Κυρ08182019

Last updateΚυρ, 18 Αυγ 2019 10pm

«Μάχη γοητείας» της Ρ3 ξεκίνησαν τα λιμάνια ανά τον κόσμο

amvourgo-000

Το έβλεπαν, το άκουγαν, αλλά ωστόσο «κρατούσαν» και τις επιφυλάξεις τους στην προοπτική η «P3 alliance» ότι θα ξεκινούσε «χωρίς προβλήματα» από τις αρχές Μαρτίου του σε σχεδόν δύο εικοσιτετράωρα εισερχόμενου νέου έτους το νέο «δομικό σχήμα» που το παγκόσμιο εμπόριο αναμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ο λόγος βέβαια για τις ανά τον κόσμο ηγεσίες των μεγάλων εμπορικών λιμένων, και όχι μόνο, που κρατούσαν επιφυλάξεις για το εγχείρημα καθώς οι «αρμόδιες» σε ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ αρχές είχαν θέσει στο «μικροσκόπιο» τα περί ανταγωνισμού, στρεβλώσεων και λοιπών αναλύσεων που ενίοτε δημιουργούν χρονο-καθυστερήσεις και αναβολές .

Αλλά οι λόγοι των επιφυλάξεων εξέπεσαν, ή φάνηκε να εξέπεσαν, όταν εκπρόσωποι των τριών ρυθμιστικών αρχών -της Αμερικανικής Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ναυτιλίας , της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του υπουργείου μεταφορών της Κίνας προέβησαν σε δήλωση στην Ουάσιγκτον, όπου ως γνωστόν συνεδρίασαν από κοινού.

Σύμφωνα με αυτή την ανακοίνωση, που είδε το φώς της δημοσιότητας από τα ειδησεογραφικά πρακτορεία και το διεθνή ειδικό τύπο «Οι ρυθμιστικές αρχές έχουν διαπιστώσει ότι η P3 δεν αποτελεί συγχώνευση εταιρειών, αλλά μια συμμαχία. Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα θα εγκριθεί, αλλά θα περιλαμβάνει ρήτρες για την προστασία τρίτων όπως οι φορτωτές, οι προμηθευτές καυσίμων αλλά και οι μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες, από το ενδεχόμενο να υπάρξει καθορισμός τιμών και αθέμιτος ανταγωνισμός».

Ο λόγος πλέον περνάει στις ηγεσίες των λιμένων που είναι προφανές ότι θα «δώσουν γη και ύδωρ» προκειμένου να εξασφαλίσουν προσεγγίσεις πλοίων της P3 και ειδικότερα της κατηγορίας των giga- boxships που αποτελούν και το νέο μεγάλο στοίχημα με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Ως συνήθως αναλυτές του τομέα έχουν επισημάνει ευλόγως ότι θα υπάρξει μεγάλη ανακατανομή ρόλων, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού των ναυτιλιακών εταιριών καθώς η περίπτωση της Ρ3 δεν είναι η μοναδική που επέρχεται αλλά ίσως η πρώτη που γίνεται γνωστή.

Το τελευταίο διάστημα και άλλες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες ανάπτυξης «συμμαχιών» δεδομένου ότι αυτό δεν δημιουργεί «νομικά προηγούμενα» αναφορικά με τους διεθνείς κανονισμούς ανταγωνισμού και διαδικασιών του free and faire competition. Ωστόσο αν οι συγκεκριμένοι αναλυτές βλέπουν το συγκεκριμένο ορίζοντα «συνάδελφοί τους' βλέπουν προσεχώς μία υπερ-προσφορά τονάζ από πλοία μεσαίων και μικρών κατηγοριών μη εξαιρώντας και το ενδεχόμενο να υπάρξει «ανεργία» για ορισμένα εξ αυτών που είναι ναυλωμένα τώρα στις εταιρίες που συνθέτουν την Ρ3, στη λογική της «καθετοποίησης» στις ανά τον κόσμο γραμμές.

Βέβαια οι αναλυτές αφήνουν και ένα σοβαρό παράθυρο ανοικτό καθώς το «ουδέν κακό αμιγές ... κλπ» στην περίπτωση της προσφοράς τονάζ ανεξάρτητα αν θα ζημιώσει τις ναυτιλιακές εταιρίες που τα έχουν υπό τη διαχείρισή τους θα συμβάλει στη περεταίρω μείωση του κόστους των μεταφορικών και συνακόλουθα των «λιμανιάτικων».

Στο πεδίο αυτό αναμένεται να διεξαχθούν ισχυρές μάχες καθώς οι ηγεσίες των λιμένων εφάρμοζαν «πελατοκεντρική πολιτική» της οποίας ωστόσο εκ των γεγονότων πλέον βασικές παράμετροί της αλλάζουν. Με ότι αυτό μπορεί να συνεπαχθεί για τον αναπροσδιορισμό των ρόλων στις περιφερειακές αλλά και στη διεθνή κατάταξη των λιμένων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter