Κυρ11192017

Last updateΚυρ, 19 Νοε 2017 7pm

Ένα «πακέτο» ,οι εικοσάχρονες συζητήσεις… και το Sea2Sea

0000000000 TRAINOSE 1

Ορατός είναι ο κίνδυνος να χρονοτριβήσει εκ νέου η υπόθεση της σιδηροδρομικής παράκαμψης του Βοσπόρου, γνωστή ως Sea2Sea.

Και τούτο καθώς όπως έγινε γνωστό εντός του προσεχούς έτους έχει τεθεί στόχος να έχουν προετοιμαστεί τα νομικά κείμενα επι των οποίων θα εδράσει ο σχεδιασμός για την σιδηροδρομική διασύνδεση λιμένων της Μ. Θάλασσας της Βουλγαρίας με την Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη. Η όλη υπόθεση η γεωστρατηγική σημασία της οποίας έχει προσλάβει διεθνείς διαστάσεις φαίνεται να ωθείται εσχάτως από την περιγραφείσα υποστήριξη μέσω του επονομαζόμενου "πακέτου Γιούνκερ" καθώς σε συνάντηση που είχαν την προηγούμενη εβδομάδα οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, Αλέξης Τσίπρας και Μπόικο Μπορίσοφ, με τον πρόεδρο της Κομισιόν Ζ. Κλ. Γιούνκερ, αποκάλυψε πως και οι Βρυξέλλες θέλουν να προχωρήσει το σχέδιο σιδηροδρομικής παράκαμψης του Βοσπόρου. Για τους δικούς τους λόγους. Να σημειωθεί ότι οι συζητήσεις για την γεωστρατηγική αξία του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, στα πέριξ του οποίου ήδη έχουν σπεύσει να τοποθετηθούν πολυεθνικές αλλά και γίγαντες του τομέα των μεταφορών, είχε κολλήσει στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής κάλυψης για μία συναπτή 20ετία ενώ στο κομμάτι αυτό διαφαίνεται και νέα καθυστέρηση καθώς καλά κρατούν οι συζητήσεις για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης Αλεξανδρούπολης τα προβλήματα του οποίου είναι γνωστά. Εμπειρογνώμονες εκτιμούσαν ότι η εντός του 2018 σχηματοποίηση των νομικών κειμένων προϊδεάζει για ένα άλλο κύκλο συζητήσεων σε διακρατικό επίπεδο αλλά και συνακόλουθα «σιδηροδρομικών συμφωνιών» δεδομένου ότι σε επίπεδο ΕΕ το σιδηροδρομικό cabotage αποτελεί ιστορία πλέον γεγονός που θα μπορούσε δυνητικά να σπρώξει μέχρι το 2020 τις διαδικασίες συνυπολογιζομένης και της ταχύτητα που η ελληνική πλευρά θα ολοκληρώσει τις σιδηροδρομικές παρεμβάσεις στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Να σημειωθεί ότι Βουλγαρία, Ρουμανία και Ουγγαρία (Δούναβης –ποτάμιες μεταφορές)προσβλέπουν στην συγκεκριμένη Sea2Sea σιδηροδρομική κάλυψη καθώς είναι προφανές ότι μεγάλοι όγκοι εμπορευμάτων αφ ενός θα «ανέβαζαν» την κίνηση στα λιμάνια τους και αφ ετέρου θα αύξαναν το έργο των συνδυασμένων μεταφορών. Χάρη στις οποίες η Ε.Ε. έχει υποστηρίξει με πακτωλό χρημάτων τις αναβαθμίσεις σιδηροδρομικών και όχι μόνο αξόνων στην νότια Βαλκανική με τις Κινεζικών συμφερόντων εταιρίες να αποκαθιστούν τις εκεί σιδηροδρομικές υποδομές. Τέλος παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν Επιμελητηριακοί φορείς αλλά και φορείς των παραγωγικών τάξεων της Αλεξανδρούπολης είχαν τονίσει τη σημασία του λιμένα και της σιδηροδρομικής του κάλυψης εσχάτως την τελευταία πενταετία και πλέον οι κυβερνήσεις έστρεψαν το βλέμμα στην Αλεξανδρούπολη ελέω των προσπαθειών σε εθνικό επίπεδο για την ανάπτυξη των logistics και γενικά των συνδυασμένων μεταφορών.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter

captcha