Τετ09182019

Last updateΤετ, 18 Σεπ 2019 2am

«Ανάταξη» των συνδυασμένων μεταφορών επιχειρεί η ΕΕ

imagesCAMJIZA5

«Κοντά» άλλα όχι στους στόχους που θα έπρεπε να είχαν επιτευχθεί από τους υφιστάμενους σχεδιασμούς για την εκτροπή φορτίων από τις οδικές σε ποτάμιες και θαλάσσιες μεταφορές είναι το σύστημα των συνδυασμένων μεταφορών της ΕΕ στο οποίο επιχειρείται «ανάταξη». Μία «δεύτερη ανάγνωση» των στοιχείων για την αξιοποίηση των κονδυλίων που τρέχουν σε προγράμματα της ΕΕ, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, εμφανίζουν αποκλείσεις ενώ καθίσταται προφανές ότι αρχίζει εκ νέου μία προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας αρχής γενομένης από τις επιβατικές μεταφορές οι οποίες όμως εμπεριέχουν και ένα τμήμα των εμπορικών μεταφορών στον τομέα των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων.
Πέραν των επιβατικών μεταφορών το θέμα των εμπορευματικών παρουσιάζει την τελευταία δεκαετία προβλήματα για τα οποία συγκλίνουσες απόψεις αναλυτών και εμπειρογνωμόνων σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών αποδίδουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες στην πλειοψηφία τους αλλά και στο γεγονός ότι μικρές και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις του τομέα των μεταφορών δεν έχουν «ακόμη»... πρόσβαση στους μηχανισμούς που υφίστανται σε συνάρτηση με τη διασφάλιση κονδυλίων που προαπαιτείται για συμμετοχή σε μεγαλύτερα προγράμματα. Να σημειωθεί ότι την τελευταία πενταετία στη Βόρεια κυρίως Ευρώπη υπήρξε μία έξαρση στις ποτάμιες μεταφορές αλλά ακόμη και εκεί οι χερσαίες οδικές μεταφορές δεν υπερσκελίστηκαν ποσοστιαία από τις ποτάμιες ως προς τα διαμετακομιζόμενα φορτία. Στο νότο της ΕΕ τα πράγματα είναι ακόμη «χειρότερα» καθώς η μόνη διέξοδος για φορτία που μετακινούνται δια θαλάσσης είναι ο σιδηρόδρομος. Που «ζει» μία δεύτερη νιότη καθώς στα νότια Βαλκάνια οι σιδηροδρομικοί άξονες και οι σχετικές τους υποδομές που διασυνδέουν λιμάνια βρίσκονται σε ταχύρυθμη φάση εκσυγχρονισμού.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter