Κυρ12082019

Last updateΚυρ, 08 Δεκ 2019 11am

ΟΛΠ-ΟΛΘ: «Πλησιάζει» ο Οκτώβριος

OLP 6565

Ενώ επίκειται η ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης, εφόσον οριστεί το κυβερνητικό σχήμα τα «στοιχήματα» για την πορεία των ιδιωτικοποιήσεων μεταξύ των οποίων οι ΟΛΠ-ΟΛΘ, ήδη φαίνεται πως έχουν «ανανεωθεί».

Με τον Οκτώβριο να πλησιάζει «απειλητικά», το ερώτημα που αναδύεται είναι αν μέχρι τις προσδιορισμένες ημερομηνίες διεξαγωγής της δεύτερης και ουσιαστικής φάσης των δεσμευτικών προσφορών, θα έχουν ολοκληρωθεί οι «γραφειοκρατικές διαδικασίες» για τις αρχές Λιμένων αλλά και του master concession από τα συναρμόδια υπουργεία.

Και τούτο γιατί θεωρείται σίγουρο ότι το νέο κυβερνητικό σχήμα θα «χρειαστεί» ένα εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι να «στρώσει» εκ νέου η «κυβερνητική μηχανή». Και ενώ το γραφειοκρατικό θέμα «παίζει» παράλληλα «παίζει» και το θέμα των προσφορών (τίμημα) που προτίθενται οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων των χρηστών μετά τις τελευταίες τοποθετήσεις στη γειτονική Τουρκία και το λιμενικό της σύστημα τα περιθώρια να εγερθούν υπέρμετρες αξιώσεις για τους ΟΛΠ-ΟΛΘ ,μάλλον στενεύουν καθώς ο «άσσος» που «ονομάζεται» σιδηροδρομική κάλυψη «μάλλον είναι στο τραπέζι και όχι στο μανίκι» της κυβέρνησης εν αντιθέσει με την Τουρκική πραγματικότητα όπου οι σιδηροδρομικές καλύψεις λιμένων «σκίζουν».

Οι εξελίξεις περί τη συμφωνία με το Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά των Κινέζων φαίνεται να αφήνει «αμανάτι» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το οποίο για πολλοστή φορά και εξ αιτίας των παλινωδιών στη λιμενική πολιτική αλλά και εκείνης των συνδυασμένων μεταφορών, φαίνεται να χάνει μία ακόμη ευκαιρία. Την τελευταία τριετία η Τουρκία ανέπτυξε λιμενικές υποδομές σε στρατηγικής σημασίας σημεία για τα συμφέροντά της υποστηρίζοντας μάλιστα αυτές με σιδηροδρομικές διασυνδέσεις με το δίκτυο που επίσης αναπτύχθηκε χάρη και στην πασίγνωστη πλέον υποθαλάσσια σιδηροδρομική διασύνδεση της ευρωπαϊκής με την ασιατική πλευρά της.

Μα υπενθυμιστεί ότι καλά πληροφορημένες πηγές θέλουν τους Γενοβέζους να «βολιδοσκοπούν» το ενδεχόμενο κατάληξης του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού λίγο- ελάχιστα δυτικότερα του Πειραιά στις δικές τους λιμενικές εγκαταστάσεις.

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι το "theseanation" έχει κατ' επανάληψη αναφερθεί στην κινητικότητα των λιμένων με πρόσωπο στη Μεσόγειο, την ανάπτυξη των υποδομών τους και την προσπάθεια να παίξουν ρόλο στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης που δεν είδαν με καλό μάτι την «αναβίωση» του Πειραιά και την «τοποθέτησή του» στην 40η θέση της παγκόσμιας κατάταξης των λιμένων ελέω COSCO. Κατά τους εμπειρογνώμονες οι κίνδυνοι του ανταγωνισμού εξακολουθούν υπαρκτοί για τα ελληνικά λιμάνια.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter