας τους στη θάλασσα, παραλιακές πόλεις θα κερδίσουν θέσεις στην παγκόσμια μάχη για τα νέα εμπορευματικά κέντρα από τους νέους θαλάσσιους άξονες που δημιουργούνται, οικονομίες θα επωφεληθούν από την αύξηση στη ζήτηση πρώτων υλών. Αναλόγως θα κληθούν να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Όμως η ελληνική ναυτιλία θα παραμένει κατά πάσα πιθανότητα κυρίαρχη στον κλάδο της. Στην έκθεση «Global Marine Trends 2030», που εκπόνησαν η Lloyd’s Register, η QinetiQ και το Πανεπιστήμιο Strathclyde της Γλασκώβης προ τεσσάρων ετών, τα συμπεράσματα μέχρι στιγμής αποδεικνύονται προφητικά. Οι Έλληνες συνεχίζουν να κυριαρχούν, ενώ ανεβαίνει συνεχώς η ισχύς των Κινέζων.
Οι ερευνητές προσπάθησαν να προβλέψουν πώς θα είναι η ναυτιλιακή βιομηχανία σε περίπου 20 χρόνια, δηλαδή το 2030, με βάση τρία πιθανά σενάρια: Με βάση το βασικό και πιθανότερο σενάριο, που ονομάζουν «Status Quo», ο πλανήτης θα συνεχίσει να πορεύεται όπως σήμερα, με την οικονομία να έχει τους γνωστούς ανοδικούς και καθοδικούς κύκλους, ενώ οι κυβερνήσεις θα προσπαθούν να καλύψουν τις απαιτήσεις των πολιτών με τη γνωστή βραχυπρόθεσμη λογική. Στο δεύτερο σενάριο («Global Commons») οι κυβερνήσεις ασχολούνται πολύ σοβαρά με τα ζητήματα των περιορισμένων φυσικών πόρων και των προβλημάτων στο περιβάλλον, ενώ ο πλούτος μοιράζεται περισσότερο δίκαια μεταξύ των κατοίκων του πλανήτη. Στο τρίτο σενάριο («Competing Nations») τα έθνη-κράτη του πλανήτη δεν καταφέρουν να πετύχουν την αρμονία του προηγούμενου σεναρίου και ενδιαφέρονται πρωτίστως για τα δικά τους συμφέροντα. Έτσι, δημιουργείται ένας κόσμος σκληρού ανταγωνισμού και μηδενικού αθροίσματος.
Σύμφωνα με το βασικό σενάριο, η Κίνα θα παρουσιάσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη εμπορικού στόλου, με το μερίδιό της να αυξάνεται από 15% το 2010 σε 19% με 24% το 2030. Σημαντική είναι η επισήμανση σύμφωνα με την οποία οι εφοπλιστές από την Ελλάδα θα παραμένουν και το 2030 κυρίαρχη δύναμη με βάση τον αριθμό των εμπορικών πλοίων ιδιοκτησίας τους. Κάτι που σημαίνει πως από 20% της παγκόσμιας μεταφορικής δυναμικότητας το 2017 θα υπερβούν το προβλεπόμενο 24% των Κινέζων. Μεγάλη υποχώρηση εκτιμάται πως θα παρουσιάσει το μερίδιο της Ιαπωνίας, η οποία από το 12% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου το 2010 θα περιοριστεί στο 5,6%-6,7% το 2030. Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, το μερίδιο της Ευρώπης στον τομέα των τάνκερ θα περιοριστεί από 41% το 2010 σε 27%- 34% το 2030, ενώ το μερίδιο των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης θα αυξηθεί από 11% το 2010 σε 16%-19%. Τα τάνκερ κινεζικής ιδιοκτησίας θα αποτελούν το 10%-13% της αγοράς το 2030 από 7,6% το 2014. Αξίζει να υπενθυμιστεί πως οι Έλληνες σήμερα ελέγχουν ήδη πάνω από το 25% των δεξαμενοπλοίων διεθνώς.

Πηγή:.parapolitika.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter