Τετ08212019

Last updateΤετ, 21 Αυγ 2019 6pm

Νοέμβριο και βλέπουμε… (;) -UPD

OLP-6565

Παρά το γεγονός ότι ο υπουργός σε πρόσφατη συνέντευξη του τοποθέτησε τις χρονικές εξελίξεις εντός του Οκτωβρίου, εν αντιθέσει με τις πληροφορίες που έρχονται από το ΤΑΙΠΕΔ που κάνουν λόγο για «Νοέμβρη και βλέπουμε...» κατά πληροφορίες, καταλύτης των εξελίξεων για τη β' φάση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, είναι η αναμόρφωση του βασικού πλαισίου (concession agreement), η οποία θα πρέπει προηγηθεί.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις νομικών παρατηρητών ουσιαστικά με την τροποποίηση ρυθμίζεται μια σειρά επιμέρους θεμάτων, μερικά εκ των οποίων είχαν χαρακτηριστεί και στο πρόσφατο παρελθόν μείζονος σημασίας, καθώς αφορούν λειτουργίες που θα πρέπει να είναι προσδιοριζόμενες την επόμενη της ιδιωτικοποίησης και λόγω της δημιουργίας της πολυσυζητημένης Αρχής Λιμένων.

Στον εποπτικό ρόλο της οποίας, εμπίπτουν ή θα έπρεπε να εμπίπτουν κάποιες από τις ρυθμίσεις στο προαναφερθέν agreement, γεγονός βέβαια το οποίο απ' ότι λέγεται, αφορά και την περίπτωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Μέχρι τώρα η υπόθεση της αποκρατικοποίησης των δύο λιμανιών είχε τρενάρει για μια σειρά λόγους οι οποίοι αποτέλεσαν αντικείμενο εξαντλητικής συζήτησης αλλά και πεδίο αντιπαράθεσης εκείνων που υποστηρίζουν την ιδιωτικοποίηση και της αντιπολίτευσης αλλά και των συνδικαλιστικών φορέων που τάσσονται υπέρ της διατήρησης του υφιστάμενου status χωρίς άλλες εξελίξεις.

Γεγονός είναι ότι το λιμάνι του Πειραιά βελτίωσε την παρουσία του ως προς τη θέση του στην παγκόσμια κατάταξη των λιμένων από της παραχωρήσεως και εντέυθεν στην Cosco, όπου το συγκεκριμένο τμήμα παρουσίασε και παρουσιάζει θεαματικά νούμερα ανάπτυξης, τα οποία επίσης βρίσκονται στο προσκήνιο της επικαιρότητας, είτε λόγω των διεθνών εξελίξεων στον λιμενικό τομέα είτε λόγω του ενδιαφέροντος που έχει προκύψει για το λιμάνι του Πειραιά, τόσο λόγω του διαγωνισμού όσο και της θέσεως του λιμανιού επίσης λόγω των διεθνών εξελίξεων, όπου γραμμές Ασίας-Ευρώπης μελλοντικά και υπό άλλες συνθήκες, πιθανώς να μη καταλήγουν στα λιμάνια της Β. Ευρώπης αλλά σε λιμάνια της Μεσογείου, μεταξύ των οποίων βέβαια και ο Πειραιάς.

Να θυμίσουμε ότι οι παραγωγικές τάξεις της Β. Ελλάδος ομόφωνα έθεσαν θέμα momentum, στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν στη ΔΕΘ, τόσο με τον Πρωθυπουργό όσο και με στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κάτι το οποίο μνημόνευσε και στην πρόσφατη συνέντευξη του στον 9.84 ο υπουργός.

Κύκλοι των χρηστών σχολίαζαν ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους θα είναι καθοριστικό, καθώς οι επερχόμενες αλλαγές από την ερχόμενη χρονιά θα είναι κοσμογονικές όσον αφορά το λιμενικό σύστημα και εξ' αυτού του δεδομένου δε θα πρέπει να χαθεί και για τον Πειραιά το ανάλογο momentum.

 

Νωρίτερα στο theseanation:

Αν και η πρόσφατη τοποθέτηση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου «ήθελε» τη δεύτερη και ουσιαστικότερη φάση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ εντός του Οκτωβρίου νεότερες πληροφορίες που έρχονται από το ΤΑΙΠΕΔ μάλλον οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η εν λόγω φάση θα «τραινάρει» για το Νοέμβρη.

Αν και ουσιαστικά εξ αρχής είχε γίνει λόγος για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, κάτι που δεν αποκλείει ακόμη και το Δεκέμβρη, ως αιτία της καθυστέρησης μάλλον πρέπει να θεωρείται η καθυστέρηση που σημειώθηκε στις διαδικασίες που συνοδεύουν τον φιλικό διακανονισμό. Και η «τυπική» ολοκλήρωση του «τελευταίου σταδίου» της διαδικασίας η οποία «στοίχησε» πολύ σε χρόνο αλλά και επί της ουσίας σε κίνηση και έσοδα τον Οργανισμό καθώς συνακόλουθα καθυστέρησε η προγραμματισμένη επένδυση που θα προσέδιδε μεγαλύτερη δυναμική στην ήδη ευκρινώς παρατηρούμενη και καταγεγραμμένη αφού ο ΟΛΠ βρέθηκε στην «πρώτη πενηντάδα» των λιμένων της παγκόσμιας κατάταξης.

Επί της ουσίας πάντως και με αφορμή τη χθεσινή ενδελεχή ενημέρωση της APM Terminals περί του ΟΛΠ και των δυνατοτήτων του εμπορικού του λιμένα κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων που παρακολουθούν την εξελισσόμενη διαδικασία του διαγωνισμού «επιμένουν» ότι το ενδιαφέρον εστιάζει «στην στιγμή» που θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές οπότε και θα καταστεί ευκρινές ποιοι εκ των συμμετασχόντων στην πρώτη φάση θα περάσουν εκ των πραγμάτων στη δεύτερη φάση.

Για την οποία επίσης έχουν επισημάνει ότι δεν θα πρέπει να «τραινάρει» υπενθυμίζοντας με νόημα το momentum που επικαλέστηκαν οι παραγωγικές τάξεις της Θεσσαλονίκης για τη «δική τους» αποκρατικοποίηση δηλαδή του ΟΛΘ.

Πάντως από τα μέχρι τώρα δεδομένα στοιχεία περί του ΟΛΠ έχουν λάβει τρείς από τους πέντε διεκδικητές δηλαδή COSCO, APM Terminals και International Container Terminals Services (ICTS).

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter