Κυρ11182018

Last updateΣαβ, 17 Νοε 2018 12pm

SeaNation790X90

«Ζεν πρεμιέ» η Ελλάδα στα εμπορευματικά κέντρα

0ΕΕΣΥΜ

Το ρόλο του «ζεν πρεμιέ» διαδραματίζει η Ελλάδα στον τομέα των εμπορευματικών κέντρων και της αξιοποίησης των δυνατοτήτων των logistics αλλά θα χρειαστούν άλματα ώστε να αναδειχθεί σε βασικό «πρωταγωνιστή» στις μεταφορές στα Βαλκάνια , την Ανατολική Ευρώπη, και όχι μόνο.

Πρόκειται για ένα εκ των συμπερασμάτων που εξήχθησαν αβίαστα μέσα από τις εργασίες της ημερίδας του ΕΕΣΥΜ και της ΕΛΙΜΕ με θέμα « Συνεργασία Εμπορευματικών Κέντρων-Λιμένων, Ευρωπαϊκή Εμπειρία Προκλήσεις» που ολοκληρώνονται σήμερα το απόγευμα στον ΟΛΠ. Νωρίτερα το πρωί οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων Ναυτιλίας και Μεταφορών κ.κ. Λαμπρίδης, Τεμπονέρας και Βούρδας παρουσίασαν βασικούς άξονες δράσεων που έχουν δρομολογηθεί τόσο για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων στην Ελλάδα όσο και για τη σιδηροδρομική κάλυψή τους αλλά και τη διασύνδεση με τα λιμάνια. Στις συζητήσεις και στις τοποθετήσεις που επακολούθησαν κατέστη σαφές ότι η συνεργασί και αλληλοσυμπληρούμενη δράση μεταξύ logistics Centers και λιμένων είναι μείζονος σημασίας κάτι που άλλωστε καταδείχθηκε και από την παρουσίαση της ευρωπαϊκής εμπειρίας από τα μέλη της Europlatforms που εκπροσωπεί περισσότερα από 100 εμπορευματικά κέντρα σε 9 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι τοποθετήσεις των κ. M. Martinez και P. Hoya οι οποίοι και απαρίθμησαν ζητήματα που αναδείχθηκαν από την Ισπανική και Πορτογαλική εμπειρία της συνεργασίας εμπορευματικών κέντρων με τα λιμάνια του Algeciras, Salamanca και Λισαβόνας. Αντίστοιχα ενδιαφέρον παρουσίασαν οι αναφορές σε Γερμανικά και Ιταλικά μοντέλα όπου εμπορευματικά κέντρα διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο για τις συνδυασμένες μεταφορές σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Για την ελληνική πάντως πραγματικότητα ο στόχος πέραν της ανάπτυξης σε πρώτη φάση των δύο εμπορευματικών κέντρων σε Θριάσιο και Θεσσαλονίκη είναι η προσέλκυση διερχόμενων φορτίων (in transit ) γεγονός που, αν καταστεί εφικτός, θα συνεισφέρει στην οικονομία και γενικότερα στην ανάπτυξη θέσεων εργασίας. Άλλωστε όπως υποστήριξε νωρίτερα το πρωί ο γ.γ. Μεταφορών η αύξηση του transit φορτίου μέσω της Ελλάδας και η παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας μπορούν να γίνουν η κύρια δύναμη για την ανάπτυξη των logistics και να συμβάλλουν στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών καταγράφηκαν οι προκλήσεις που πρέπει να απαντηθούν από την Ελλάδα ενώ σε ότι αφορά στα σχέδια συνεργασίας των ελληνικών λιμένων και των εμπορευματικών κέντρων κατέστη σαφές ότι πρέπει να γίνουν άλματα για την διαμόρφωση των μοντέλων συνεργασίας με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών και διεθνών εμπειριών. Να σημειωθεί τέλος ότι η ανάπτυξη της συνδεσιμότητας με την χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας αποτελεί αδήριτη ανάγκη δεδομένων των εξελίξεων που τρέχουν με «κινηματογραφική ταχύτητα» στα ευρωπαϊκά αλλά και τα παγκόσμια δρώμενα με τις ψηφιακές πλατφόρμες να αποτελούν την πραγματικότητα στα σύγχρονα logistics και γενικά τις συνδυασμένες μεταφορές.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter