Σαβ08172019

Last updateΣαβ, 17 Αυγ 2019 7pm

Στο «μικροσκόπιο» των mega alliances ο Πειραιάς

olp-5739

Ήταν αναμενόμενο, ο Πειραιάς με την αλματώδη άνοδο του, να τεθεί στο «μικροσκόπιο» των mega alliances, που όπως κατ' επανάληψη έχει αναφέρει το "TheSeaNation" αναζητούν γρηγορότερους και καταφανώς φθηνότερους - από άποψη κόστους μεταφοράς - διεξόδους στη διακίνηση – διασπορά φορτίων στις ευρωπαϊκές, βαλκανικές και όχι μόνο αγορές των γραμμών Ασίας-Ευρώπης.

Η είσοδος της Cosco στον Πειραιά και εν συνεχεία τα στοιχεία για την ανάπτυξη του λιμανιού αποτέλεσαν αιτία «αφύπνισης» των mega alliances που τώρα, σύμφωνα και με στοιχεία μελετών που βγαίνουν στον αέρα εξετάζουν κάθε πιθανό σενάριο αξιοποίησης του Πειραιά ο οποίος και προβάλει πλέον και ένα επιπρόσθετο σχετικό στοιχείο που δεν είναι άλλο από την σιδηροδρομική εξυπηρέτηση φορτίων.

Εξυπηρέτηση που ευτυχώς δημιουργήθηκε ύστερα από συζητήσεις που διήρκεσαν πάνω από μία συναπτή εικοσαετία.

Τι θα είχε γίνει αν ο Πειραιά είχε προ ετών σιδηροδρομική κάλυψη φορτίων δεν είναι της παρούσης να αναλυθεί αλλά εκείνο που διαφαίνεται στον ορίζοντα των ευρωπαϊκών λιμανιών είναι ότι ο σιδηρόδρομος θα παίξει και την «τελευταία πράξη» στο θέμα της ανακατανομής των εμπορευματικών ροών όπως ορθώς εικάζουν οι μελέτες που έχουν βγει , όπως προαναφέρθηκε στον αέρα.

Να σημειωθεί ότι Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία εξακολουθούν τον «αγώνα δρόμου» για να αναπτύξουν πλήρη σιδηροδρομική κάλυψη μεταξύ των λιμένων τους όχι απλά με εμπορικούς συρμούς αλλά με υπερταχείες με προφανή στόχο να μειώσουν τους χρόνους διακίνησης και διασποράς φορτίων. Που είναι και το ζητούμενο.

Σε αυτό το σκηνικό τουλάχιστον σήμερα τρία εμπορικά ελληνικά λιμάνια θα μπορούσαν να «παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο» στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας καθώς διαθέτουν σιδηροδρομική κάλυψη.

Και δεν είναι άλλα από τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και προσεχώς, αν δεν υπάρξουν αναίτιες κωλυσιεργίες και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Άλλωστε το Ρωσικό αλλά και Κινεζικό ενδιαφέρον για τους σιδηροδρόμους που έχει καταγραφεί έντονο υποδηλώνει εξόφθαλμα προφανώς τη σημασία της σιδηροδρομικής κάλυψης ακόμη και για τους αδαείς περί το διεθνές εμπόριο και τις μεταφορές.

Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν η κυβέρνηση θα προχωρήσει με γοργά βήματα στην αξιοποίηση αυτών των «ευκαιριών» με δομικές αλλαγές ή όχι.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter