Δευ07242017

Last updateΚυρ, 23 Ιουλ 2017 10pm

Ένα τραίνο δρόμος για την πρωτιά;

pireas pct 50Για τα καλά στις ευρωπαϊκές συζητήσεις περί δυναμικής των λιμένων και όχι μόνο έχει «εδραιωθεί» το λιμάνι του Πειραιά το οποίο και «καλπάζει» προς την κατεύθυνση για την «κατάληψη» της πρώτης θέσης στην ομάδα των Μεσογειακών λιμένων. Οι Ισπανοί, σύμφωνα με εκτιμήσεις, φαίνεται να ανησυχούν ιδιαιτέρως για την δυναμική που διαθέτει το λιμάνι κυρίως δε για τις «τρομακτικών διαστάσεων» δυνατότητες που θα αποκτήσει στην περίπτωση που οι σιδηροδρομικές τους καλύψεις βελτιωθούν περαιτέρω.

Προς τούτο και το Ισπανικό ενδιαφέρον έχει στραφεί στις εν Ελλάδι σιδηροδρομικές εξελίξεις αλλά και παράλληλα σε εκείνες που θα διαδραματίσει προσεχώς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το οποίο δεν αποκλείεται να επιστρέψει δυναμικά στα διεθνή ταμπλό.

Ωστόσο οι Ισπανικές προσπάθειες φαίνεται ότι έχουν ήδη αποδώσει καθώς το δορυφορικό προς την Βαλένσια λιμάνι Sagunto έκλεισε το τετράμηνο του τρέχοντος έτους με αύξηση της τάξης του 16,58% στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Με το short sea να εμφανίζει μία νέα δυναμική ο Πειραιά μπορεί άνετα, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, να ανέβει θεαματικά προστιθεμένης και της δυναμικής από το σιδηροδρομικό έργο στο οποίο την πρωτοκαθεδρία διατηρούν τα λιμάνια της Β. Ευρώπης τα οποία και έχουν «αγχωθεί» για το ρόλο του Πειραιά.

Τα στοιχεία του γραφήματος για τους παροικούντες την Μιαούλη ειδήμονες σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών «λένε πολλά» με τους αντίστοιχους επαΐοντες σε θέματα logistics να σημειώνουν μεταξύ άλλων ότι η βελτίωση της σιδηροδρομικής κάλυψης και η επίλυση χρονιών προβλημάτων θα αλλάξει δυναμικά το τοπίο προς όφελος της οικονομίας και της δημιουργίας θέσεων εργασίας.

Top 10 EU US container ports 2016 770x433

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha