Δευ04242017

Last updateΔευ, 24 Απρ 2017 4pm

Αποδίδει καρπούς η στρατηγική του ΟΛΠ για την Κρουαζιέρα

P0056390Έντονο δυναμισμό εμφανίζει ο τομέας της κρουαζιέρας που αποτελεί ένα σημαντικό πυλώνα του ελληνικού τουρισμού και μάλιστα παρουσιάζει σημαντική άνοδο κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών και παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι διελεύσεις επιβατών από τις 600.000 το 2004 (έτος Ολυμπιακών Αγώνων) πλέον κυμαίνονται στις 2.000.000 διελεύσεις ετησίως στο λιμάνι του Πειραιά.

Η τάση αυτή ενισχύθηκε και από τη στροφή της στρατηγικής του ΟΛΠ Α.Ε. από το 2010 για την ενδυνάμωση των πολιτικών κρουαζιέρας με τη δημιουργία και νέων υποδομών, αναπτύσσοντας παράλληλα τη μέγιστη προσπάθεια στον χώρο της λιμενικής διπλωματίας συμμετέχοντας σε όλα τα διεθνή γεγονότα με ενδυνάμωση του κύρους του ως διεθνούς λιμένα κρουαζιέρας.DJI 0017

Είναι γνωστό ότι τα οφέλη από την αύξηση της κρουαζιέρας διαχέονται τόσο στις τοπικές κοινωνίες όσο και στην εθνική οικονομία και ιδιαίτερα όταν προέρχονται από δρομολόγια κρουαζιερόπλοιων που χρησιμοποιούν τα ελληνικά λιμάνια ως λιμάνια αφετηρίας (home porting).

Για το λόγο αυτό η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. έχει εστιάσει τις προσπάθειές στην ανάπτυξη του homeporting, προσπαθώντας να ελκύσει τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας και να ενισχύσει με αυτό τον τρόπο την εθνική προσπάθεια για ανάπτυξη.   

Η προσπάθεια αυτή απέδωσε καρπούς και τον Μάρτιο του 2015 κατά τη διάρκεια της έκθεσης κρουαζιέρας SEATRADE στο Μαϊάμι και μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις,ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. συμφώνησε με την εταιρείαCARNIVALCRUISELINES, όπως η δεύτερη χρησιμοποιήσει το 2016 το λιμάνι του Πειραιά ως λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρας για το υπό ναυπήγησή πλοίοτης CARNIVALVISTA.

CARNIVAL VISTAΤο εν λόγω πλοίο με χαρακτηριστικά 136.000 κόρους ολικής χωρητικότητας, 336 μέτρων ολικού μήκους και μεταφορική ικανότητα 5.300 επιβατών,  θα τεθεί σε υπηρεσία την άνοιξη του 2016 και αναμένεται να μεταφέρει συνολικά πάνω από 50.000 επιβάτες από και προς τον Πειραιά.

Αν αναλογιστούμε ότι τα κρουαζιερόπλοια που πραγματοποιούν μέχρι σήμερα από-επιβίβαση στον Πειραιά κατά κανόνα δεν ξεπερνούν τους 2.000 – 3.000 επιβάτες τότε καταλαβαίνουμε ότι η πρόκληση που δημιουργείται για το λιμάνι του Πειραιά και τον ελληνικό τουρισμό είναι τεράστια.

Η συγκεκριμένη συμφωνία, αν αξιοποιηθεί σωστά, μπορεί να προσδώσει τεράστια δυναμική στο τομέα της κρουαζιέρας και να ενισχύσει σημαντικά την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Ο Οργανισμός προκειμένου να επιτύχει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση πλοίου και  επιβατών έχει αναλάβει την υποχρέωση για την υλοποίηση μιας σειράς παρεμβάσεων στους χώρους εντός και εκτός του Επιβατικού Σταθμού ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ, απαραίτητων για την επιτυχή έκβαση του όλου εγχειρήματος.

Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν σε βελτιώσεις των υφιστάμενων υποδομών και του εξοπλισμού και έχουν συνοπτικά ως ακολούθως:

  • Σχεδιασμός νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την ασφαλή διακίνηση των επιβατών.NOP 2309
  • Δημιουργία νέων χώρων αναμονής επιβατών. Επέκταση της υπάρχουσας τέντας με τον απαραίτητο εξοπλισμό και  διαμόρφωση  νέων υπαίθριων χώρων αναμονής.
  • Δημιουργία νέων χώρων υγιεινής (WC).
  • Διαμόρφωση του πρώτου ορόφου της αίθουσας αναχωρήσεων του Σταθμού Επιβατών ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ για τη δημιουργία χώρου αναμονής των μελών του πληρώματος.
  • Τοποθέτηση δύο νέων ταινιόδρομων αποσκευών εξωτερικά της αίθουσας αναχωρήσεων του Σταθμού με τους απαραίτητους οικίσκους προστασίας.
  • Ενδεχόμενη μετατόπιση της εξωτερικής περίφραξης κατά λίγα μέτρα και δημιουργία εποπτευόμενου χώρου για τον έλεγχο των αποσκευών.
  • Τοποθέτηση στεγάστρων στους εξωτερικούς  χώρους διαχείρισης  των αποσκευών.
  • Τοποθέτηση καθισμάτων σε υπαίθριους χώρους του Σταθμού.

Το 2015 συνολικά καταγράφηκαν 1.678.490 διελεύσεις επιβατών κρουαζιέρας.

Από αυτές τις διελεύσεις 284.246 αφορούσαν επιβάτες home porting και σημείωσαν αύξηση 10,95% έναντι του 2014 ενώ 1.394.244 ήταν οι διελεύσεις των διερχόμενων (transit) επιβατών μειωμένες κατά 12,79% έναντι της προηγούμενης χρονιάς. 

Για το 2016 οι ενδείξεις είναι ιδιαίτερα θετικές τόσο στον τομέα του home porting όσο και στον τομέα των transit επιβατών.

IMG 0194Η έναρξη της συνεργασίας με το Carnival Vista αναμένεται να συμβάλλει δυναμικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του home porting ενώ οι πολιτικές και κοινωνικές εντάσεις σε γειτονικές χώρες έχουν οδηγήσει τις μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας στον επανασχεδιασμό των δρομολογίων τους αυξάνοντας τις αποβιβάσεις - επιβιβάσεις στο λιμάνι του Πειραιά, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2016, όπως προκύπτει ήδη από τον προγραμματισμό που είναι σε εξέλιξη και εμφανίζει ιδιαίτερα θετική εικόνα για αφίξεις πλοίων και επιβατών.

Τέλος ο ΟΛΠ θα διατηρήσει σταθερά τα τιμολόγια για πέμπτη συνεχή χρονιά στην κρουαζιέρα καθιστώντας έτσι το λιμάνι και οικονομικά ελκυστικό για τις εταιρείες και επίσης θα συμμετέχει για μία ακόμη χρονιά στο Miami Seatrade, τη μεγαλύτερη έκθεση και συνέδριο κρουαζιέρας στον κόσμο, όπου και θα συζητηθούν οι τελικές λεπτομέρειες της συνεργασίας με την Carnival αλλά και στη διεθνή έκθεση των Ποσειδωνίων τον Ιούνιο στην Ελλάδα.

Βέβαια, ο ΟΛΠ δεν σταματά εκεί καθώς έχει στα σκαριά αναπτυξιακό πλάνο υποδομών το όποιο έχει λάβει έγκριση για το ποσό των 135 εκ. ευρώ και είναι Χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ και το ΕΤΕΠ.

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha