Τετ03202019

Last updateΤρι, 19 Μαρ 2019 11pm

Πιέσεις δέχεται ο ΟΛΠ;

olp 087

Ανοικτό φαίνεται πως παραμένει το από ετών «μέτωπο» των οικονομικών διεκδικήσεων ανάμεσα στους επιλιμένιους Δήμους και τον ΟΛΠ. Τούτο «αποκαλύπτεται» από το περιεχόμενο χθεσινής ανακοίνωσης στο Χρηματιστήριο του εισηγμένου ΟΛΠ όπου μεταξύ των άλλων τονίζεται ότι "ο δήμος Πειραιά και οι δήμοι που γειτνιάζουν με το λιμάνι του Πειραιά υποχρεούνται να εκδώσουν διοικητικές πράξεις, προκειμένου να διαγράψουν όλες τις παρόμοιες επιβαρύνσεις που είχαν επιβάλει παλαιότερα στον ΟΛΠ, εκτός από εκείνες που έχουν κριθεί νόμιμες με τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, υποχρέωση η οποία δεν έχει τηρηθεί μέχρι σήμερα".
Αιτία του ενημερωτικού χάρη στο οποίο αποκαλύπτεται το «κλίμα» που επικρατεί είναι η εκτέλεση κατάσχεσης 6,285 εκατ. ευρώ για τέλη καθαρισμού, φωτισμού και ηλεκτροδότησης που επεβλήθη στον ΟΛΠ από τον Δήμο αλλά και η δεδηλωμένη πρόθεση από την πλευρά του ΟΛΠ να προχωρήσει τις νομικές διαδικασίες για την ανάκτηση του ποσού. Που ξεκίνησαν στις 12 Δεκεμβρίου στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών όπου και έλαβε χώρα η πρώτη ακροαματική διαδικασία σχετικά με τη νομιμότητα της κατάσχεσης με την απόφαση να εκτιμάται ότι θα εκδοθεί εντός των πρώτων μηνών του 2017.
Να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν οι επιλιμένιοι Δήμοι ασκούσαν «φορτικές πιέσεις» στις εκάστοτε ηγεσίες του Οργανισμού οι οποίες ενίοτε λάμβαναν και συγκρουασική μορφή με αποκλεισμούς πυλών με απορριμματοφόρα, διαδηλώσεις, κλπ.
Το οξύμωρο στην υπόθεση είναι ότι διαχρονικά οι επίσης εκάστοτε Δημοτικές αρχές προσέβλεπαν σε συνεργασία με το λιμάνι. Με κορυφαία περίπτωση το Δήμο του Πειραιά ο οποίος και πρόσφατα σχετικά κινητοποιήθηκε , και με άλλους φορείς, για να αναπτυχθεί μία «νέα πρόταση» για την αξιοποίηση των επιβατικών ροών της κρουαζιέρας που διέρχονται από την πόλη του Πειραιά προς όφελος της τοπικής οικονομίας. Αλλά και εδώ φαίνεται να διαφαίνονται «συγκρουσιακές τάσεις» που μάλλον αποδίδονται εκ πρώτης όψεως στην «αδημονία» των παραγωγικών τάξεων του Πειραϊκού χώρου να υλοποιηθούν άμεσα σχεδιασμοί της COSCO , που ήρθαν σε γνώση τους, τόσο για την επισκευαστική ζώνη όσο και για την κρουαζιέρα. Χθες , σύμφωνα με πληροφορίες, σε εκδήλωση στο ΕΒΕΠ που αφορούσε στις δυνατότητες της «ελεύθερης ζώνης» αλλά και της PCDC , υπήρξαν φραστικές αντεγκλήσεις αναφορικά με το τελωνειακό καθεστώς και με δεδομένο το γεγονός ότι απλοποιούνται οι διαδικασίες με τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις ναυπήγησης και επισκευής πλοίων να λειτουργήσουν µε τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν για τα Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα καθώς έτσι καθίσταται εφικτό να μειωθεί ο ΦΠΑ για ναυπηγικές εργασίες σε πλοία που δραστηριοποιούνται στην εσωτερική ναυσιπλοΐα.
Το οξύμωρο στην υπόθεση πάντως είναι ότι , ακόμη και στην ανακοίνωσή του προς το Χρηματιστήριο ο ΟΛΠ, κάνει λόγο για συνεργασία καθώς "καλεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να συνεργαστούν εποικοδομητικά για να συμβάλλουν στον κοινό στόχο της ανάπτυξης και της ευημερίας στο λιμάνι του Πειραιά"
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter