Σαβ05252019

Last updateΠαρ, 24 Μαϊ 2019 8pm

Εμπορευματοκιβώτια: Σε «σύγχυση» οι αναλυτές (;)

maersk 098Καθώς τα στοιχεία για τη διαμόρφωση των οικονομικών μεγάλων εταιριών του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων δείχνουν πτωτικές τάσεις στα έσοδα που απειλούν τις κερδοφορίες οι αναλυτές του τομέα βρίσκονται προ νέων δεδομένων.

«Ανάταξη» των συνδυασμένων μεταφορών επιχειρεί η ΕΕ

imagesCAMJIZA5«Κοντά» άλλα όχι στους στόχους που θα έπρεπε να είχαν επιτευχθεί από τους υφιστάμενους σχεδιασμούς για την εκτροπή φορτίων από τις οδικές σε ποτάμιες και θαλάσσιες μεταφορές είναι το σύστημα των συνδυασμένων μεταφορών της ΕΕ στο οποίο επιχειρείται «ανάταξη».

Οι ορίζοντες του Cancun…

cma cgm bougainville Δύο μήνες προ της εκπνοής του τρέχοντος έτους στη σύνοδο του Cancun υψηλόβαθμα στελέχη του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που μετέχουν σε σχηματισμούς (συμμαχίες) αναμένεται να διασταυρώσουν τα ξίφη τους στο TOC Americas Conference με στόχο την αποτύπωση των οριζόντων στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων.

Κυβερνο-απειλές: Ποιες οι νέες μορφές τους;

cid image001 jpg01CFBA36Η τεχνολογία προχωρά, το software επιδέχεται συνεχών update αλλά τα ίδια update δέχονται και οι κυβερνο-απειλές. Στην τελευταία «διαπίστωση» συμφωνούν απόλυτα εξειδικευμένα στελέχη σε παγκόσμια κλίμακά που μελετούν τις πιθανές και απίθανες κυβερνο-απειλές είτε αυτές αφορούν στον τομέα της ναυτιλίας είτε γενικότερα σε άλλους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας.

Κατρακύλα τιμών για ναυπηγήσεις boxships

container 04826Υπερπροσφορά τονάζ, στοιχεία αναλύσεων για τη διαμόρφωση της ναυλαγοράς, “συμμαχίες” και αναθεώρηση σέρβις είναι μόνο μερικές από τις παραμέτρους που φαίνεται να διαμορφώνουν πτωτικά τις τιμές για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Εθνική Τράπεζα: Πως οι έλληνες εφοπλιστές μπορούν να αφυπνίσουν την ελληνική βιομηχανία

ethniki trapeza 17 11 13Η Ελλάδα, αν και μικρή χώρα (καλύπτοντας μόλις το 0,5% του παγκόσμιου ΑΕΠ), έχει καταφέρει να ξεχωρίσει ως παγκόσμιος ηγέτης στον ανταγωνιστικό κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας (ελέγχοντας το 16% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου).

Θετικές εξελίξεις για τα capes, αρνητικές για τα panamax και supramax

capeΠάνω από τις 700 μονάδες βρίσκεται ο Baltic Dry Index ακολουθώντας το τελευταίο διάστημα συνεχή ανοδική ρότα, καθώς από τις αρχές του 2ου τριµήνου, η αγορά των Capes άρχισε να εκδηλώνει ανοδική τάση έχοντας σαν αποτέλεσµα στις 8 Ιουνίου ένα Cape 170.000 DWT από Key Port Hedland, Western Australia για Qingdao, China να έχει φτάσει στο ετήσιο υψηλό των $ 4.95/wmt από $ 4.30/wmt την 1η Ιουνίου.

Αντίστοιχα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο «G. Moundreas» από Tubarao, Brazil, προς Qingdao, ο µέσος όρος του Ιουνίου έκλεισε στα $ 9.09/wmt όταν στις 11 Μαΐου η τιµή ήτανε στα $ 7.30/wmt.
Η βελτίωση της αγοράς των Capes, οφείλεται, όπως αναφέρεις την ανάλυση του ο Γιώργος Λογοθέτης του «G. Moundreas», στην αύξηση της ζήτησης για Iron Ore καθώς τα αποθέµατα παρουσίασαν µείωση λόγω της αύξησης της ζήτησης από τις κινεζικές χαλυβουργίες. Την τελευταία εβδοµάδα του Ιουνίου τα αποθέµατα µειώθηκαν κατά 800,000 mt, σηµατοδοτώντας την µεγαλύτερη εβδοµαδιαία µείωση από τα τέλη Φεβρουαρίου, όπου είχε φτάσει στους 1.88 εκ. τόνους.
Εικάζεται ότι η κινεζική Κυβέρνηση θα αρχίσει να δίνει κίνητρα ώστε να ενισχυθεί η εγχώρια παραγωγή σιδήρου, όπως για παράδειγµα η µείωση των επιτοκίων και η πιστωτική χαλάρωση, η οποία λογικά θα ενισχύσει το ενδιαφέρον για αγορές σε Iron Ore. Στον αντίποδα, ο µόνος προβληµατισµός είναι η επαναδραστηριοποίηση των Capes τα οποία ήταν idle, καθώς έως τις αρχές Ιουλίου περίπου 27 Capes ήταν idle, εκ των οποίων περίπου 20 σε Cold Lay-up ενώ 7 ακούγεται ότι έχουν δέσει προσωρινά.
Αντίστοιχα, η αύξηση της ζήτησης για Thermal Coal, από την Κίνα και την Ινδία, κατά τη διάρκεια του 2ου τριµήνου, ωφέλησε τον κλάδο των Panamax, για φορτία προς Κίνα και των Supramaxes προς Ινδία. Παράλληλα, η αύξηση φορτίων σε Grains από South & North Atlantic, έχει επίσης βελτιώσει την αγορά των προαναφερόµενων πλοίων, ενώ η αύξηση της ζήτησης και της τιµής του Iron Ore έχει αυξήσει και την ζήτηση για Metallurgical Coal από East Coat Australia προς Κίνα.
Οι αρνητικές εξελίξεις για τα Panamax και τα Supramax είναι οι εξαγωγές Nickel Ore από τις Φιλιππίνες. Στο σύνολο τους οι εξαγωγές Nickel Ore βρίσκονται σε καθοδική πορεία από τις αρχές του χρόνου έως τώρα και σε ετήσια βάση έχουν παρουσιάσει µείωση της τάξης του 27%.
Αντίστοιχα, αρνητική εξέλιξη, περισσότερο για τα Supramax και λιγότερο για τα Panamax είναι και η ανακοίνωση για την συνέχιση της απαγόρευσης εξόρυξης Βωξίτη στην Μαλαισία και συγκεκριµένα στην περιοχή της Kuantan.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ