Πεμ10192017

Last updateΠεμ, 19 Οκτ 2017 11pm

ΟΛΠ-ΟΛΘ: Κάνουν τα τρένα τον… ανταγωνισμό

0000000000 TRAINOSE 1

Για άλλα Ευρωπαϊκά λιμάνια το θέμα θεωρείται τελεσιδίκως λυμένο προς τον ρόλο των σιδηροδρομικών καλύψεων στο πεδίο του ανταγωνισμού, όχι όμως στην Ελλάδα.

Η «παρατήρηση» που έρχεται από τον χώρο των στελεχών του Ελληνικού blockchain δεν είναι χρονικά νέα αλλά τα τελευταία 24ωρα επανήλθε στο προσκήνιο με αφορμή τις περί του μελλοντικού ανταγωνισμού συζητήσεις μεταξύ ΟΛΠ-ΟΛΘ και λοιπών ελληνικών λιμένων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις των εν λόγω εμπειρογνωμόνων θα μπορεί να γίνει λόγος για ανταγωνιστικότητα των δύο μεγάλων και όχι μόνο λιμένων τότε και μόνον τότε όταν δηλαδή θα έχει «αποκατασταθεί», και μάλιστα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η σιδηροδρομική κάλυψη τους.

Από τα μέχρι σήμερα «διαρρεύσαντα»... στοιχεία προκύπτει ότι οι Κινέζοι στον Πειραιά κάνουν αγώνα για να διατηρήσουν την σιδηροδρομική κάλυψη όταν οι συνθήκες του δικτύου με τους μικρο-εκτροχιασμούς, τις καθυστερήσεις και τα άλλα προβλήματα που ανάγουν στο «κεφάλαιο» σιδηροδρομικό δίκτυο «απειλούν» να τορπιλίσουν παλαιές και νέες συμφωνίες για διασπορά εμπορευμάτων μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη δια του Πειραιώς.

Και αν το λιμάνι του Πειραιά, που μετά από μία συναπτή 20ετία «είδε» το τραίνο να έρχεται μέχρι τα ντόκα του η Θεσσαλονίκη ακόμη το περιμένει.

Να υπενθυμιστεί ότι η κοινοπραξία DIEP - Terminal Link – Belterra στην πρόσφατη σχετικά παρουσίασή της στην Αθήνα μεταξύ των άλλων είχε κάνει λόγο για «επέκταση» των πυλών του ΟΛΘ στη νότια Βαλκανική δια της σιδηροδρομικής καλύψεως.

Κατ αντιστοιχία οι εξαγγελθείσες σιδηροδρομικές καλύψεις της Αλεξανδρούπολης, που επίσης συζητούνται για μία συναπτή δεκαπενταετία, και ο ρόλος τους για την παράκαμψη του Βοσπόρου, τις συνδυασμένες μεταφορές κλπ θα πρέπει να γίνουν άμεσα.

Και όπως προαναφέρθηκε τότε και μόνον τότε θα μπορεί να γίνει λόγος τόσο για εσωτερικό ανταγωνισμό των λιμένων ΟΛΠ-ΟΛΘ-ΟΛΑ-ΟΛΒ αλλά και για ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας τους σε διεθνές περιβάλλον.

Δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής ότι λιμάνια της Β. Ευρώπης «τρέμουν» στην ιδέα της σιδηροδρομικής κάλυψης των ελληνικών λιμένων ενώ την ίδια ώρα τα ελληνικά logistics εξακολουθούν να «υποφέρουν» και αυτά από την εν λόγω κατάσταση.

ΟΛΠ-ΟΛΘ και χρονο –καθυστερήσεις

Ως γνωστόν για την υπόθεση του ΟΛΘ, και την κοινοπραξία τα «πράγματα» είναι προγραμματισμένα να «τρέξουν» μετά τις 16 τρέχοντος όσον αφορά στο διαδικαστικό τμήμα μέχρι της επίσημης αναλήψεως του λιμένα, που εμπειρογνώμονες, τοποθετούν κοντά στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2018.

Άρα και οι όποιες πιέσεις για το εκεί σιδηροδρομικό δίκτυο θα ξεκινήσουν στο δεύτερο εξάμηνο του 18 προς τον φορέα που διαχειρίζεται το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αντίστοιχα στον Πειραιά φαίνεται να ευελπιστούν στην ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σε όλη της διαδρομή, την σε ανεκτά επίπεδα συντήρηση των γραμμών για να αποφεύγονται εκτροχιασμοί αλλά και στην αλλαγή της «πολιτικής αντιμετώπισης» ενός θέματος μείζονος σημασίας, που εκτός από τον τομέα της κερδοφορίας, προσδιορίζει και τα οικονομικά και γεω-στρατηγικά συμφέροντα της χώρας, όπως αυτά περιγράφηκαν πρόσφατα με αφορμή τον ΟΛΑ δια στόματος πρωθυπουργού.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha