Δευ05222017

Last updateΔευ, 22 Μαϊ 2017 11pm

Αυτοί έδωσαν τη μεγαλύτερη προσφορά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

thessaloniki 0

Τελικά η P&O του αραβικού ομίλου της DP World ήταν ο υποψήφιος για το 67% της ΟΛΘ Α.Ε., που την προηγούμενη Παρασκευή (7/4), όταν άνοιξαν οι δεσμευτικές προσφορές, έκανε την έκπληξη. Η Voria.gr έχει πλέον διασταυρωμένες πληροφορίες και όλες συγκλίνουν στο ότι οι Άραβες επενδυτές της P&O ήταν αυτοί που έδωσαν τη μεγαλύτερη προσφορά, αν όχι πάνω από τα 160 εκατ. Ευρώ που είναι η κεφαλαιοποίηση του πακέτου μαζί με ένα premium 25%, τουλάχιστον σε αυτό το τίμημα πάνω – κάτω.

Μένει να δούμε τις εξελίξεις στις 21 Απριλίου, ημερομηνία που θα υποβληθούν οι βελτιωμένες προσφορές στο ΤΑΙΠΕΔ. Θα μείνουν και οι τρεις υποψήφιοι στη δεύτερη φάση των προσφορών; Αν μείνουν θα δώσουν όλοι ουσιωδώς βελτιωμένες προσφορές; Θα υπάρξει σκληρή αντιπαράθεση μεταξύ DP World, της κοινοπραξίας DIEP- CMA CGM- Oμίλου Σαββίδη και της ICTS από τις Φιλιππίνες;

Το ενδιαφέρον των Αράβων της Dubai Ports World για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετράει χρόνια, άλλωστε είχαν συμμετάσχει στο διαγωνισμό του Ιανουαρίου του 2008, που είχε αντικείμενο την παραχώρηση του container terminal- 6ου προβλήτα για 30 χρόνια. Τότε η Dubai είχε κινηθεί πιο «συντηρητικά» από τα άλλα δύο υποψήφια σχήματα, είχε καταθέσει την μικρότερη προσφορά από τον πρώτο που ήταν η Hutchison αλλά και από τον δεύτερο υποψήφιο, την Cosco.

Σε αυτό τον διαγωνισμό για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προφανώς o όμιλος της DP World αποφάσισε να μπει δυνατά με την πρώτη και να βγάλει εκτός παιχνιδιού τον ανταγωνισμό, την κοινοπραξία DIEP- Τerminal Link/CMA- CGM- Βelterra Investments/όμιλος Σαββίδη και την ICTS από τις Φιλιππίνες.

Η κίνηση της DP World μπορεί να εξηγηθεί πάνω στο χάρτη. Ο όμιλος του Dubai, όπως έχει άλλωστε γράψει η Voria.gr, έχει «στήσει» τις βάσεις του στην ευρύτερη περιοχή και δεν έχει λόγο να αφήσει ανοίγματα στον ανταγωνισμό.

Η DP World, έχει βάση στο ρουμάνικο λιμάνι της Κωνστάντζας, διαχειρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα container terminals της Τουρκίας, στην περιοχή του Μαρμαρά, το terminal Yarimca, ενώ τον Απρίλιο του 2015 ανέλαβε και το terminal του λιμένα της Λεμεσού. Με άλλα λόγια έχει δημιουργήσει σταθμούς διακίνησης φορτίων πάνω στον άξονα Αιγαίου, Θάλασσας Μαρμαρά, Μαύρης Θάλασσας και από εκεί, μέσω σιδηροδρόμου και οδικών αξόνων στην Κεντρική Ευρώπη αλλά και προς Ρωσία, Ουκρανία, Δημοκρατίες της πρώην ΕΣΣΔ.

Πηγή: www.voria.gr

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha