Πεμ01182018

Last updateΠεμ, 18 Ιαν 2018 7pm

Ένα σχέδιο από το 1990…

088 Ραφ λιμάν

Στο προσκήνιο φαίνεται πως «επαναφέρει» το ΤΑΙΠΕΔ σχέδιο που «έρχεται» από τη δεκαετία του 90 για τον Αττικό Λιμενικό Άξονα, αλλά αυτή τη φορά από διαφορετική οπτική γωνία, γεγονός που αναμένεται να πυροδοτήσει ένα νέο κύκλο συζητήσεων για τις επενδυτικές δυνατότητες που διαφαίνονται. Με γνώμονα το προκρινόμενο «μοντέλο» των παραχωρήσεων ανά δραστηριότητα για τα λιμάνια, που χθες το “thseseanation” αποκάλυψε, αλλά και το γεγονός ότι ο ΟΛΠ έχει περάσει στην COSCO το θέμα της αξιοποίησης των δυνατοτήτων των λιμένων Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον με την Ελευσίνα να προηγείται. Και τούτο διότι το εν λόγω λιμάνι, που έχει αμιγώς εμπορική δραστηριότητα και δη σε χύδην φορτία, υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να αποτελέσει «προέκταση» του λιμανιού του Πειραιά. Να σημειωθεί ότι με την έλευση της COSCO στον Πειραιά κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και εκπροσώπων παραγωγικών τάξεων της ευρύτερης περιοχής σε συζητήσεις που έγιναν περί της γενικότερης οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής, διέβλεψαν ότι προσεχώς το θέμα της Ελευσίνας θα παρουσιάσει ενδιαφέρον εφ όσον η Κινεζική πλευρά δείξει ενδιαφέρον. Ωστόσο η τελευταία φαίνεται να κρατά ως προς το εν λόγω θέμα «κλειστά τα χαρτιά της» αν και η τοποθέτηση από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ ότι λόγω της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και της ραγδαίας αύξησης του κύκλου εργασιών του, με την πλήρη ανάπτυξη που ήδη συντελείται από την COSCO, εκτιμάται ότι μπορεί να εκφραστεί ισχυρό ενδιαφέρον από επενδυτές, στους Οργανισμούς Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας καθότι η αύξηση των εργασιών του ΟΛΠ αναγκαστικά θα κατανεμηθεί και σε άλλους λιμένες, με προτεραιότητα τα Αττικά λιμάνια, ανοίγει τη συζήτηση.
Όσον αφορά στο Λαύριο και τη Ραφήνα είναι προφανές ότι η ροπή τους είναι προς τον τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας. Να σημειωθεί ότι και για τα δύο αυτά λιμάνια από το 2000 και εντεύθεν έχουν γίνει πολλές συζητήσεις για το ρόλος τους στην βελτίωση της ακτοπλοϊκής κάλυψης των νησιωτικών συγκροτημάτων των Κυκλάδων και του Ανατολικού Αιγαίου οι οποίες και κατέτειναν στο συμπέρασμα ότι η μη κάλυψη από μετρό και προαστιακό ( κυρίως για το Λαύριο) τους στερεί τη δυνατότητα ανάπτυξης. Η εν λόγω αδυναμία παραμένει καθώς επι της ουσίας αγνοείται πότε και αν θα φτάσει ο προαστιακός στο Λαύριο ενώ επίσης αγνοείται αν θα επιδείξουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον κύκλοι της ακτοπλοΐας για να επενδύσουν στην παρούσα, δύσκολη φάση, όπου στο ακτοπλοϊκό σκηνικό συμβαίνουν αλλαγές.
Ένα άλλο στοιχείο που επίσης αξίζει να επισημανθεί είναι ο Αττικός Λιμενικός Άξονας «απώλεσε» ευκαιριών λόγω του ασφυκτικού κρατικού εναγκαλισμού και της αδυναμίας εύρεσης των απαιτούμενων κεφαλαίων για τη βελτίωση των υποδομών Τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ χθες , κατά τις ίδιες πηγές, υπογράμμισαν ότι η περαιτέρω ενδυνάμωση και η δυναμική των λιμανιών περιορίζεται από την ανάγκη νέων κεφαλαίων για επενδύσεις και διεύρυνση των υποδομών, ενώ τόνισαν ότι επιπλέον είναι αναγκαία μια διαχείριση με κυρίαρχο άξονα τις αναπτυξιακές προοπτικές του κάθε λιμανιού και των τοπικών κοινωνιών παράλληλα. Αυτή είναι μία στρατηγική προσέγγιση που επικροτείται από όλες τις πλευρές.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha