Τρι10222019

Last updateΤρι, 22 Οκτ 2019 9pm

Εφικτά τα 25άρια boxships αλλά…

container ship

Η ναυπηγική φαίνεται να μην έχει όριο προς τα άνω αλλά μάλλον η αγορά το συζητά. Ο λόγος για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της τάξης των 25.000 TEU's που είναι πρακτικά εφικτό για τη σύγχρονη ναυπηγική αλλά ήδη έχει προκαλέσει προβληματισμό σε επίπεδο αγοράς για το κατά πόσον αυτά τα πλοία αυτού του μεγέθους θα αποβαίνουν συμφέροντα για τα ζητούμενα της αγοράς.

Μόλις πρόσφατα ο CEO της Maersk Line Soren Skou πρόσθεσε στο πεδίο του προβληματισμού για το «ανώφλι» στα πλοία της κατηγορίας σημειώνοντας με νόημα ότι στην περίπτωση που λόγου χάρη ανά εβδομάδα εμφανίζεται κίνηση της τάξης των 55.000 TEU από την Ασία ( η εταιρία κατέχει το 22% της κίνησης από Ασία προς Β. Ευρώπη) θα μπορούσε άνετα να το καλύψουν δύο πλοία της «νέας» κατηγορίας για να προσθέσει ότι αυτό θα μείωνε τους περισσότερους του ενός εβδομαδιαίους κύκλους με ότι αυτό θα συνεπαγόταν. Στον ίδιο καμβά ο κ. Skou έθεσε και το θέμα της παραγωγικότητας των λιμένων.

Που αποτελεί ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο της όλης ιστορίας του γιγαντισμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αναλυτές που «ασπάζονται» τον προβληματισμό Skou έχουν κάνει λόγο για την αναγκαιότητα «χορήγησης στεροειδών αναβολικών» στα λιμάνια για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τους όγκους των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων ήδη από τα 20άρια που κυκλοφορούν αλλά και να ανταποκριθούν στους ρυθμούς «τροφοδοτικών γραμμών» από και προς τα λιμάνια κόμβους. Στον προβληματισμό προστίθεται και ο χρόνος που απαιτείται να μένουν τα «μεγάλα» στα λιμάνια για την φορτοεκφόρτωσή τους με ότι αυτό συνεπάγεται για το συνολικό κόστος. Χαρακτηριστική περίπτωση πάντως «πανικού» καταγράφηκε στα μέχρι πρότινος «κλειστά» λόγω λιμενεργατικών κινητοποιήσεων σε Αμερικανικά λιμάνια τα οποία με το άνοιγμά τους βρέθηκαν ενώπιον τεραστίων όγκων διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων.

Ίσως υποστηρίζουν κύκλοι εμπειρογνωμόνων στο χρονικό ορίζοντα που θα μεσολαβήσει μέχρι της θέσης παραγγελίας για 25άρια να έχουν λυθεί έστω κατά πλειοψηφία τα προβλήματα που σήμερα ακόμη καταγράφονται και επιχειρείται η αντιμετώπισή τους με κούρσες εξοπλισμών το κόστος των οποίων λαμβάνει την ανιούσα με γεωμετρική πρόοδο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter