Κυρ01262020

Last updateΚυρ, 26 Ιαν 2020 11am

Σινο-Ρωσική «μάχη» για ΤΡΑΙΝΟΣΕ- λιμάνια με «φόντο» Ε.Ε.

cosco-olp-provlita

Οι πρόσφατες αναφορές του Κινέζου πρωθυπουργού και για τις σιδηροδρομικές μεταφορές φαίνεται ότι λειτούργησαν καταλυτικά για την επαναφορά στο προσκήνιο του συνόλου των θεμάτων που άπτονται των ιδιωτικοποιήσεων που επιχειρεί η ελληνική κυβέρνηση στο σιδηροδρομικό πεδίο.

Όπως μετέδωσε και το ΑΠΕ σε συνέντευξή του στο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ ο πρόεδρος του κρατικού σιδηροδρομικού δικτύου της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Γιακούνιν επανέλαβε μεταξύ άλλων το Ρωσικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε δηλώσεις του ο κ. Γιακούνιν μεταξύ άλλων αποκάλυψε ότι έχει εξεταστεί από Ρωσικής πλευράς το θέμα του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, σε συνδυασμό με τη δημιουργία μιας νέας σιδηροδρομικής διόδου εμπορευμάτων μέσω γειτονικών χωρών προς την Ευρώπη για να σημειώσει πως έχει ιδιαίτερη σημασία, η απόκτηση του δικαιώματος χρήσης όχι μόνο του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και υποδομών μέσω των οποίων θα μεταφέρονται τα εμπορεύματα.
Να σημειωθεί ότι και το Κινεζικό ενδιαφέρον πέρα των λιμενικών εγκαταστάσεων έχει εστιάσει εσχάτως στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που επίσης φαίνεται πως έχει μελετηθεί από Κινεζικής πλευράς, αφού από του βήματος του φόρουμ Ναυτιλιακής, Επενδυτικής και Εμπορικής Συνεργασίας Ελλάδας - Κίνας, ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ σημείωσε πως το Πεκίνο μπορεί να προσφέρει «χρηματοδοτική υποστήριξη» για τα σιδηροδρομικά έργα επισημαίνοντας ότι η Κίνα είναι έτοιμη να επενδύσει για τον εκσυγχρονισμό και τη συντήρηση των ελληνικών σιδηροδρομικών γραμμών προς την Ευρώπη, προκειμένου να μειωθεί κατά περαιτέρω 2 με 3 ημέρες ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσουν τα κινεζικά αγαθά στις ευρωπαϊκές αγορές. Κάτι που άλλωστε είχε αναφέρει και στις δηλώσεις του στις εγκαταστάσεις της PCT SA.

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η Κινεζική πλευρά δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της για τον τομέα των logistics και γενικότερα των συνδυασμένων μεταφορών, καθώς είναι προφανές ότι δια του Πειραιά η διασπορά εμπορευμάτων εταιριών υψηλής τεχνολογίας και όχι μόνο στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης μπορούν να γίνουν από το ελληνικό λιμάνι.

Ωστόσο η Ρωσική πλευρά έχει βάλει στο «κάδρο» και τον ΟΛΘ ως λιμένα με κομβικό ρόλο για τη νότια Βαλκανική ενδοχώρα αλλά και ευρισκόμενο στο πολλά υποσχόμενο μελλοντικά σιδηροδρομικό άξονα της «Εγνατίας». Και δεν είναι μόνο αυτό.

Στις δηλώσεις του ο κ. Γιακούνιν φαίνεται πως επίσης βάζει στο «κάδρο» των γενικότερων εξελίξεων όσον αφορά στις ελληνικές αποκρατικοποιήσεις και το ρόλο της ΕΕ στην λήψη των όποιων αποφάσεων από την ελληνική πλευρά. Ωστόσο σημειώνει πως στο θέμα των επενδύσεων θα δεν ήθελε «να παίζει σημαντικό ρόλο η πολιτική προσέγγιση» τονίζοντας πως «πρόκειται για επιχειρηματικό επενδυτικό έργο και όλοι ξέρουμε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ δυσχερή οικονομική κατάσταση. Από όσο εγώ μπορώ να καταλάβω η κυβέρνηση ασκεί μια ρεαλιστική πολιτική και ελπίζω πάνω στον συγκριμένο διαγωνισμό να συνεχίζει με τον ίδιο τρόπο».

Στον ίδιο καμβά ο κ. Γιακούνιν τοποθετήθηκε και για το θέμα των θέσεων εργασίας αλλά και το συζητούμενο θέμα της κρατικής διαχείρησης. «Είναι καλύτερα να δημιουργηθούν υψηλά ειδικευμένες ακριβοπληρωμένες θέσεις εργασίας, παρά να συνεχιστεί μια νοσηρή κατάσταση... Είναι όπως ένα διάστημα στην ΕΣΣΔ, όταν λέγαμε ότι το κράτος παριστάνει πως μας πληρώνει και εμείς παριστάνουμε πως δουλεύουμε...

Όπως ξέρετε από αυτό τίποτα καλό δεν βγήκε. Το λέω καθαρά αντικειμενικά πως όποιος και να έρθει και να διεκδικήσει το διαγωνισμό, Ευρωπαίοι, Κινέζοι, Ρώσοι, ακόμη και η κοινή ελληνική γνώμη έχει πειστεί πως θα πρέπει να γίνουν ριζικές τομές στου ελληνικούς σιδηροδρόμους. Σε αυτή την επιχείρηση θα πρέπει να εργάζεται ένας τέτοιος αριθμός εργαζομένων που είναι απαραίτητος. Όλοι μας γνωρίζουμε πως από ένα ρούβλι που επενδύουμε στις υποδομές του έργου, έχουμε τρία ρούβλια απόδοση για την οικονομία της χώρας. Και στον τομέα των σιδηροδρόμων δημιουργούνται το λιγότερο τρεις νέες θέσεις εργασίας. Τι είναι λοιπόν καλύτερο να γίνει: Να διαιωνίζεται μια "νεκρή" επιχείρηση ή να αναμορφωθεί όλο το σύστημα το οποίο θα δώσει νέες υψηλής ειδίκευσης θέσεις εργασίας;» κατέληξε ο κ. Γιακούνιν.

Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σχολιάζοντας το Ρωσικό και Κινεζικό ενδιαφέρον για τον ελληνικό σιδηρόδρομο σημείωναν με νόημα ότι τα λιμάνια δεν μπορούν πλέον εκ των πραγμάτων να ανταποκριθούν στις επιταγές του διεθνούς εμπορικού γίγνεσθαι αν δεν έχουν άρτια σιδηροδρομική κάλυψη που επιτρέπει συνδυασμό μεταφοράς αλλά και ανάπτυξη των logistics λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το τραίνο πλέον αποτελεί εργαλείο ζωτικής σημασίας για τα λιμάνια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter