Τετ12132017

Last updateΤετ, 13 Δεκ 2017 10am

Απελεύθερη η σιδηροδρομική αγορά- «Πράσινο φως» για ΟΛΠ-ΟΛΘ

0000000000 TRAINOSE 1

Πρόσβαση και χρήση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής με στόχο την δρομολόγηση εμπορευματικών συρμών αποκτά η Rail Cargo Goldair εκπρόσωποι της οποίας θα υπογράψουν σήμερα το μεσημέρι την πρώτη, μετά την άρση του σιδηροδρομικού cabotage, συμφωνία με τον ΟΣΕ.

Η συμφωνία αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς η εν λόγω εταιρία εισέρχεται σε ένα νέο χώρο όπου μέχρι ώρας εμπορευματικές μεταφορές μπορούσε να διεξάγει η εξαγορασθείσα από την Ferrovie Dello Stato Italiane SpA ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Rail Cargo Logistics Goldair αποτελεί κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (OBB) που έχουν μακρόχρονη εμπειρία στις εμπορευματικές μεταφορές και της ελληνικής Goldair γεγονός που εκτιμάται ότι θα επηρεάσει σημαντικά το πεδίο του ανταγωνισμού σε επίπεδο logistics δεδομένης της δράσης των Αυστριακών της ΟΒΒ.

Ωστόσο στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο και ειδικότερα ο ζωτικός άξονας Πειραιά-Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε φάση εκσυγχρονισμού με την κυβέρνηση να «κινδυνεύει» να καταβάλει ένα σημαντικό κονδύλι στην περίπτωση που καταπέσουν οι ρήτρες αν μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου του 2018 δεν έχουν ολοκληρωθεί δύο σημαντικά έργα αναβάθμισης του δικτύου.

Πρόσφατα το “theseanation” είχε αναφερθεί στη σημασία του σιδηροδρομικού άξονα για τέσσερα στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας (ΟΛΠ,ΟΛΘ,ΟΛΒ,ΟΛΑ) και του «τρόμου» που προκαλεί στις ηγεσίες των λιμένων της Β. Ευρώπης το ενδεχόμενο ο άξονας αυτός να ωθήσει την δυναμική πρωτίστως των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Και τούτο γιατί τόσο ο θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού «καταλήγει» αφ ενός στον Πειραιά με την COSCO να τρέχει στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξής του σε κορυφαίο λιμάνι της Μεσογείου και αφ εταίρου η κοινοπραξία DIEP - Terminal Link – Belterra που θα αναλάβει τον ΟΛΘ εντός του Ιανουαρίου επίσης έχει στο στρατηγικό της σχεδιασμό για την ανάπτυξη του λιμένα το σιδηροδρομικό κομμάτι.

Παραμένοντας στην Β. Ελλάδα και εστιάζοντας στον άξονα της Εγνατίας το σιδηροδρομικό τοπίο με την αποκατάσταση της σύνδεσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης επίσης θα αλλάξει τις εμπορευματικές ροές καθώς η διασύνδεση με λιμάνια της Βουλγαρίας και Ρουμανίας θα ωθήσει τις συνδυασμένες μεταφορές ενώ γεωπολιτικά θα δώσει την ευκαιρία παράκαμψης των στενών του Βοσπόρου με ότι αυτό συνεπάγεται.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι με τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού άξονα Πειραιά-Θεσσαλονίκης και την άρση του σιδηροδρομικού cabotage θα δοθεί η δυνατότητα ανάπτυξης των ελληνικών logistics αλλά και του εμπορικού τμήματος του λιμένα του Βόλου καθώς αυτό βρίσκεται στο ενδιάμεσο της διαδρομής του προαναφερθέντος σιδηροδρομικού άξονα και γειτνιάζει με μία εκτεταμένη βιοτεχνική-βιομηχανική ζώνη της κεντρικής Ελλάδας.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha