Δευ10142019

Last updateΔευ, 14 Οκτ 2019 2pm

Μ. Βαρβιτσιώτης: Θα αξιοποιηθεί η λιμενική περιουσία εντός του '14

varvitsiotis-9965

Αποτελεί στόχο η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου των 450 εκατ. ευρώ, από την αξιοποίηση της λιμενικής περιουσίας εντός του επόμενου έτους, τονίζει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης στην οποία και αναφέρεται στις προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου το επόμενο διάστημα -εν όψει της ανάληψης της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Ελλάδα.

Ειδικότερα αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, υπογραμμίζει ότι το ΤΑΙΠΕΔ είναι πλέον έτοιμο και ότι στις πολιτικές προτεραιότητες της κυβέρνησης για το 2014, είναι η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου των 450 εκατ. ευρώ, από την αξιοποίηση της λιμενικής περιουσίας.

Στο ερώτημα περί της τοποθέτησης του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη, υπέρ της παραχώρησης ο υπουργός σημείωσε ότι «ο πρόεδρος του ΟΛΠ δεν είναι ο ιδιοκτήτης των μετοχών του αλλά το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο και θα αποφασίσει βάσει και των δημοσιονομικών στόχων που έχουν τεθεί, τι ακριβώς θα γίνει.

Αυτή τη στιγμή, πρόσθεσε, υπάρχει ενδιαφέρον πέρα από την Cosco και από άλλους μεγάλους επενδυτές, αλλά επιφυλάχθηκε να μην αποκαλύψει, καθώς στόχος είναι να προελκυσθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι.

Μάλιστα εμφανίστηκε σίγουρος ότι σύντομα θα ανακοινωθεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού καθώς το ΤΑΙΠΕΔ σήμερα είναι έτοιμο και έχει ολοκληρώσει το pre marketing, δηλαδή βρήκε τους ενδιαφερόμενους, συζήτησε μαζί τους, είδε τι ακριβώς θέλουν να αγοράσουν και αναμένεται η κατάρτιση σχεδίου αποκρατικοποίησης. Όσον αφορά στα της απασχόλησης των λιμενεργατών τόνισε ότι από την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ δεν θα επηρεαστούν καθόλου οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων.

Ωστόσο διευκρίνισε ότι αν ο επενδυτής είναι διατεθειμένος να πληρώσει αποζημιώσεις και να προχωρήσει σε κάποιο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου θα το κρίνει ίδιος.

Όσον αφορά στα της ναυτιλίας στο ερώτημα σχετικά με αναφορές το τελευταίο διάστημα από το τμήμα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, ότι ο κλάδος της ναυτιλίας καταρρέει και διαρκώς φεύγουν πλοία από την ελληνική σημαία, ενώ σημειώνεται σημαντική πτώση και στην εισροή του ναυτιλιακού συναλλάγματος ο υπουργός σημείωσε τα ακόλουθα: «Υπάρχει πτώση στην εισροή του ναυτιλιακού συναλλάγματος, διότι έχουν πέσει δραματικά οι ναύλοι τα τελευταία χρόνια, καθώς και οι τιμές και οι αξίες των πλοίων. Δεν φεύγουν πλοία από την ελληνική σημαία, αντιθέτως ο αριθμός των πλοίων παραμένει ο ίδιος και σταθερός τα τελευταία χρόνια με ελάχιστες διακυμάνσεις.

Αυτό που αυξάνει κάθε χρόνο είναι το τονάζ, δηλαδή το μέγεθος των πλοίων. Αυτό που κάνει ακόμα καλύτερη την ελληνική ναυτιλία είναι ότι μειώνεται ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων, καθώς έχουμε καινούργια και μεγαλύτερα που μπαίνουν στην ελληνική σημαία και αποχωρούν τα παλαιότερα και μικρότερα». Η συνεισφορά των Ελλήνων εφοπλιστών, συνέχισε, μέσα στο 2012 ήταν 15 εκατ. ευρώ από τη φορολογία των πλοίων ανάλογα με το τονάζ, ενώ των ναυτικών με την αύξηση που έγινε από 01/01/2013 στη φορολογία, θα ξεπεράσει τα 55 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με το επίμαχο θέμα της φορολόγησης της ναυτιλίας επίσης ο κ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε τα ακόλουθα: «Η συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία είναι μεγάλη καθώς ανέρχεται περίπου στο 7% με 8% του ΑΕΠ και στις καλές περιόδους ξεπερνάει το 13% με 14%. Είναι ένας τομέας που έχουμε την ευρωπαϊκή πρωτοκαθεδρία και αυτό είναι κάτι που δεν έχει οικονομικό όφελος, αλλά πολιτικό αντίκτυπο. Σημειώνω ότι η πλοιοκτησία δεν έχει μείνει εκτός φορολογίας.

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει φορολόγηση και στα πλοία υπό ξένη σημαία που διαχειρίζονται στην Ελλάδα. Και με την οικειοθελή συνεισφορά οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποφάσισαν για την επόμενη τριετία να καταβάλουν διπλάσιο φόρο επί του τονάζ, που καταβάλουν. Σαφέστατα τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει το φορολογικό καθεστώς το ναυτικών, ωστόσο στη συγκεκριμένη συγκυρία δεν υπάρχουν δυνατότητες για φορολογικές ελαφρύνσεις.

Ως Υπουργείο Ναυτιλίας, ωστόσο, έχουμε έναν προβληματισμό για τη φορολόγηση των Ελλήνων ναυτικών, καθώς αυτό οδηγεί πολλούς να μην επιλέγουν ελληνικά πλοία να ναυτολογηθούν, αλλά να μπαίνουν σε ξένα προκειμένου να μην πληρώνουν το φόρο.».

Όσον αφορά στο ακτοπλοϊκό ο υπουργός τέλος έκανε λόγο για τους στόχους της ναυτικής εκπαίδευσης, για την αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό του ακτοπλοϊκού δικτύου ενώ δεν παρέλειψε να μην αναφερθεί και σ τις «παθογένειες» της επισκευαστικής ζώνης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter