Δευ10142019

Last updateΔευ, 14 Οκτ 2019 2pm

Λιμάνια ΕΕ: Βόρειοι VS νοτίων (;)

OLP-853-

Η «χαρά» των ευρωσκεπτικιστών; Άλλο ένα γεγονός στη σωρεία άλλων που εμφανίζουν την διαρκή αντιπαλότητα των λιμένων της Β. Ευρώπης με τα συνάδελφα τους της Νότιας; Για τους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων το «σκηνικό» που τείνει να διαμορφωθεί γύρω από το θέμα των αποκρατικοποιήσεων λιμένων και εκπλήρωσης των προαπαιτούμενων αποδίδεται στις παρασκηνιακές διεργασίες στις «κουίντες» των Βρυξελλών.

Που σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελαν να δουν, επί των ημερών τους, τα λιμάνια του Βορρά να «καταρρέουν» κάτω από το βάρος του ανταγωνισμού λιμένων του Νότου, όπως η περίπτωση του Πειραιά. Όπου το διεθνές εμπόριο διαβλέπει μεν τις δυνατότητες αλλά αναμένει το «ξεκαθάρισμα» που δεν φαίνεται να συμβαίνει στο εγγύς μέλλον καθώς έχουν προστεθεί και νέες πράξεις σε ένα έργο που καθιστά το σκηνικό πολυσύνθετο και κυρίως εξαιρετικά «εύθραυστο».

Γεω-στρατηγικές, πολιτικές, οικονομικές ακόμη και στρατηγικές ,με την καθαρή έννοια σχέσεις, διαμορφώνουν τις τάσεις και μάλιστα σε χρονική συγκυρία όπου η εμφάνιση των μεγάλων συνασπισμών δυνάμεων στη χορεία των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έχουν βάλει φωτιά στο οικονομικό και πολιτικό παρασκήνιο σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα με τα απανταχού λιμάνια να παρακολουθούν τις εξελίξεις στο συγκεκριμένο θέμα σχεδόν «αποσβολωμένα».

Και μόνο το πολύπτυχο του θέματος συνολικά φαίνεται ότι από τη μία δημιουργεί προβλήματα στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αλλά από την άλλη παρέχει ένα «ζωτικό χρόνο» όπου τάσεις, προτάσεις και διαθέσεις «ξεγυμνώνονται» ενώπιον του κοινού, εν προκειμένω των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων, διεκδικώντας σε ένα αμφίβολο περιβάλλον και σε συγκυριακή ρευστότητα την «επιβεβαίωση της επόμενης ημέρας». Αλλά ποια θα είναι αυτή; Και πότε χρονικά; Ουδείς μπορεί να προσδιορίσει.

Και μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό γεγονότων τα μόνα κερδισμένα εμφανίζονται τα λιμάνια της Β. Ευρώπης παρά το γεγονός ότι Γαλλικά και Ιταλικά λιμάνια, απαλλαγμένα από κρατισμούς και συντεχνιακές αντιλήψεις και υπό τον έλεγχο των παραγωγικών τάξεων, έχουν καλύψει το handicap των εξοπλισμών αλλά και των σιδηροδρομικών συνδέσεων και με τον Πειραιά να κάνει άλμα στην παγκόσμια κατάταξη των λιμένων.

Άλμα που έχει θορυβήσει τον ανταγωνισμό «ξυπνώντας» ενίοτε στα κέντρα των Βρυξελλών «λανθάνουσες» συγκεκαλυμμένες θέσεις υπέρ του Βορά με ότι αυτό μπορεί και να συνεπάγεται. Ανεξαρτήτως πάντως των εξελίξεων για την ελληνική πλευρά ένα είναι σίγουρο. Ότι ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, ο Βόλος, η Ηγουμενίτσα και η Πάτρα δεν πρέπει να χάσουν το «κύμα των εξελίξεων» .

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter