Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Κλείδωσε» το μοντέλο αποκρατικοποίησης ΟΛΠ-ΟΛΘ

OLP 6565

Συγκλίνουσες είναι οι εκτιμήσεις ότι το μοντέλο αποκρατικοποίησης ΟΛΠ και ΟΛΘ έχει «κλειδώσει», με τις «ευχές» του Μεγάρου Μαξίμου καθώς όπως έχει καταγραφεί το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν διαφοροποιήσεις των συνιστωσών εντός των κόλπων του ΣΥΡΙΖΑ, περί του θέματος των αποκρατικοποιήσεων πολύ δε μάλλον εκείνων για τα λιμάνια.

Το σίγουρο είναι ότι ένα ποσοστό μεταξύ 51-53% , με βάση τις εκτιμήσεις θα διατεθεί άμεσα, ενώ με ορίζοντα τετραετίας πρόκειται να διατεθεί με την δομή του 4% ανά έτος και το υπόλοιπο 16% υπό την προϋπόθεση παράλληλων - παράπλευρων επενδύσεων αλλά και της πορείας της γενικότερης ιδιωτικοποίησης ως στοιχείου επένδυσης σε τομείς της ευρύτερης οικονομίας.

Βέβαια για τα λιμάνια οι επενδύσεις αυτές περιστρέφονται εντός του cluster των λιμενικών υπηρεσιών με προεξάρχουσα την περίπτωση της ανάπτυξης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων δηλαδή γενικότερα της ανάπτυξης της Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης που εκτείνεται από τον Πειραιά μέχρι και το Πέραμα όσον αφορά στον τομέα ελέγχου του ΟΛΠ.

Μόλις πρόσφατα η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ κατέστησε σαφές ότι η διαδικασία συνεχίζεται και παραμένει αδιάβλητη αφού επίσης καθίσταται σαφές ότι όλες οι πλευρές που μετείχαν και πέρασαν την α' φάση του διαγωνισμού θα κληθούν α ενημερωθούν επισήμως από το ΤΑΙΠΕΔ για τις μικρές όπως αναφέρθηκε αλλαγές στο διαδικαστικό του διαγωνισμού.

Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι μεγάλοι «διεκδικητές» του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ αποτελούν η Maersk και η Cosco, οι οποίες συνεχίσουν να διατηρούν ζέον ενδιαφέρον και της β' φάσης του διαγωνισμού την ημερομηνία διεξαγωγής του οποίου αναμένουν με ανάλογο ενδιαφέρον.

Όπως το TheSeaNation έχει αναφέρει ο προσδιορισμός της ημερομηνίας από το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται με ενδιαφέρον αφού τότε θα έχουν ξεκαθαρίσει και οι μνημονευόμενες μικρές ρυθμίσεις της ανακοίνωσης του ΤΑΙΠΕΔ ενώ με αυτήν θα προσδιοριστεί ουσιαστικά και ο χρόνος κατά τον οποίο ο κρατικός κορβανάς θα «γεμίσει» από το τίμημα που θα δώσουν πλειοψηφικά οι δύο μεγάλοι διεκδικητές αν και δεν αποκλείεται να υπάρξουν και εκπλήξεις.

Το θέμα του ΟΛΘ υπάρχει αντίστοιχη αναμονή ενώ υπάρχει περιπλοκή καθώς η ρωσική πλευρά που διεκδικεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί την διάθεση σύνδεσης των δύο διαγωνισμών κάτι που και η προηγούμενη κυβέρνηση είχε απορρίψει.

Σήμερα το πρωί η ΟΜΥΛΕ πραγματοποίησε πορεία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας προειδοποιητικού χαρακτήρα, στο υπουργείο Ναυτιλίας, όπως είχε ανακοινώσει.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter