Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ανοιχτές οι περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα λιμάνια

201503121415593345

«Λιμάνια και Περιβαλλοντικές Προκλήσεις- Ευκαιρίες Ανάπτυξης» είναι το θέμα Εσπερίδας η οποία είναι σε εξέλιξη σε αίθουσα του Ε.Β.Ε.Π. όπου αναλύονται σε τρεις κύκλους συζητήσεων θέματα που αφορούν τα λιμάνια και την περιβαλλοντική τεχνολογία στις Μ.μ.Ε. που δραστηριοποιούνται γύρω από τα λιμάνια ενώ θα επιχειρηθεί για πολλοστή φορά να καταδειχθεί ο συσχετισμός του λιμανιού με την πόλη και των παραμέτρων ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας.

Την εν λόγω Εσπερίδα διοργανώνει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) στο πλαίσιο του έργου "GREENBERTH".

Στον κύκλο συζήτησης που είναι σε εξέλιξη τώρα, ο Σύμβουλος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, A.Κορρές, ο Πρόεδρος του ΒΕΠ Α. Μιχάλαρος, ο Πρόεδρος του ΕΣΠ, Ν. Μανεσιώτης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, Α. Βατίστας, αλλά και ο Εμπορικός Διευθυντής της PCT, Τ. Βαμβακίδης, αναφέρονται στην δυναμική των Μ.μ.Ε. επιχειρήσεων δηλαδή του cluster που δραστηριοποιείται γύρω από τις λιμενικές δραστηριότητες, παρουσιάζοντας ο καθένας από την πλευρά του την εικόνα που έχει για τις οικονομικές δραστηριότητες αλλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν περαιτέρω ανάπτυξης.

Αναφορικά με το θέμα του περιβάλλοντος οι ομιλητές αναφέρονται στα μέτρα που έχουν ληφθεί και στη νομολογία που υφίσταται η οποία ως ένα βαθμό επηρεάζει τις δραστηριότητες των κλάδων.

Να σημειωθεί ότι Τ. Βαμβακίδης αναφερόμενος στις δραστηριότητες που αναπτύσσει η PCT (Θυγατρική της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά) ανέφερε ότι η PCT υλοποιεί ένα ταχύρυθμο περιβαλλοντικό πρόγραμμα καθώς τα περισσότερα μηχανήματα τα οποία λειτουργούν στις εγκαταστάσεις της λειτουργούν με ηλεκτρικό ρεύμα, άρα και με μηδενικούς ρύπους για την ατμόσφαιρα ενώ αναφορικά με τις μεταφορές σημείωσε ότι η διακίνηση των εμπορευμάτων με τους εμπορικούς συρμούς μέσα από το λιμάνι του Πειραιά για τις εγκαταστάσεις της PCT, αποτελούν μια ακόμη οικολογική προσέγγιση δεδομένου ότι ο συνδυασμός πλοίου – τρένου είναι ο φιλικότερος προς το περιβάλλον στις συνδυασμένες μεταφορές.

Ο κ. Α. Κορρές αναφέρθηκε στο «πρόβλημα» της ηλικίας των πλοίων του τομέα των Μεσογειακών Φορτηγών δηλαδή, δίνοντας την περιβαλλοντική διάσταση αλλά και τα προβλήματα που δημιουργούνται όταν αυτά τα πλοία εμπλέκονται σε ατυχήματα, καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων τους προσάπτουν το θέμα της ηλικίας.

Ο Πρόεδρος του ΒΕΠ Α. Μιχάλαρος αναφέρθηκε στην βιοτεχνία που αναπτύχτηκε γύρω από τη ναυτιλία, σημειώνοντας ότι χάρη ση ναυτιλία αναπτύχθηκε ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα ενώ θύμισε ότι το 1967 στο Νεώριο Σύρου επιχειρήθηκε η πρώτη κατασκευή στον κόσμο ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Για να σημειώσει επίσης και την σημασία που έχει για τον βιοτεχνικό κλάδο και γενικά για τον τεχνικό κόσμο, η Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου και τα τεχνικά βιβλία, χάρη στα οποία γενιές ολόκληρες απέκτησαν κορυφαίες γνώσεις.

Στην ομιλία του ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, επεσήμανε ότι, πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος, που διαδραματίζουν οι Μ.μ.Ε. στις Λιμενικές Κοινότητες, σχετικά με την ενεργειακή αποδοτικότητα των λειτουργιών ελλιμενισμού και τη χρήση, περιβαλλοντικά, φιλικών τεχνολογιών.

Στον χαιρετισμό του ο κ. Κορκίδης ανέφερε, μεταξύ άλλων:

«... Το Ε.Β.Ε.Π. χαιρετίζει την πρωτοβουλία της διοργάνωσης της εσπερίδας, στο πλαίσιο του έργου «GREENBERTH», του Προγράμματος «Μεσογειακός Χώρος» της Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας. Σκοπός του έργου είναι να ενθαρρύνει την ένταξη Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (Μ.μ.Ε.) στα σχέδια στρατηγικής ανάπτυξης των φορέων διαχείρισης λιμενικών εγκαταστάσεων, μελετώντας λεπτομερώς τις δυνατότητες βελτιστοποίησης της ενεργειακής αποδοτικότητας των λιμένων, τη δυνατότητα χρήσης, περιβαλλοντικά, φιλικών τεχνολογιών και την εφαρμογή τους, μέσω της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών και εμπειριών, σε έξι λιμάνια των χωρών της Μεσογείου (Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Σλοβενία, Κροατία και Ελλάδα). Οι φορείς διοίκησης και διαχείρισης των λιμένων ασκούν έντονη επιρροή στις επιχειρήσεις, που συγκροτούν την επονομαζόμενη «Λιμενική Κοινότητα», οι οποίες καλούνται να αναβαθμίζουν συνεχώς τις διαδικασίες τους και τις τεχνολογίες που προσφέρουν, προσαρμόζοντας έτσι τα επιχειρηματικά τους μοντέλα στις συνθήκες της εσωτερικής και διεθνούς αγοράς. Για το λόγο αυτό, το έργο "GREENBERTH" προτείνει τη συμμετοχή πολυάριθμων φορέων για το καθορισμό στρατηγικών σχεδίων, μεταξύ των φορέων διαχείρισης των λιμένων και ενεργειακά αποδοτικών Μ.μ.Ε.

Οι βασικές δράσεις του έργου συνοψίζονται στις παρακάτω: α. Οι λιμενικές αρχές ως κύριοι φορείς διοίκησης και διαχείρισης των λιμένων θα συντονίσουν αναπτυξιακές ενέργειες, με στόχο την βελτιστοποίηση της ενεργειακής αποδοτικότητας των λιμένων, β. θα προωθήσουν την ανάπτυξη Μ.μ.Ε. ως ειδικών σε θέματα ενέργειας αναφορικά με λιμενικές λειτουργίες, γ. θα υποστηρίξουν τη συνεργασία Μ.μ.Ε. και μεγάλων εταιρειών διαχείρισης λιμένων και εφοδιαστικής και δ. θα παρέχουν μαζί με τους ερευνητικούς εταίρους του έργου υποστήριξη σε τεχνικά θέματα.

Πιστεύω, ακράδαντα, ότι, τα λιμάνια της Μεσογείου και ιδιαίτερα του Πειραιά, μπορούν να υποστηρίξουν το σημαντικό ρόλο της ανάπτυξης και της αύξησης των θέσεων εργασίας, κλειδί για μια ανταγωνιστική και καινοτόμο οικονομία. Η προώθηση της λιμενικής βιομηχανικής πολιτικής στη Μεσόγειο, απαιτεί, να δοθεί, παράλληλα, ιδιαίτερη προσοχή σε όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τόσο στο εμπόριο, όσο και στον τομέα παροχής υπηρεσιών. Άποψη, που έχω υποστηρίξει σθεναρά και ως Πρόεδρος της Επιτροπής για τη Βιομηχανία και Ναυτιλία, της Ένωσης Μεσογειακών, Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων (ASCAME)....".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter