Κυρ12082019

Last updateΚυρ, 08 Δεκ 2019 11am

«Βούτυρο στο ψωμί» των ευρωπαϊκών λιμένων οι «τριβές» για τον Πειραιά - UPD

olp limani peiraias 4 600

«Γονυπετείς» οι διοικήσεις λιμένων σε Β. Ευρώπη και Μεσόγειο «παρακαλούν το κακό Ελληνικό δαίμονα των αποκρατικοποιήσεων να πράξει τα... δέοντα» ώστε να μην απολέσουν ισχύ, έσοδα, θέσεις εργασίας και ρόλο στην διαμόρφωση των εμπορευματικών ροών.

Ουδείς λιμένας σε ευρωπαϊκό επίπεδο «βλέπει με καλό μάτι» το ενδεχόμενο ανάπτυξης- ανάδειξης του ρόλου των λιμανιών του Πειραιά αλλά και Θεσσαλονίκης σε πρωταγωνιστές διαμορφωτές των εμπορευματικών ροών από και προς Ευρώπη μέσα από μία επιτυχή αποκρατικοποίηση.

Οι συνεχείς καθυστερήσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά και οι τριβές στο εσωτερικό της παρούσας για το θέμα του πως και αν πρέπει να γίνουν οι εν λόγω αποκρατικοποιήσεις επί καθημερινής βάσεως «βάζουν βούτυρο στο ψωμί» των ευρωπαϊκών λιμανιών τόσο με πρόσωπο στη Β. Θάλασσα όσο και στη Μεσόγειο.

Ο «καυγάς δεν... γίνεται για το πάπλωμα» σημειώνουν με νόημα κύκλοι των χρηστών σε γνώση των οποίων έχουν περιέλθει «βολιδοσκοπήσεις» των ανταγωνιστικών, κατά κύριο λόγο, προς τον Πειραιά λιμένων στις «συμμαχίες» των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων καθώς ο όγκος των τράνζιτ φορτίων είναι εξαιρετικά μεγάλος.

Γεγονός που, σύμφωνα με τους επαΐοντες, έχει σαν αποτέλεσμα την στήριξη της κερδοφορίας των μεγάλων λιμένων της Β. Θάλασσας αλλά και μίας πλειάδας δραστηριοτήτων που συνδέονται με τα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές.

Μάλιστα στο πλαίσιο του ετήσιου εαρινού συνέδριου της European Maritime Law Organisation (EMLO) που έλαβε χώρα προ ημερών στην Αθήνα καταγράφηκε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο το «αίσθημα δυσανεξίας» απέναντι στο ενδεχόμενο ο Πειραιάς να καταστεί το κομβικό λιμάνι απόληξης του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού», για την ανάπτυξη του οποίου η Κίνα έχει δεσμεύσει κονδύλια δις ευρώ.

Ο φόβος ανάπτυξης του Πειραιά από την COSCO είναι διπλός. Και τούτο γιατί είναι επίσης εκπεφρασμένη η διάθεση της Κινεζικής πλευράς να αναπτύξει, στο πλαίσιο παράπλευρων επενδύσεων , και μεταποιητικές δράσεις που θα έπλητταν ευθέως και τα μεταποιητικά κέντρα που έχουν αναπτυχθεί για τη συναρμολόγηση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας εξ Ασίας προερχόμενων. Τα οποία ήδη καταπλέουν στον Πειραιά στις εγκαταστάσεις της PCT SA και σιδηροδρομικώς οδεύουν προς αυτά τα κέντρα, που απασχολούν εκατοντάδες εργαζόμενους, στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη πριν διατεθούν στις αγορές τους.

Όπως προαναφέρθηκε με καλό μάτι δεν βλέπουν τις εξελίξεις και τα λιμάνια της Μεσογείου τα οποία επίσης βολιδοσκοπούν τις «συμμαχίες» προτάσσοντας μάλιστα το επιχείρημα ότι διαθέτουν άριστες -(όντως)- σιδηροδρομικές καλύψεις που η Ελλάδα δεν έχει τονίζοντας ότι θα χρειαστεί δεκαετίες για να τις φτάσει στο επίπεδο των Ιταλικών ή και Γαλλικών σιδηροδρόμων.

Με τα «νέα» περί της διάθεσης της κυβέρνησης να επιστρέψουν οι μετοχές των λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ στο υπουργείο, όπως αποκάλυψε νωρίτερα το "theseanation", να κυκλοφορούν ήδη δεν αποκλείεται «οι σαμπάνιες να ρεύσουν» στο ενδεχόμενο μίας νέας καθυστέρησης στο «σίριαλ» των αποκρατικοποιήσεων. Οι οποίες μάλιστα αποτελούν και εκ των «κόκκινων γραμμών» των «δανειστών» που πιέζουν ως «Janus bifrons» με ότι αυτό συνεπάγεται. Βέβαια η μόνη απάντηση σε όλα τα ανωτέρω θα είναι, όπως έχει υποστηρίξει το "theseanation", ο προσδιορισμός της ημερομηνίας διεξαγωγής της δεύτερης φάσης των δεσμευτικών προσφορών για τον διαγωνισμό του ΟΛΠ που αναμένεται καθώς το ενδιαφέρον είναι πολλαπλό.

Νωρίτερα σήμερα η ΟΜΥΛΕ αντιδρώντας στα όποια σενάρια των κυβερνητικών σχεδιασμών για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών εξέδωσε ανακοίνωση.

Τέλος, κατά πληροφορίες που επιβεβαίωσαν και νομικοί κύκλοι η επαναφορά του πλειοψηφικού πακέτου των Οργανισμών Λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ, θα απαιτούσε εκ νέου νομοθετική διάταξη που θα έπρεπε να περάσει από τη Βουλή, γεγονός που θα σήμαινε περαιτέρω καθυστέρηση στην διαδικασία αποκρατικοποίησης, η οποία όπως και η ΟΜΥΛΕ επισημαίνει, δεν έχει σταματήσει ενώ τώρα και με βάση δημοσίευμα της γερμανικής Bild, το οποίο και αναμετέδωσαν τα ελληνικά μμε στην λίστα μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης ενυπάρχει το κεφάλαιο των ιδιωτικοποιήσεων και πάντα σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα τα έσοδα από τις διαδικασίες αυτές θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη μείωση του ελληνικού χρέους.

Θέμα που ωστόσο φαίνεται να διαφοροποιεί τα ελληνικά μμε ως προς την ολότητα της κατεύθυνσης των εσόδων, καθώς εικάζεται ότι στις διαπραγματεύσεις ένα μικρό ποσοστό των εσόδων αυτών θα διατεθεί και για το ασφαλιστικό σύστημα με βάση παλαιότερες εξαγγελίες της κυβέρνησης.

 

 

Πίσω στο υπ. Οικονομικών οι μετοχές του ΟΛΠ που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ

11:51

Την επαναφορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των Οργανισμών Λιμένα Πειραιά και Θεσσαλονίκης από το ΤΑΙΠΕΔ στο υπουργείο Οικονομικών, μελετά η κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα την περασμένη εβδομάδα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ επισκέφθηκαν το υπουργείο Ναυτιλίας όπου, όπως υποστηρίζουν οι πηγές του TheSeaNation είχαν έναν έντονο διάλογο με τον υπουργό κ. Θ. Δρίτσα αναφορικά με το θέμα του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.

Στην διάρκεια της συνάντησης αυτής ο κ. Δρίτσας φέρεται να ανακοινώνει στα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ πως η κυβέρνηση μελετά να μεταφερθεί εκ νέου υπό τον έλεγχο του υπουργείου Οικονομικών το πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ που σήμερα ελέγχει το Ταμείο.

Εξάλλου άλλες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι στο πλαίσιο των συζητήσεων του Eurogroup αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα, οι δύο πλευρές βρίσκονται πολύ κοντά στο να συμφωνήσουν το ποσοστό των κερδών που θα προκύψουν από την διαδικασία αυτή που θα πάει στην κάλυψη μέρους του χρέους.

Όπως είναι ήδη γνωστό οι δύο πλευρές είχαν συμφωνήσει στις ιδιωτικοποιήσεις αλλά δεν είχαν καταλήξει σε συμφωνία για το που θα κατευθύνονταν τα όποια οικονομικά οφέλη προέκυπταν από τις ιδιωτικοποιήσεις αυτές.

Η Ελληνική αντιπροσωπεία επέμενε πως τα όποια κέρδη από τις ιδιωτικοποιήσεις έπρεπε να κατευθυνθούν στην αγορά και στην κάλυψη μέρους της ανθρωπιστικής κρίσης και οι θεσμοί υποστήριζαν το αρχικό πλάνο που προέβλεπε πως τα κέρδη θα πήγαιναν στο χρέος.

Ως φαίνεται οι δύο πλευρές εν τέλει θα συμφωνήσουν πως ένα μέρος των κερδών θα πάει και στο χρέος και ένα μέρος στην εσωτερική αγορά και στην ανθρωπιστική κρίση και αυτό που απομένει είναι να καθοριστούν τα ποσοστά της διανομής.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter