Τετ06192019

Last updateΤετ, 19 Ιουν 2019 9pm

Τα «έξυπνα» λιμάνια συμβάλουν στην μείωση των αέριων ρύπων

0valencia port

Ολιστική αντιμετώπιση του θέματος της μείωσης των αέριων ρύπων «βλέπουν ως μόνη λύση» αναλυτές του τομέα των λιμένων πολλά εκ των οποίων έχουν εμπλακεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στις συζητήσεις που εξελίσσονται σε επίπεδο ΙΜΟ. Γεγονός είναι ότι η ψηφιοποίηση και οι αυτοματισμοί που έχουν «κατακλύσει» τα λιμάνια την τελευταία διετία επιτρέπει την σχηματοποίηση ενός συστήματος που θα μειώσει τους χρόνους παραμονής εντός και εκτός λιμένων για τα πλοία αλλά και θ βελτιστοποιήσει τους χρόνους πλεύσεις από λιμάνι σε λιμάνι. Αυτό κατά τους αναλυτές αποτελεί ένα θετικό βήμα από την πλευρά των λιμένων στην γενικότερη προσπάθεια μείωσης των περιβαλλοντικών αποτυπωμάτων της ναυτιλίας αλλά και των λιμένων. Άλλωστε τα λιμάνια αποτελούν τους συνδετικούς κρίκους της ναυτιλίας με τον τομέα των Logistics και προς τούτο ο ESPO πρόσφατα χαιρέτισε την συμφωνία που επιτεύχθηκε στις 7 Φεβρουαρίου μεταξύ του Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τις νέες ρυθμίσεις που εισάγουν ένα European Maritime Single Window environment (EMSWe). Να σημειωθεί ότι η γραφειοκρατία έχει «κατηγορηθεί» ως ένας ακόμη παράγοντας που συμβάλει στην καθυστέρηση των διαδικασιών μεταξύ πλοίων και λιμένων που ανάγει στις καθυστερήσεις των πλοίων άρα και της παράτασης της χρήσης καυσίμων από τα πλοία ενός και εκτός λιμένων.
Στο μεταξύ ο Παναμάς παρουσίασε μελέτη του ΜΙΤ η οποία έρχεται να θέσει από διαφορετική οπτική μια σειρά τεχνικών και όχι μόνο θεμάτων που σχετίζονται με τις συζητήσεις για τα open-loop scrubbers προσθέτοντας μια σειρά στοιχείων στον γενικότερο προβληματισμό που έχει καταγραφεί για τα συγκεκριμένα συστήματα. Μετά την Ιαπωνία και την τοποθέτησή της μελέτης του Παναμά καθίσταται σαφές ότι το έργο της αρμόδια επιτροπής του ΙΜΟ θα είναι εξαιρετικά δύσκολο καθώς μια πλειάδα στοιχείων, ενίοτε και αντικρουόμενων, έχει «πέσει στο τραπέζι» των συζητήσεων δικαιώνοντας την θέση εκείνων που ευθείς εξ αρχής είχαν επισημάνει την αναγκαιότητα ενδελεχών μελετών για το θέμα των αποθειωμένων καυσίμων και όχι μόνο προ της εφαρμογής των όποιων αποφάσεων.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter