Πεμ08162018

Last updateΠεμ, 16 Αυγ 2018 11pm

700X60toChania

ΟΛΘ: Τον Μάρτιο οι νέοι επενδυτές στο λιμάνι

90f537dfab0cbc0d6e0ea8016316b7ba XL

Τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου, αναμένεται να επικυρωθεί από τη Βουλή η σύμβαση για την παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην κοινοπραξία DIEP GmbH-Τerminal Link SAS-Βelterra Investments Ltd, που πλειοδότησε για το 67% των μετοχών - γεγονός που θα ανοίξει το δρόμο για την εγκατάσταση των νέων επενδυτών. Όπως έκανε γνωστό ο συντονιστής της κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης, από το βήμα εκδήλωσης που διοργάνωσε χθες το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βόρειας Ελλάδας, οι διαδικασίες για το τελικό στάδιο παραχώρησης θα ξεκινήσουν μέσα στην επόμενη εβδομάδα, οπότε αναμένεται να ολοκληρωθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η συμφωνία εξαγοράς του 67% της ΟΛΘ ΑΕ, από την South Europe Gateway Thessaloniki Limited, την εταιρία που συνέστησε η κοινοπραξία των επενδυτών.

Στη συνέχεια, στις 25 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική συνέλευση της ΟΛΘ ΑΕ, για την ανάδειξη του διοικητικού σχήματος που ολοκληρώσει την παραχώρηση στους νέους επενδυτές.

Ο κ. Θεοφάνης υπογράμμισε ότι στόχος των νέων επενδυτών είναι να καταστεί το λιμάνι ουσιαστικός κόμβος και έξοδος της ΝΑ Ευρώπης στη θάλασσα, ενώ αναφέρθηκε στους βασικούς στρατηγικούς στόχους της κοινοπραξίας.

Συγκεκριμένα, έκανε γνωστό ότι θα δημιουργηθούν «καινούργιες, σοβαρές μεγάλες υποδομές» που σε συνδυασμό με την προέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, θα δώσουν τη δυνατότητα σε μεγάλα εμπορικά πλοία (με φορτία 10 - 14.000 εμπορευματοκιβωτίων) να προσεγγίζουν το λιμάνι, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί σήμερα.

«Αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο για το χώρο διαμετακόμισης, και ενδεχομένως στο μέλλον και ένα στοιχείο μεταφόρτωσης εμπορευμάτων σε σχέση με τη Μαύρη Θάλασσα, αλλά κυρίως όσον αφορά τη διεύρυνση της ζώνης επιρροής του λιμανιού στην ενδοχώρα», υπογράμμισε ο κ. Θεοφάνης. Σήμερα, κανένα σύγχρονο λιμάνι δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν έχει επαφή με την ενδοχώρα, πρόσθεσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο συντονιστής της κοινοπραξίας, δεσμεύτηκε ότι, παρά την υποχρέωσή της να υλοποιήσει την επένδυση σε 7 χρόνια, θα υπάρξει προσπάθεια να ολοκληρωθεί τρία περίπου χρόνια νωρίτερα, ενώ τόνισε ότι επιθυμία των επενδυτών είναι, μέσα στο πρώτο κιόλας τρίμηνο, να γίνουν κάποιες αλλαγές που θα αλλάξουν το επίπεδο εξυπηρέτησης και θα δώσουν «μια καινούργια αύρα στη δυναμική του λιμανιού».

Είπε ακόμη, ότι με τις γειτονικές βαλκανικές χώρες θα υπάρξει συνεργασία στον τομέα των logistics και των σιδηροδρομικών μεταφορών, ενώ χαρακτήρισε πολύ σημαντική και την επιχειρούμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης. «Να οργανώσουμε την εταιρία με έναν τρόπο που είναι σύγχρονος, ουσιαστικός και κυρίως θα κοιτάζει ουσιαστικά τον πελάτη. Το λιμάνι δεν μπορεί να επιβιώσει σε καμία περίπτωση με λογικές δημοσίου», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Θεοφάνης.

Στο μεταξύ, ο Τούρκος πρόξενος στη Θεσσαλονίκη, Ορχάν Γιαλμάν Οκάν, στο χαιρετισμό που απηύθυνε, αναφέρθηκε στις επισκέψεις που αντάλλαξαν μέσα στο 2017, οι πολιτικοί εκπρόσωποι των δύο χωρών, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία ότι θα ολοκληρωθούν σύντομα τα έργα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης, η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Κωνσταντινούπολης και η κατασκευή της δεύτερης γέφυρας στη συνοριακή διάβαση των Κήπων Έβρου. Αναφερόμενος στις εμπορικές σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας, ανέφερε ότι το 2016 ο όγκος των συναλλαγών έφθασε τα 2,6 δισ. δολάρια, και στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2017, τα 3 δισ. δολάρια.

Πηγή: www.dealnews.gr

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter