Δευ07152019

Last updateΔευ, 15 Ιουλ 2019 6pm

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ντόμινο εξελίξεων για τις carrier alliances από τη συνένωση Cosco -China Shipping (;)

container 00924Τίποτα δεν έχει κριθεί ως προς την τελική μορφή των carrier alliances ; Το ερώτημα αυτό βασανίζει τις τελευταίες ημέρες αναλυτές του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων ελέω των προχωρημένων συζητήσεων συνένωση μεταξύ Cosco -China Shipping.

Δημιουργία νέου γίγαντα στις shipmanagement εταιρείες

Anglo Eastern UnivanΤην απόφαση τους να συγχωνευθούν ανακοίνωσαν οι ναυτιλιακές εταιρείες Anglo-Eastern και Univan που έχουν έδρα το Χονγκ Κονγκ. Πρόκειται για δύο από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως shipmanagement εταιρείες που με την συγχώνευση τους θα διαχειρίζονται ένα στόλο από 700 πλοία εκ των οποίων τα 600 υπό πλήρη διαχείριση και τα 100 με διαχείριση μόνο του πληρώματος. Η νέα επιχείρηση η Anglo-Eastern Univan Group θα απασχολεί 24.000 ναυτικούς και 1.700 άτομα προσωπικό ξηράς. Η διοίκηση του νέου ομίλου θα ασκείται από τους Peter Cremers (φωτογραφία αριστερά) της Anglo-Eastern που θα κατέχει την θέση του εκτελεστικού προέδρου και Bjorn Hojgaard (φωτογραφία δεξιά) της Univan που θα αναλάβει την θέση τους διευθύνοντος συμβούλου.

Χαμηλώνει η Maersk τις προσδοκίες για τα containerships

maerskΜειωμένα καθαρά κέρδη ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 ο όμιλος της Maersk. Τα κέρδη υποχώρησαν στο 1,07 δισ. δολ. έναντι 2,25 δισ. δολ., το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τα έσοδα του δανέζικου ομίλου διαμορφώθηκαν στα 10,5 δισ. δολ., μειωμένα 12%.

Τα κέρδη της Maersk Line ανήλθαν στα 499 εκατ. δολ. έναντι 543 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν. Οι προσδοκίες της Maersk Line για το σύνολο της χρήσης είναι λιγότερες θετικές καθώς αναμένει κέρδη χαμηλότερα των 2,2 δις. δολ του 2014. Η ζήτηση του παγκοσμίου εμπορίου στα containerships αναμένεται να αυξηθεί 2-4% αντί προηγούμενων εκτιμήσεων για 3-5%.

Τα κέρδη της θυγατρικής της APM Terminals που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ και ΟΛΘ μειώθηκαν στα 161 εκατ. δολ έναντι 223 εκατ. δολ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Η διοίκηση του Ομίλου προαναγγέλλει κινήσεις εξαγορών στον τομέα των θαλασσίων γεωτρήσεων. Τέλος η εταιρεία επανέλαβε την δέσμευση της για επαναγορά ιδίων μετοχών ύψους 1 δις. δολ

Γραφεία και στη Λεμεσό ανοίγει η Safety Management του Πόλυ Χατζηιωάννου

vassos03Γραφεία και στη Λεμεσό ανοίγει η Safety Management, εταιρεία διαχείρισης πλοίων του Πόλυ Χατζηιωάννου της ναυτιλιακής εταιρείας Safe Bulkers, σύμφωνα με το maritimecyprus.com. Η Safety Management έχει έδρα την Αθήνα.
O Γενικός Διευθυντής τoυ Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Θωμάς Καζάκος έχει επιβεβαιώσει ότι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες από την Ελλάδα επιλέγουν να ανοίξουν ναυτιλιακά γραφεία και στην Κύπρο. Περίπου 4% του παγκοσμίου στόλου διοικείται από την Κύπρο και ειδικότερα από τη Λεμεσό, αναφέρει το maritimecyprus.com. Η πόλη θεωρείται το τρίτο μεγαλύτερο κέντρο διαχείρισης πλοίων στην ΕΕ με περισσότερες από 130 εταιρείες

Όλο το νέο μνημόνιο, όπως ψηφίστηκε-Τι αναφέρει για tοnnage tax, φορολογία ναυλομεσιτών, επίναυλο


voulistathakia tsakalotosΚαταργήθηκε μετά από 15 σχεδόν χρόνια ο επίναυλος στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας σύμφωνα με το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου που ψηφίσθηκε την Παρασκευή 14 Αυγούστου το πρωί μετά από μία ολονύκτιο συνεδρίαση της Βουλής. Ο νέος νόμος που βάζει τη χώρα μας σε ένα τρίτο μνημόνιο περιλαμβάνει ακόμη τις νέες φορολογικές επιβαρύνσεις για τους ναυλομεσίτες και τον αυξημένο κατά 4% tonnage tax που θα καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.

 

Οι διατάξεις για tonnage tax και ναυλομεσίτες

 

.(Α΄77), ΤΟΥ Ν. 29/1975 (Α΄ 75) ΚΑΙ ΤΟΥ Ν. 4111/2013(Α΄18)1. Στο ν. 27/1975 (Α΄ 77) προστίθεται νέο άρθρο 26α,ως εξής: «Άρθρο 26αΦορολογία πλοίων με σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου
1. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και ημερόπλοια με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, τα οποία υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4256/2014 (Α΄ 92) υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
2. Τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία, επιβατηγά ή φορτηγά, δρομολογημένα σε τακτική γραμμή επιβατικών μεταφορών και πορθμείων με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, που εκτελούν υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα μεταξύ λιμένων της ηπειρωτικής χώρας, της ηπειρωτικής χώρας και νησιών ή μεταξύ λιμένων νησιών (ενδομεταφορών), σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου πρώτου του ν. 2932/2001 (Α΄ 145), υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
3. Λοιπά πλοία θαλασσίων μεταφορών μεταξύ λιμένων εσωτερικού (ενδομεταφορών) ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, καθώς και πλοία με ολική χωρητικότητα μέχρι 500 κόρους που εκτελούν διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και με την επιφύλαξη της εφαρμογής τυχόν συμβάσεων αποφυγής διπλής φορολογίας και ναυτιλιακών συμβάσεων.
4. Με την καταβολή του φόρου σύμφωνα με το παρόν άρθρο, εξαντλείται κάθε υποχρέωση των πλοιοκτητών ή των πλοιοκτητριών εταιρειών των πλοίων του παρόντος άρθρου από το φόρο εισοδήματος, επί των εισοδημάτων που αποκτώνται από τη δραστηριότητα αυτή. Η ίδια απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος ισχύει για τους μετόχους ή εταίρους των ως άνω εταιρειών, μέχρι και φυσικού προσώπου, για το εισόδημα που αποκτούν με τη μορφή διανομής καθαρών κερδών ή μερισμάτων.
5. Οι διατάξεις του ν. 4174/2013 (Α΄170) έχουν ισχύ κατά την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρ-θρου.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα που αφορούν τον τρόπο της καταμέτρησης των κόρων ολικής χωρητικότητας των πλοίων αυτών.
7. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων καθορίζεται κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
8. Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος άρθρου αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2015 για υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών που παρέχονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.»
2.α. Τα ποσά φόρου που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 27/1975,προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως. Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά φόρου όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015 κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 27/1975 και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλόγως και κατά τον υπολογισμό της εισφοράς που οφείλεται κατά το άρθρο10 του ν. 27/1975 .
β. Τα ποσά εισφοράς που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 29/1975(Α΄75) προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως. Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά εισφοράς όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015, κατ’ εφαρμογή των δια-τάξεων της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 29/1975 και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 4111/2013 (Α΄ 18) αντικαθίσταται ως εξής:«1. Στα γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων οποιουδήποτε τύπου ή μορφής, ασχολούμενα αποκλειστικά με τη ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία, πάνω από πεντακόσιους (500) κόρους ολικής χωρητικότητας, εξαιρούμενων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, καθώς και με την αντιπροσώπευση πλοιοκτητριών εταιριών, ως και επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο εργασιών τις ίδιες με τις παραπάνω αναφερόμενες δραστηριότητες, επιβάλλεται ετήσια εισφορά για οκτώ (8) έτη επί του ετήσιου ποσού του συνολικού εισαγομένου και μετατρεπομένου σε ευρώ συναλλάγματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25του ν. 27/1975 (Α΄ 77), η οποία υπολογίζεται με τις παρακάτω κλίμακες:
α) Για τα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας2012-2015:


Κλιμάκιο υπολογισμού της εισφοράς

Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) Συντελεστής % Φόρος κλιμακίου Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ)

200.000

5 10.000

200.000

10.000

200.000

4 8.000 400.000 18.000

Υπερβάλλον

3      

β) Για τα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας 2016-2019:

 


Κλιμάκιο υπολογισμού της εισφοράς

Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) Συντελεστής % Φόρος κλιμακίου Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ)

200.000

7 14.000

200.000

14.000

200.000

6 12.000 400.000 26.000

Υπερβάλλον

5      

 

Στην περίπτωση που το συνολικό ετήσιο εισαγόμενο και μετατρεπόμενο σε ευρώ συνάλλαγμα μίας επιχείρησης είναι μικρότερο από το προβλεπόμενο ελάχιστο όριο των πενήντα χιλιάδων (50.000) δολαρίων Η.Π.Α., η εισφορά θα υπολογιστεί για πενήντα χιλιάδες (50.000) δολάρια Η.Π.Α., μετατρεπόμενου σε ευρώ του ποσού των 50.000 δολαρίων Η.Π.Α..
Η δια του παρόντος άρθρου προβλεπόμενη εισφορά δεν επιβάλλεται σε ημεδαπές και αλλοδαπές εταιρίες, που έχουν εγκαταστήσει γραφείο ή υποκατάστημα δυνάμει του άρθρου 25 του ν. 27/1975 και ασχολούνται με τη διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων υπό ελληνική ή ξένη σημαία, καθώς και με τις λοιπές εργασίες που προβλέπονται από την εγκριτική πράξη εγκατάστασής τους.»

 

Η διάταξη για τον επίναυλο

12. Καταργείται η περίπτωση ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 10, του ν. 2932/2001.


Διαβάστε εδώ το νόμο όπως ψηφίστηκε

 

Φορoλογία: Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας και διατήρηση της έκτακτη εισφοράς στους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019

nautiliaΑύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας για τις ναυτιλιακές εταιρείες και διατήρηση του καθεστώτος καταβολής έκτακτης εισφοράς για τους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019 προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης από το κυβερνητικό επιτελείο και ενσωματώνει την συμφωνία με τους δανειστές. Επίσης προβλέπει τη φορολογική εξομοίωση των σκαφών με κοινοτική σημαία με αυτά που φέρουν ελληνική για επιβατηγά, οχηματαγωγά και ημερόπλοια κ.λ.π. μέχρι 500 κόρους ολικής χωρητικότητας.
Επισημαίνεται ότι η αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας δεν είναι νέα διάταξη όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση αλλά αποτελεί μία επαναλαμβανόμενη διάταξη που γίνεται με τον ίδιο τρόπο κάθε πενταετία αρχικά με υπουργική απόφαση που κυρώνονταν με νόμο και από το 1996-2000μμε διατάξεις νόμου. Επίσης στη σύμβαση με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) αναφέρεται ότι από τον Οκτώβριο θα εξετασθεί  η σταδιακή κατάργηση ειδικής φορολόγησης ναυτιλιακού κλάδου και η επέκταση της προσωρινής εισφοράς στην ναυτιλία έως το 2018.

Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση


Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου (πρώτο τμήμα)


Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου (δεύτερο τμήμα)

Δείτε εδώ την έκθεση του γενικού Λογιστηρίου

Χωρίς άμεσες επιπτώσεις στον κλάδο η συγχώνευση Cosco-China Shipping

cosco logoΗ συγχώνευση της Cosco με την China Shipping, δεν θα έχει άμεση σημαντική επίπτωση στην αγορά πέρα από τα οφέλη (οικονομίες κλίμακος) που θα αποφέρεις τις δυο εταιρείες αποφαίνονται οι αναλυτές.

Σύμφωνα με την DNB Markets η συμφωνία θα δημιουργήσει μία νέα ναυτιλιακή εταιρεία στον κλάδο των containerships που θα ελέγχει το 8% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Όμως η Maersk Line η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου ελέγχει το 15,3% !
Τα προβλήματα του κλάδου των containerships είναι η πλεονάζουσα χωρητικότητα που έχει προκαλέσει ζημιές σε όλες τις εταιρείες πλην της Maersk. Οι συμμαχίες μεταξύ των εταιρειών είναι στην ημερήσια διάταξη και μία περαιτέρω μείωση του αριθμού των εταιρειών θα ωφελήσει και την Maersk καθώς θα παρατηρηθεί μεγαλύτερη προσπάθεια εξορθολογισμού.
Μετά τι φήμες που είδαν το φως της δημοσιότητας στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας για συζητήσεις συγχώνευσης Cosco και China Shipping νέες αναφορές στο κινεζικό και διεθνή τύπο θεωρούν τη συμφωνία δεδομένη.
Η αναδιάρθρωση του ναυτιλιακού τομέα της Κίνας είναι αναγκαία σύμφωνα με το Bloomberg.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter